FIA Formula One 2023

Wie wordt wereldkampioen in 2023 ?

• Totaal aantal stemmers
    73
  • Opiniepeiling gesloten .
Dat zijden de commentatoren van F1 TV ook. Zolang rijders de limiet kunnen opzoeken gaan ze dat doen, ook al betekent dat af en toe erover gaan met de vier wielen. Wanneer er een grindbak/grasstrook ligt, bereiken ze die limiet al veel sneller en blijven ze ook sneller op de track.

Aan de andere kant, als je de beelden van de Indy crash zag, dan is de vraag natuurlijk ook hoe wenselijk een grindbak/grasstrook is.

De crash van Pagenaud in Ohio was niet zwaarder door de grindbak. Dat is omdat het daar serieus bergaf gaat. Alsof hij van een afgrond afrijdt. Ik zou eigenlijk zelf zeggen dat de grindbak daar nog geholpen heeft door de snelheid af te bouwen voordat hij in de bandenmuur is geëindigd.

En die bandenmuur was een heel "ouderwetse" bandenmuur. Nog chance dat hij voortdurend kantelt en daardoor veel snelheid verliest. Dat heeft hem juist gered.

Mor alle, er is toch keiveel gebeurd deze race? Met momenten waren ze met 4-5 aan het vechten onder elkaar?
Ik vond het anders toch ook retesaai.... En dan met die belachelijke penalty's en dat gezaag op elkaar constant...

Enkel Perez vs Sainz...

Werden de grindbakken niet vervangen omdat de wagens er makkelijker in rollen, en omdat er een risico was dat ze dan head-first de grond in zouden 'geduwd' worden? Ze reden dan wel iets safer, soms was het toch wel héél jammer dat iemand out was door een klein foutje en dan vast zaten in't grind.

Klopt. Zeker met die vlakke bodems waren grindbakken plots nutteloos geworden wantde wagens vlogen er gewoon over uit. Een F1 wagen stond veel sneller stil op asfalt. Maar momenteel hebben F1 wagens geen vlakke bodemplaten meer. Hoog tijd om de asfaltuitloopstroken terug op te breken en opnieuw grindbakken te installeren.
Ik heb gisteren zelfs de moeite niet gedaan om te kijken. Dat gejammer over net over de lijn of niet. Leek mebijna tennis te zijn. The ball was out... No, he was in. wat een gejammer..

Ik vond het anders toch ook retesaai.... En dan met die belachelijke penalty's en dat gezaag op elkaar constant...

Enkel Perez vs Sainz...
Nie normaal saai natuurlijk. Daar kan natuurlijk het bepalende topteam momenteel niets aan doen, maar buiten dat ene overgangsseizoen waarbij Verstappen in de laatste race WK wint, is deze sport naar spankracht (en enkel de nr 1 positie komt daarvoor in aanmerking) volledig kapot. Stel je voor dat je met 3 teams zit, die elke week voor de overwinning en de titels strijden, ik denk dat het dan pas echt zou ontploffen.
Amerikanen gaan dat nie blijven verdragen, geloof me.

Paar jaar terug was het nog dat ze races in zelfde regio's wouden spreiden over het jaar om "overdaad" tegen te gaan. Intussen met het net zero programma zijn ze toch tot de conclusie gekomen dat het beter is te regionaliseren. Qua transport ook wel logisch. Enkel Canada blijft daar toch wel op een rare plek staan.

Ik kwam deze tegen vandaag. 20j terug trokken ze zich ook al niet te veel aan van track limits in Spielberg. En vooral turn 1 is daar wel erg.

toch een paar grote veranderingen (Japan als 4de GP, Baku naar het einde van het jaar), ze willen naar meer "regionalisering" gaan, dus meer GP's in dezelfde regio na elkaar.

en Bahrein en Jeddah zullen op zaterdag gereden worden omwille van Rammadan

Ik weet niet of je echt op de hoogte bent van Twitter maar mensen zonder twitter account zien de inhoud niet meer.

Paar jaar terug was het nog dat ze races in zelfde regio's wouden spreiden over het jaar om "overdaad" tegen te gaan. Intussen met het net zero programma zijn ze toch tot de conclusie gekomen dat het beter is te regionaliseren. Qua transport ook wel logisch. Enkel Canada blijft daar toch wel op een rare plek staan.

Ik kwam deze tegen vandaag. 20j terug trokken ze zich ook al niet te veel aan van track limits in Spielberg. En vooral turn 1 is daar wel erg.
Ik vind dat veel beter.
Geen discussie. Gewoon zo snel mogelijke lijn.

Maar nee, dat is toch onzin? Er is een circuit, dat wordt duidelijk uitgetekend, het is toch niet de bedoeling dat eigen lijnen uitgevonden worden?

Anders op Monza gewoon chicane cutten he. Is ook zo snel mogelijk. 🤷

Maar nee, dat is toch onzin? Er is een circuit, dat wordt duidelijk uitgetekend, het is toch niet de bedoeling dat eigen lijnen uitgevonden worden?

Anders op Monza gewoon chicane cutten he. Is ook zo snel mogelijk. 🤷
maar dat is toch ook niet wat gebeurt? in die video wordt het circuit gevolgd he, alleen worden de bochten iets ruimer genomen

maar dat is toch ook niet wat gebeurt? in die video wordt het circuit gevolgd he, alleen worden de bochten iets ruimer genomen
Dat noem ik toch niet beetje ruimer. Er zijn er die daar bijna in de tribune zitten. Ik vind @eniac wel gelijk hebben: er is een circuit uitgetekend met 2 witte lijnen. Daar moeten ze tussen blijven, zo simpel is het. En het zijn de 20 beste piloten ter wereld dus dat zou toch wel verondersteld worden makkelijk te zijn voor die mannen. En of de lijn erbuiten nu sneller is of niet maakt toch niet uit? Je kan 1000 lijnen maken in een bocht, maak dat je de snelste hebt binnen de 2 witte lijnen. Het is toch niet aan de piloten om te beslissen wat circuit is en wat niet? In het voetbal beslissen de spelers toch ook niet wat het veld is en wat binnen of buiten is?

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan