Wie wordt wereldkampioen in 2023 ?


  • Totaal aantal stemmers
    73
  • Opiniepeiling gesloten .
Het weer ziet er alles behalve rooskleurig uit de komende dagen. En als je dan ziet hoe bepaalde delen rond het circuit er nu al bij liggen ben ik benieuwd of alles wel door zou gaan.
 
De GP met publiek organiseren lijkt alvast zeer moeilijk te worden. Het is de vraag of het zonder nog kan lukken, en of ze dat wel zouden willen. Voor de verzekeringen kan het misschien beter zijn om alles af te lassen onder de noemer overmacht.
 
Het zal aflasten zijn of laten doorgaan zonder publiek. Je kan het niet veroorloven hulpdiensten te gebruiken om 100000 F1 fans in goede banen te leiden terwijl duizenden andere mensen hun hulp beter kunnen gebruiken. Trouwens als ik sommige wegen zie dan zal die 100000 fans op het circuit krijgen ook geen sinecure zijn.
 
Juist een niet zo domme reactie op één van de vele posts over de toestand in Imola gelezen. Wat met de race volgend weekend in Monaco? Want het zal wel geen sinecure zijn om al het materiaal daar nu weg te krijgen.
 
Juist een niet zo domme reactie op één van de vele posts over de toestand in Imola gelezen. Wat met de race volgend weekend in Monaco? Want het zal wel geen sinecure zijn om al het materiaal daar nu weg te krijgen.
Hebben de teams niet meerdere 'sets' van materiaal zodat niet ze niet continue hetzelfde materiaal van A naar B en dan C moeten versturen? Misschien staat het materiaal voor de GP van Canada nu ergens klaar om te versturen en kunnen ze dat deviëren naar Monaco. Uiteraard hebben ze niet alles dubbel maar het zal toch helpen.

The set transported by air or road has to be at the track eight to 10 days ahead of the race, depending on equipment and schedule, said Paul Fowler, global head of motorsports for DHL Global Forwarding.
In addition, five to six duplicate kits per team are shipped via ocean freight and stored in various locations on each continent.
 
Damn had wel zin in Imola na een niet zo aangenaam seizoen.
Nu weer naar die non race Monaco. Sadge
 
Damn had wel zin in Imola na een niet zo aangenaam seizoen.
Nu weer naar die non race Monaco. Sadge
Hopelijk heeft het aanpassen van de laatste sector in Barcelona een positief effect of het is weer wachten tot midden juni voor een potentieel interessante race.
 
Een DRS overtake is misschien wat artificieel, maar wat ze vroeger hadden is - nu bekeken - toch ook maar ‘meh’. Ik merk alvast op dat ik ‘oude’ races (tijdens Corona heb ik er een pak bekeken) toch wat moet geromantiseerd hebben.
 
Ik zie gewoon niet in wat er spectaculair is aan iemand die een knopje induwt op zijn stuur en dat met een wagen die 30 km/h sneller is gewoon voorbij zijn tegenstander zeilt op het rechte stuk. Zeker niet indien je weet dat die andere wagen niet eens mag verdedigen. Hij mag 1 keer van lijn wisselen. That's it. Ik vind dat redelijk saai.
In die video die Marcel gepost heeft zie ik in ronde 1 al een inhaalmaneuvre zoals ik de laatste jaren er niet veel meer gezien heb. Hoe Webber daar voorbij Sato gaat is gewoon magistraal. Van die dingen zie je tegenwoordig niet meer. Waarom zou je ook het risico nemen ? Beter even wachten, knopje induwen en er gewoon voorbij vliegen. Veel veiliger.
 
Deze race laat eigenlijk perfect zien wat er mis is met DRS. Kijk gewoon naar de laatste 12 ronden. Moest er toen DRS bestaan hebben was het gewoon een saai einde geweest. Schumacher zou makkelijk voorbij Alonso gegaan zijn en dan zou hij rustig naar de overwinning gecruised hebben. Nu was het 12 ronden lang een gevecht op het scherpst van de snee.
Ik snap echt niet dat je een overtake moet zien om een spannende race te zien. En al helemaal geen drs overtake want daar is geen bal aan te zien.

Voor de rest een dikke merci aan Marcel om deze link te posten. Genoten van deze race nog eens opnieuw te zien, al wist ik al wie de winnaar ging worden :)
 
merci aan F1 voor het op youtube te zwieren, bedoel je.
vandaag trouwens Monaco 2008:

en wat DRS etc betreft: die race in Imola was één van de aangehaalde redenen voor de introductie van KERS en later ook DRS dus. omdat Schumacher die race zou gewonnen hebben, als "er met die wagens ingehaald zou kunnen worden"
 
die race in Imola was één van de aangehaalde redenen voor de introductie van KERS en later ook DRS dus. omdat Schumacher die race zou gewonnen hebben, als "er met die wagens ingehaald zou kunnen word
Schumacher zou die race inderdaad gewonnen hebben. En wij zouden een saaie race gekregen hebben.

Weet je ook nog wat Schumacher vertelde na die race ? Ik wel, want ik heb hier nog een litho van die race met de uitspraak van Michael vlak na die race : "I could see that Fernando was not that quick, but there never was a proper opportunity of passing him. Basically he drove a good race and made no mistakes. That is why he won and i did not"
Geen gejammer over het feit dat hij niet voorbij Fernado geraakte. Hij was inderdaad sneller, en had inderdaad die race gewonnen indien hij voorbij Fernando was geraakt, maar dat was niet het geval. Het was ook zijn eigen schuld dat hij achter Fernando moest starten want hij was in de qualifs van de baan geraakt. Eigen schuld, dikke bult.
Fans hebben waarschijnlijk zitten roepen over het feit dat hij die race had moeten winnen. Dat ze iets aan die auto's moesten doen. Zonder na te denken over de consequenties, en die zien we nu.

btw... dat inhaalmaneuvre van Schumacher op Button gezien ? Dat was een moment dat ik glad was vergeten. Maar dat is iemand inhalen. Dat is racen. Dat is F1.
 
Ik moet zeggen dat ik @_Pe_ hier wel moet volgen. Zo'n rondenlange duels senna-prost of Schumacher - Alonso zijn toch iets dat je tegenwoordig echt niet meer ziet. Vorig jaar hebben we Verstappen - Leclerc gehad in Bahrain maar dat was ook meer doordat de detectielijn van de drs slecht lag en Verstappen hem daar paar keer liet vangen door Leclerc waardoor die er de volgende drs zone weer over kon. Maar verdedigen is ook een kunst he. Ge kunt zo voetbal beginnen spelen zonder keepers ook he. Niet dat ik compleet tegen DRS ben, maar ik zou het toch ook beperken in aantal gebruiken over de race. Zoals het tijdje geweest is in DTM dacht ik. Brengt toch ook een weer een extra tactische mogelijkheid. En als je nu ziet in die GP van Imola 2005. Schumacher gaat van 13 naar 2, Villeneuve van 11 naar 4. Het is nu niet dat ge totaal geen inhaal pogingen zag.

Edit: Villeneuve ging maar naar 6, maar dankzij de DSQ van de BAR's naar 4.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan