Wie wordt wereldkampioen in 2023 ?


  • Totaal aantal stemmers
    73
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik ben het er toch ook mee eens, inhalen is met DRS echt saai en way to easy geworden.

Ja, af en toe toont een echte racer nog wel eens wat moois, gewoon omdat ze het kunnen en het in hun bloed zit.

Maar op safe spelen, zowel aanvallend als verdedigend, door telkens die DRS zones af te wachten, is saai, voorspelbaar en dodelijk voor de spanning.

Zelfs wanneer één van de front runners zijn quali verkloot, rijdt die in no time vooraan tijdens de race omdat het zo makkelijk inhalen is.
 
Volgens mij was DRS een tijdelijke noodoplossing.
Ze mogen stillekes aan met de echte oplossing komen.

Die race in Imola zie ik veel liever dan die DRS sitting duck acties. Ik kan die dingen ook moeilijk als inhaalactie beschouwen.
 
Niet dat ik compleet tegen DRS ben, maar ik zou het toch ook beperken in aantal gebruiken over de race.
Hier had ik eigenlijk nog niet aan gedacht, en het is niet eens zo een slecht idee.
Het probleem is misschien niet DRS op zich, maar wel het feit dat ze dat de hele race lang ongelimiteerd kunnen gebruiken. Persoonlijk ben ik meer fan van het push to pass systeem in Indycar, als ze dat tenminste nog altijd gebruiken. x aantal seconden per race wat extra power, en dat kan je zowel aanvallend als verdedigend gebruiken. Of zelfs de attack mode in FE is stukken beter. Je moet eventjes een bocht of misschien zelfs een racepositie opofferen om nadien een tijd lang over wat extra vermogen te kunnen beschikken. Niet dat ik daar zo een geweldig grote fan van ben maar het is in elk geval een pak beter dan DRS.
Volgens mij was DRS een tijdelijke noodoplossing.
Ze mogen stillekes aan met de echte oplossing komen.
Ik geloof dat het inderdaad een tijdelijke oplossing was. En de bedoeling was dat het met deze ground effect cars zou gaan verdwijnen, totdat ze merkten dat deze wagens dat het met deze wagens nog moeilijker is om in te halen tegenover met de wagens met platte bodem. Deze wagens kunnen elkaar dan wel korter volgen doordat ze minder afhankelijk zijn van hun vleugels voor downforce, het nadeel is dat het slipstream effect bij deze wagens gewoon veel kleiner is. Logisch dat het dan moeilijker is om je voorligger in te halen.

Het komt altijd op hetzelfde neer. Deze wagens zijn gewoon te groot, te lomp. Te breed, maar vooral ook te lang. Van de week stond hier een oude race op tv op en mijn vrouw, die er niet al te veel van kent, vraagt op een bepaald moment of dat F2, F3 of nog iets anders was. Toen ik reageerde dat het gewoon een F1 was reageerde ze heel verbaasd : "Toch maar kleine F1 wagens dan".
Als iemand die er niks van kent gewoon opvalt dat de wagens vroeger veel kleiner waren, dan is het verschil gewoon enorm. Dit zijn geen raceauto's meer. Dit zijn boten. En ze moeten vanalle artificiële hulpmiddelen uitvinden om inhalen toch mogelijk te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: 100%
Hier had ik eigenlijk nog niet aan gedacht, en het is niet eens zo een slecht idee.
Het probleem is misschien niet DRS op zich, maar wel het feit dat ze dat de hele race lang ongelimiteerd kunnen gebruiken. Persoonlijk ben ik meer fan van het push to pass systeem in Indycar, als ze dat tenminste nog altijd gebruiken. x aantal seconden per race wat extra power, en dat kan je zowel aanvallend als verdedigend gebruiken.

ze hebben ondertussen 150 tot 200 seconden p2p. (hangt af van het circuit). da's méér dan 3 minuten, wat in feite ook gewoon "onbeperkt is"
 
  • Leuk
Waarderingen: _Pe_
Het komt altijd op hetzelfde neer. Deze wagens zijn gewoon te groot, te lomp. Te breed, maar vooral ook te lang. Van de week stond hier een oude race op tv op en mijn vrouw, die er niet al te veel van kent, vraagt op een bepaald moment of dat F2, F3 of nog iets anders was. Toen ik reageerde dat het gewoon een F1 was reageerde ze heel verbaasd : "Toch maar kleine F1 wagens dan".
Als iemand die er niks van kent gewoon opvalt dat de wagens vroeger veel kleiner waren, dan is het verschil gewoon enorm. Dit zijn geen raceauto's meer. Dit zijn boten. En ze moeten vanalle artificiële hulpmiddelen uitvinden om inhalen toch mogelijk te maken.
Ja de wagens zijn inderdaad een pak groter en lomper. Daar kan je niet omheen (pun intended). Maar dat is ook iets wat je in het alledaagse leven ziet en de gewone personen auto's. Iets wat voort komt uit allerhande safety structures enzo. Zo ook in F1 dus kan het wel begrijpen.
Ik zag trouwens onlangs op F1tv een filmpje dat de wagens vanaf 2026 een slag kleiner zouden worden. Geruchten gaan in de Paddock maar buiten de motor is er nog weinig van reglementering voor 2026 gekend. Dus ben wel benieuwd, het is al goed als ze het zelf weten.

Langs de andere kant: geef die wagens eens wat minder downforce. Ze spreken altijd maar over vereenvoudigen van die voorvleugels maar het staat nog vol met winglets overal. En voor elk circuit een andere voorvleugel, hoewel dat aspect met de Cap al wat gebeterd is. En als er een winglet kapot gaat: grote paniek. als je daar dan de voorvleugels van de jaren 80, 90 mee vergelijkt. Dat waren simpele voorvleugels, 1 wing, maar je zag ook de piloten al eens een fout maken. Je zag die sleuren en werken aan dat stuur. Nu lijken ze soms op rails te rijden, de bewegingen van dat stuur zijn bijna stabiel tov 30 jaar terug. Die aerodynamica is zo ver door geslingerd, de essentie gelijk voorbij. Ik vind de auto's van de jaren 80,90 de mooiste gewoon om hun simpele aerodynamica. Ook al waren die in de jaren 80 op een gegeven moment ook vrij breed.
 
De geruchten over Hamilton -> Ferrari worden sterker. Zou een contract voor 40 miljoen klaar liggen.
 
De geruchten over Hamilton -> Ferrari worden sterker. Zou een contract voor 40 miljoen klaar liggen.

Is er niet iedere paar jaar geruchten over Hamilton naar Ferrari?

Ik geloof er alleszins niet veel van. Klinkt meer als een manier om wat druk te zetten op de verschillende betrokken partijen.
(Sainz, Leclerc - blijkbaar ook gesprekken over zijn eigen Ferrari contract, Mercedes management over de toekomst van Hamilton,...)

Ik zie Leclerc niet zomaar een nummer twee rol nemen naast Hamilton en vice versa. Als zoiets gebeurt, denk ik dat we eerder een Hamilton-Sainz duo hebben bij Ferrari en een Leclerc - Russel duo bij Mercedes.


Ferrari zou beter zijn geld spenderen aan een Toto Wolff :p. Nogal vroeg om Vasseur af te schrijven maar ik vraag mij toch af of Vasseur echt het gewicht heeft om Ferrari te verbeteren.
 

Ja maar wie is de originele bron? Iedereen zegt "reporterdly" maar wie heeft het origineel report gedaan.

Daily mail publiceert dat 17u geleden, Sky Sports 1u geleden. Kopieert Sky Sports gewoonweg daily mail nieuws? Want Daily Mail is verre van betrouwbaar :p.

Wie heeft dat bedrag van 40 miljoen gezegd :p?




Om maar aan te tonen hoe serieus je al die geruchten kan nemen :p.

STALLED BY SEB

Lewis Hamilton’s dreams of mega-money Ferrari move dashed as Sebastian Vettel reveals plans to stay

Published: 8:05, 17 Apr 2020
 
Los van alle geruchten zou ik dat echt wel vet vinden, Lewis die zijn 8e (9e imo) wereldtitel pakt bij Ferrari! Fan fiction ftw.
 
Echt oprechte vraag he: waarom?
Moet niet weten van Hamilton, al sinds de Alonso VS Hamilton tijden.

Imo is hij ook gigantisch hipocriet, klagen over het milieu terwijl hij in een speedboot rondtoert met 500pk achterop bvb. Doen alsof hij het leuk zou vinden als er concurrentie was voor Mercedes, maar de seconde dat het zo is ook weer klagen dat het geen naam heeft. Het feit dat de Engelse media hem altijd ophemelt help natuurlijk ook niet.

Ik ben wel maar een zeer casual F1 volger de laatste jaren. Live races zijn al een tijd geleden meestal enkel samenvattingen en uitslagen.
 
dus eigenlijk maar 1 sportieve reden, die dan nog eens overroepen is.
vorig seizoen was Lewis toch vooral vrij rustig over het rampjaar, ik heb die eigenlijk weinig horen klagen (terwijl het wel terecht was). was zelfs oprecht blij toen Russel won, terwijl hij zelf zijn eerste winless jaar ooit had.
 
dus eigenlijk maar 1 sportieve reden, die dan nog eens overroepen is.
vorig seizoen was Lewis toch vooral vrij rustig over het rampjaar, ik heb die eigenlijk weinig horen klagen (terwijl het wel terecht was). was zelfs oprecht blij toen Russel won, terwijl hij zelf zijn eerste winless jaar ooit had.
Blij toen Russel won zou ik toch met een gigantische korrel zout nemen. Een meervoudig wereldkampioen is nooit blij als hij verliest van zijn ploegmaat. Dat is juist onderdeel van wat zo storend is bij Hamilton, zich voordoen als iemand die hij niet is maar als puntje bij paaltje komt is hij net als de rest van de toppers een egoïst. Rosberg en Hamilton waren beste vrienden totdat Rosberg in de weg stond voor de wereldtitel en plots konden ze niet meer door 1 deur.

Ik heb veel liever dat ze eerlijk zijn, Alonso of Verstappen zijn daar goede voorbeelden van. Ze zijn zoals elke meervoudige wereldkampioen maar in 1 ding geïnteresseerd de beste zijn en komen hier ook voor uit.
 
Terug
Bovenaan