Wie wordt wereldkampioen in 2023 ?


  • Totaal aantal stemmers
    73
  • Opiniepeiling gesloten .
Binnen 2 maanden ga ik voor de eerste keer naar Franchorchamps, vooral omdat mijn zoon een grote F1-fan is. Ik kreeg vandaag een mail van de organisatie dat we nog geen parking geboekt hebben. We logeren in Luik en hadden het plan om die parking+ride met de fiets te doen, maar blijkbaar is dat al uitverkocht. Mijn vriendin zou ons eventueel kunnen afzetten en ophalen, maar een kiss + ride hebben ze niet.
Is het handig om ons in Franchorchamps dorp te laten afzetten? Of zit de boel daar vast door files?
 
Wat verandert er eigenlijk aan de reglementen in 2026 rond motoren? Ik lees overal dat er veranderingen zijn, maar niet wat.

Also: is het eigenlijk al een zekerheid dat Audi/VW instappen? Zijn er andere leveranciers op komst nog?
 
Wat verandert er eigenlijk aan de reglementen in 2026 rond motoren? Ik lees overal dat er veranderingen zijn, maar niet wat.

MGU-H weg, elektrisch vermogen stevig omhoog naar 475PK, ICE vermogen door lagere fuel flow rate beperkt tot een 530PK, in totaal ook minder brandstof te gebruiken voor de hele race.

Also: is het eigenlijk al een zekerheid dat Audi/VW instappen? Zijn er andere leveranciers op komst nog?

Ford gaan samenwerken met RB Powertrains (in welke hoedanigheid is me zelf nog niet duidelijk), Audi is bevestigd, voorlopig nog geen andere bevestigingen.
 
MGU-H weg, elektrisch vermogen stevig omhoog naar 475PK, ICE vermogen door lagere fuel flow rate beperkt tot een 530PK, in totaal ook minder brandstof te gebruiken voor de hele race.



Ford gaan samenwerken met RB Powertrains (in welke hoedanigheid is me zelf nog niet duidelijk), Audi is bevestigd, voorlopig nog geen andere bevestigingen.
En 100% e-fuels te gebruiken. Ook een reden waarom een aantal merken ingestapt zijn. Zeker Audi, Honda gaf het ook aan. Het lijkt mij dat merken toch ook niet helemaal achter het elektrisch rijden staan. Wat uit hun standpunt ook logisch is dat ze toch wel de gevestigde kennis van de verbrandingsmotor willen blijven gebruiken.

Ik las deze morgenbook dat er vanaf 2026 voor de motoren ook een budgetcap zou komen? Daar had ik zelf ook nog niet van gehoord (of ben ik al vergeten). Weet niet wat die inhoudt.
 
MGU-H weg, elektrisch vermogen stevig omhoog naar 475PK, ICE vermogen door lagere fuel flow rate beperkt tot een 530PK, in totaal ook minder brandstof te gebruiken voor de hele race.



Ford gaan samenwerken met RB Powertrains (in welke hoedanigheid is me zelf nog niet duidelijk), Audi is bevestigd, voorlopig nog geen andere bevestigingen.
Bedankt!

We blijven een 1.6 V6 gebruiken?

Hoe zalig zou het zijn mocht F1 zeggen dat je een maximaal aantal liter benzine mag verbruiken en dat je zelf maar moet kiezen welke architectuur daar het best voor is als compromis power/betrouwbaarheid/verbruik… dromen :D
 
Binnen 2 maanden ga ik voor de eerste keer naar Franchorchamps, vooral omdat mijn zoon een grote F1-fan is. Ik kreeg vandaag een mail van de organisatie dat we nog geen parking geboekt hebben. We logeren in Luik en hadden het plan om die parking+ride met de fiets te doen, maar blijkbaar is dat al uitverkocht. Mijn vriendin zou ons eventueel kunnen afzetten en ophalen, maar een kiss + ride hebben ze niet.
Is het handig om ons in Franchorchamps dorp te laten afzetten? Of zit de boel daar vast door files?
Als die jullie telkens erg vroeg brengt (7u-8u ofzo) is dat wel goed te doen. 's avonds terug oppikken is allicht iets anders :D
 
Honda zou er wel graag Tsunoda zien, blijkbaar.
Alonso dan definitief op F1-pensioen?

 
Nog 2,5 jaar Aston en dan kan hij misschien nog wel een ander team proberen? Ik zou het de max vinden als hij aan 55 nog F1-piloot is. Ik vraag me af of je, indien superfit zoals Alonso, een bepaalde leeftijd hebt waarop het écht niet meer gaat, fysiek.
 
Ik vond het weeral een leuke aflevering in the Paddock. Ik wist niet dat F1 gerund werd destijds door een Belg :shy: Wel grappig die verhalen hoe een F1 weekend in de jaren '80 was. Precies een "schoolfeest" gerund door 1 persoon :laugh:

Ook Imola '94 dat aan bod komt. Veel documentaires over gezien :frown:

 
Ik vond het weeral een leuke aflevering in the Paddock. Ik wist niet dat F1 gerund werd destijds door een Belg :shy:
Foei... Dat ge zoiets niet weet. Dat is toch gewoon basiskennis. En dan durft ge een tijdje geleden zelfs nog beweren dat ge soms twijfelt of ik wel iets van autosport ken. Nu is het mijn beurt om te twijfelen :tongue:

Grapje hé. Merci om dit te posten. Ik kijk normaal nooit naar dat programma omdat ik het gewoon te saai vind maar deze was wel een leuke. Fijn om Roland nog eens te horen. HIj heeft het op een bepaald moment zelfs over de Bergischer Löwe in Zolder. Dat is nog van mijne jonge tijd.
Wel spijtig dat Roland het niet heeft over Indianapolis 2005. Vraag me af of hij er hetzelfde over dacht als ik. Aan zijn uitleg te horen over andere dingen wel, maar het is hem niet gevraagd. En natuurlijk Abu Dhabi 2021 niet te vergeten. Ook daar had ik graag zijn mening over geweten.
 
Morgen 80% kans op lichte regen. Verhoogde kans op een rode vlag vanwege een uitschuiver? Er is namelijk nieuwe asfalt gelegd tussen T19 - T1, T8-10 en T15-T17. Nieuwe asfalt is altijd een beetje wenning, dus nog meer zo als het wat nat ligt veronderstel ik?
 
ik denk dat je dat niet moet overschatten, tbh.
ze rijden tegenwoordig zo veel GP's, en ook regelmatig nieuwe circuits, die dan nog eens regelmatig nieuw asfalt krijgen, dat ze "aanpassen" ondertussen wel gewoon zijn.
 
Terug
Bovenaan