FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als leider heb je natuurlijk wel het meesr te verliezen hé. Het zou dom zijn om te pitten en dan Lewis te zien voorbij zoeven en de overwinning te zien pakken. Lando kon gewoon niet pitten voordat Lewis gepit had want hij had alles te verliezen.
Spijtig. De overwinning was hem gegund.

ik zou er niet te hard op rekenen dat "Porsche én Audi" in F1 gaan zitten in 2026. da's allebei VW he. ik denk niet dat VW groep 2 keer de nodige miljoenen gaat pompen in het ontwikkelen van F1-motoren. Misschien zouden ze wel kunnen dezelfde motor in teams X en Y steken, en dan voor team X hem Audi noemen, en voor team Y Porsche.

maar het is ook niet omdat ze aan de gesprekken deelnemen, dat ze effectief de stap gaan zetten. er hebben in het verleden nog fabrikanten meegesproken over motoren, en er nooit 1 ontwikkeld.

ik zou er niet te hard op rekenen dat "Porsche én Audi" in F1 gaan zitten in 2026. da's allebei VW he. ik denk niet dat VW groep 2 keer de nodige miljoenen gaat pompen in het ontwikkelen van F1-motoren. Misschien zouden ze wel kunnen dezelfde motor in teams X en Y steken, en dan voor team X hem Audi noemen, en voor team Y Porsche.

maar het is ook niet omdat ze aan de gesprekken deelnemen, dat ze effectief de stap gaan zetten. er hebben in het verleden nog fabrikanten meegesproken over motoren, en er nooit 1 ontwikkeld.

2 motoren ontwikkelen zie ik ze ook niet doen, die gaan dezelfde gebruiken. Zou onzinnig zijn om dat niet te doen.
Ik vind het op zich ook een vreemd idee om met 2 merken van dezelfde groep in F1 te zitten. Aan de andere kant, ze hebben dat ook in het WEC gedaan.

2 motoren ontwikkelen zie ik ze ook niet doen, die gaan dezelfde gebruiken. Zou onzinnig zijn om dat niet te doen.
Ik vind het op zich ook een vreemd idee om met 2 merken van dezelfde groep in F1 te zitten. Aan de andere kant, ze hebben dat ook in het WEC gedaan.
Goh, Ferrari - Alfa Romeo kan je ook min of meer hetzelfde van zeggen he.

Alfa rijdt met Ferrari motoren...

in het WEC was dat dan wel een pak goedkoper, denk ik (niet 100% zeker, ze gooiden er toen ook serieus wat geld tegenaan)

maar ook 2 verschillende concepten, waardoor ze verschillende technologieën tegelijk konden ontwikkelen. in de F1 kan dat niet.

Kuch Red Bull kuch.

Al wordt die motorsport divisie ook wel geleid door een vreemde man. Niet raar dat daar vreemde ideeën uit komen.

Maar als VW dat zou doen zouden ze waarschijnlijk zo veel als mag en nuttig is met elkaar delen ja. Een situatie zoals bij Red Bull waarbij één team het testteam is van het andere lijkt me dan weer minder voor de hand liggend bij Audi en Porsche.

het gaat hier over motoren he mannen. Red Bull heeft 2 teams in F1, en gaat nu de Honda-motoren verder ontwikkelen voor beide teams. en da's dus ook hetzelfde als wat Ferrari doet met Alfa.

da's nog iets heel anders dan wat gespeculeerd wordt voor VW groep: 2 dochter-bedrijven die, elk apart, hun volledige PU zelf gaan ontwikkelen.

want 2 teams met dezelfde motoren lijkt mij wel logischer dan 2 teams met verschillende motoren uit dezelfde groep.

Tegenwoordig heeft de Fiat group geen meerderheidsaandeel meer in Ferrari, wat nu eigenlijk grotendeels onafhankelijk is. Dus Ferrari heeft eigenlijk meer te zeggen in Haas dan Alfa Romeo bij wijze van spreken. Haas heeft tegenwoordig zelfs kantoorruimtes in Maranello.

Ik wist niet dat Porsche lid was van VW groep :shy:
Dacht dat die onafhankelijk waren.

Over circuit van Qatar,vind het sowieso al geen leuk circuit voor MotoGP.
Nu komt de F1 daar ook rijden :sarcastic:
Zal nachtrace worden zeker zoals bij MotoGP?

Ik wist niet dat Porsche lid was van VW groep :shy:
Dacht dat die onafhankelijk waren.

Zo’n 10 jaar geleden bezat Porsche zelfs een meerderheidsaandeel in VW. Daar waren enkele bazen niet zo content mee, en uiteindelijk heeft VW Porsche overgenomen. Maar de bedrijven zijn al met elkaar verweven van sinds hun oprichting dacht ik. Zelfs de eerste VW (de Kever) en de eerste Porsche (de 356) zijn verwant.

Porsche is wel een redelijk zelfstandige afdeling binnen VW. Een beetje technologie delen met de rest van VW, maar voor de rest mogen ze hun ding doen dacht ik. Omgekeerd zullen ze ook wel in het magazijn van VW mogen winkelen.

Zo’n 10 jaar geleden bezat Porsche zelfs een meerderheidsaandeel in VW. Daar waren enkele bazen niet zo content mee, en uiteindelijk heeft VW Porsche overgenomen. Maar de bedrijven zijn al met elkaar verweven van sinds hun oprichting dacht ik. Zelfs de eerste VW (de Kever) en de eerste Porsche (de 356) zijn verwant.

Porsche is wel een redelijk zelfstandige afdeling binnen VW. Een beetje technologie delen met de rest van VW, maar voor de rest mogen ze hun ding doen dacht ik. Omgekeerd zullen ze ook wel in het magazijn van VW mogen winkelen.
Ferdinand Porsche heeft de kever ontworpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan