FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gasly verdiende volgens mij toch geen penalty ze. Een sandwich was het nu ook niet, maar hij moest er wel rekening mee houden dat er aan zijn linkerkant ook iemand zat. Ik zie hem niet indraaien op Alonso.

Edit: vote for most boring race of the season.

Laatst bewerkt:
Mercedes maakt hier de zoveelste fout dit seizoen door Hamilton 8 laps voor het einde te pitten.
Leclerc hadden ze ook gewoon moeten laten.

Dit tijd dat Mercedes tactisch masterclass was is ook al lang voorbij
Beetje gelijk Martinez

Mercedes maakt hier de zoveelste fout dit seizoen door Hamilton 8 laps voor het einde te pitten.
Leclerc hadden ze ook gewoon moeten laten.
Wel frappant dat zowel Leclerc als Hamilton met hun verse banden moeite hadden om de rest die 10+ oudere banden had te volgen. Gasly en Norris konden er nog voorbij als de race paar ronden langer was.

Wel frappant dat zowel Leclerc als Hamilton met hun verse banden moeite hadden om de rest die 10+ oudere banden had te volgen. Gasly en Norris konden er nog voorbij als de race paar ronden langer was.
Is omdat die intermediates doorheen mega slijtage gaan op half droge track, terwijl de rest op intermediates reden die al vlak waren en gemakkelijker opwarmden.

Is gewoon tactische fout van Ferrari en Mercedes geweest om zo laat nog te pitten.

Hamilton was de laatste 3 ronden even snel als Gasly en Norris, het nadeel van verse inters was toen al veel minder.

Straf dat degene die in de auto zat zijn strategie gewoon beter was geweest dan die van de mannen aan de muur...
Straffe stoot van Mercedes.

Je kan het ook anders bekijken. Mercedes wou veel eerder pitten. Hamilton wou niet. Hij had toen al moeten pitten.
Helemaal niet. Toen Mercedes wilde dat Hamilton pitte waren zijn rondetijden nog altijd vergelijkbaar met degene die al gepit hadden. En zelfs toen hij uiteindelijk de orders kreeg om binnen te komen, verloor hij nog niet veel terrein. Met die nieuwe inters was hij volgens mij niet sneller dan op zijn oude. Serieuze flater van Mercedes om Hamilton binnen te roepen. Hij is nu 5de geworden en dat resultaat had hij, indien hij niet binnen geweest was, ook zowiezo gehaald. Hij zou waarschijnlijk zelfs wat hoger geëindigd zijn.

Leclerc moest wel pitten. Die zijn rondetijden zakten als een pudding in elkaar. Zijn banden waren dan ook veel meer versleten dan die van Lewis. En ik denk dat ze daarom Lewis hebben binnen geroepen. Omdat ze de rondetijden van Leclerc zagen en ze hadden daar schrik dat bij Lewis hetzelfde zou gebeuren. Maar ze zouden beter moeten weten. Lewis heeft het nog niet vaak mis gehad. Laat die maar doen.

Laatst bewerkt:
Check Ocon zijn laatste lap times. (https://i.redd.it/97v4w52imms71.png).
Check Riccardio zijn drop off.
Check Leclerc voor hij pit.
Dat terwijl Hamilton een groot deel van de race ook gewoon zat te pushen.
Pirelli die aangeeft dat het gewoon onveilig is.

Het is natuurlijk een geval van what if.. maar Lewis maakt volgens mij gewoon de verkeerde call door buiten te blijven.

Wat Pirelli aangeeft is geen vaste wetenschap. Ocon heeft zijn race uitgereden zonder de pitten. De ene wagen zal de banden beter sparen dan de andere wagen.
Het is niet 100% zeker dat Lewis die 3de plaats had kunnen vasthouden. Om eerlijk te zijn betwijfel ik het zelfs. Maar 5de was imo altijd geworden. Nu heeft hij gewoon de handschoen geworpen ipv te vechten voor die punten.

Straf dat degene die in de auto zat zijn strategie gewoon beter was geweest dan die van de mannen aan de muur...
Straffe stoot van Mercedes.
Nee? Kijk naar de banden van Ocon.
Die verloor in de laatste ronden in totaal 50 seconden...

Perez dikke battle met Lewis. Dat kan een kampioenschap bepalende battle geweest zijn.

Dat Ocon zoveel tijd verloor wil nog altijd niet zeggen dat met Lewis hetzelfde zou gebeuren. Toen Lewis binnen ging was er nog altijd niks mis met zijn banden. Mercedes had moeten gokken en op Lewis moeten vertrouwen. Dan zouden ze tenminste nog gevochten hebben voor zijn positie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan