FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat Albon naar Williams gaat versterkt dan weer geruchten dat Williams wel eens voor een PU van Red Bull powertrains kan kiezen in 2023. Al dan niet later in samenwerking met VW (Jost Capito anyone?)

Een Alfa Romeo zonder Ferrari motor is dan weer iets dat heel vreemd klinkt. Lijkt me dan eerder dat ze terug verder gaan onder de naam Sauber

ik vind dat nogal overdreven, tbh.
ik bedoel: Giovinazzi zit ook niet bij Alfa Romeo omdat die de volle prijs moeten betalen voor hun Ferrari-motor he. Zelfde voor Schumacher bij HAAS, en Tsunoda voor Honda bij Alpha Tauri.

en een zuster-bedrijf dat liever geld geeft aan een concurrent dan motoren te gebruiken van hun zuster... het blijft gewoon awkward.

Leclerc is snel, maar niet altijd even consistent lijkt me. Kan ook mijn gevoel zijn maar hij lijkt me regelmatig wel nog eens een foutje te maken.
Ja idd, maar misschien heeft dat ook eerder met de Ferrari te maken die niet echt ‘stabiel’ is doorheen het seizoen.

Volgens mij heeft de interesse in De Vries meer te maken met de hype die er momenteel in Nederland heerst rond Max Verstappen. Die mannen zijn ook niet blind hé. Die zien ook dat Orange army. Die zien ook dat F1 leeft in Nederland en dat Nederlanders geen schrik hebben om geld uit te geven hun idolen. Merchandising verkopen, daar draait het volgens mij om.
Toen Stoffel in 2017 en 2018 full time F1 piloot was kreeg hij met moeite 2 man en een paardenkop naar Spa Francorchamps. Max had daar toen al een tribune naar zijn naam genoemd. Logisch dat de teambazen meer interesse hebben in een Nederlander dan in een Belg.
Dit dus. En niet alleen de modale Nederlander, maar ook de bedrijven in NL springen volop mee op de kar als sponsoren. In België zit je qua dat als autocoureur hopeloos verloren, het enige waar geld ingestoken wordt is voetbal of koers.

Desnoods koopt hij aandelen in het team zoals bij Aston Martin.
Bij mijn weten, ik kan verkeerd zijn, heeft Toto enkel aandelen in het automerk Aston Martin en niet in het team Aston Martin Racing. Er is natuurlijk wel een duidelijk band tussen het automerk en zijn eigenaar en het team en zijn eigenaar en daarnaast ook de motorleverancier.

Dat Albon naar Williams gaat versterkt dan weer geruchten dat Williams wel eens voor een PU van Red Bull powertrains kan kiezen in 2023. Al dan niet later in samenwerking met VW (Jost Capito anyone?)
Dat is iets dat ik toch ook al een tijdje zit te denken. Ik vermoed dat als het nieuwe motorreglement er komt in 2025 VW gaat instappen. Er zijn altijd wel geruchten maar er zijn intussen toch redelijk wat banden ook: Domenicali bv. En ik zie ze dat doen bij Red Bull. Red Bull gaat nog enkele jaren de brug maken tussen Honda en het nieuwe reglement. En zo hoeft VW, afhankelijk van wat er beslist wordt toch niet helemaal vanaf 0 starten.

Dit dus. En niet alleen de modale Nederlander, maar ook de bedrijven in NL springen volop mee op de kar als sponsoren. In België zit je qua dat als autocoureur hopeloos verloren, het enige waar geld ingestoken wordt is voetbal of koers.
Vandoorne heeft daar zelf ook wel gewoon geen werk van gemaakt. de Verstappens wel. (ook al heeft de naam zelf al een groot voordeel gegeven, Jos was zo'n beetje de beste Nederlander in F1 vóór Max)

zware crash voor Sainz in FP2. zal een pitlane start worden, straks.

Leclerc ook problemen (die hij niet over de radio kan uitleggen)
erger dan vorig jaar kan het bijna niet voor ferrari, maar ze gaan toch proberen

Verwondert me eigenlijk niet zo. Ik heb de keuze van Ferrari voor Sainz eigenlijk nooit begrepen. Volgens mij hadden de Italunen 2 veel betere opties
Bwah, Sainz is tijdens races heel secuur en is een teamspeler. Ik denk dat hij teveel de limiet zoekt om de kleine kloof in snelheid met Leclerc te dichten tijdens kwalificaties en trainingen.

Ik vermoed dat Ferrari vooral een betrouwbare rijder wou die consequent is in races want Leclerc kan wel soms eens een overdreven actie uitvoeren die zijn race verkloot. En dan is Sainz praktisch de ideale rijder.

Weer niet overtuigd door het sprintformat.
Enorm jammer voor Gasly. Kon maar weinig doen aan dat incidentje en is nu z'n goeie positie gewoon kwijt.

In dit formaat werkt het niet imo.

Ik zou mijn suggestie op spring races willen zien:
Punten voor qualifying volgens oude punten system (10 8 6 5 4 3 2 1)
Sprint race: top 10 reverse grid tegenover qualy. Puntenverdeling volgens oude punten system (10 8 6 5 4 3 2 1)
Volle race: qualy bepaalt grid, gewone punten.

het probleem is dat de races vaak gewoon minder interessant zijn dan de quali's.
daar een extra race tussen gooien die niks meer op levert dan een hogere grid-positie, gaat hetzelfde resultaat nemen.

neem nu die éne move van Perez op Giovanni, waar hij veel meer snelheid heeft. in een race voor punten gaat hij daar waarschijnlijk divebomben, nu gaat hij gewoon vroeger op de rem staan, want het is toch pas morgen voor de knikkers.

het jammere is: waarschijnlijk veel kijkers, dus voor F1 "een succes".

ze zijn dit weekend met dit uit gekomen:

in het verleden is daar wel min of meer naar geluisterd, dus we kunnen maar hopen dat alle fans SQ afknallen.

Wat ook get formaat enorm tegenwerkt is dat een Hamilton zelf op Monza niet nabij de McLaren geraakt.
Zelfs op Monza moet ge nu al 1-1.5 s per ronde sneller zijn om een overtake te kunnen doen.

Die auto's zijn gewoon een ramp door dirty air.
En het lap middel van DRS stopt met werken als de wagens zeer lage downforce hebben en een recht stuk volgt uit een snelle bocht (en de meeste bochten zijn tegenwoordig snel). Of als wagens in een slipstream trein zitten.

Ik hoop echt dat de wagens van volgend jaar dit toch wat kunnen oplossen.
Ze zouden ook het minimum gewicht moeten terugschroeven naar 600 kg, of zelfs lager.

Ge vergeet wel het feit dat McLaren immens snel is op de straights.
Als er nu 1 team is waar ge niet achter wilt rijden op Monza...
Nuj is zijn eigen schuld. (Heeft dan deels nog geluk met Bottas en Gasley)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan