FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zelfs al zie je het niet als een probleem, zonder Max zijn crash was Lewis niet in die situatie gekomen. Dus in geen enkel scenario ging Max daar 25 punten uitlopen.

OK, maar Max KWAM in die situatie terecht, en Hamilton gooit vervolgens 25 tot 18 punten weg.

Zonder die motorproblemen had Lewis waarschijnlijk op pole gestaan

Hoezo eigenlijk? Ik snap deze helemaal niet. Hamilton heeft toch gewoon FP1 en FP3 volledig kunnen doen? Beetje out there om te stellen dat hij door de helft van FP2 te missen, geen goede setup kon vinden?

De balans is idd in het nadeel van Max maar nu ook niet om te zeggen dat Lewis al een heel seizoen geluk heeft en Max pech.

Dat zeg ik ook niet. Wel dat het vrij duidelijk is dat Max tot hiertoe beter heeft gepresteerd.

Zeer sterke geruchten dat de deal tussen Alfa Romeo en Zhou rond is. Daar zat ik nu wel niet op te wachten. Ik geloofde ooit wel in die gast zijn talent, maar dan reed hij enkele zeer flauwe F2 seizoenen.

Zeer sterke geruchten dat de deal tussen Alfa Romeo en Zhou rond is. Daar zat ik nu wel niet op te wachten. Ik geloofde ooit wel in die gast zijn talent, maar dan reed hij enkele zeer flauwe F2 seizoenen.
Mjah het is nu niet dat zijn 3 voorafgaande jaren F3 zo top waren :)

Hij & De Vries zijn nog in de running maar Zhou brengt naar het schijnt 30 miljoen extra mee.
Ook jammer voor Giovinazzi maar 'money rules I suppose'

Eigenlijk wel frappant hoe De Vries plots zo in the picture staat/stond bij een aantal teams. Toen hij na zijn F2 titel niet promoveerde naar F1 verwachtte niemand hem later toch alsnog te zien bij een F1 team.
Vraag mij af hoe die kwestie zou geweest zijn mocht Stoffel de FE titel gepakt hebben, wat zomaar had gekund. Die heeft echt wel zijn portie pech gehad en reed (in tegenstelling tot vorig jaar) een beter seizoen dan De Vries. Hij werd 2 keer uit de race gekegeld toen hij P1 reed, en werd voor een belachelijke administratieve fout gediskwalificeerd toen hij pole pakte.
Kleine kanttekening is dat hij natuurlijk wel in groep 1 had moeten kwalificeren als hij die punten had gepakt, maar toch... Vraag me toch af of het dan Stoffel zou geweest zijn die hier en daar vernoemd wordt ipv De Vries.

Ik denk niet dat stoffel ooit nog in de F1 gaat geraken. Die is iets te hard afgedroogd door Alonso en heeft ook gewoon amper eens zijn spierballen getoond in de gevechten met anderen.

wordt nog interessant in Qualifying: als ge in Curva Alboreto (of gewoon Parabolica) de track limits overschrijdt, wordt ook uw direct volgende ronde geschrapt.

De Vries stond deze keer in de Mercedes garage. Zouden ze mssn hem als reserverijder overwegen nu hij geen Williams zitje kon krijgen?

en wéér die Q1 bullshit...
2 weken geleden zitten ze nog te bleiten dat het te gevaarlijk is om te rijden, en nu gaan ze 100 per uur rijden op een plaats waarop er anderen aan 300 per uur voorbij vlammen. :crazy:

Nu ja, ik snap wel dat ze dat doen (dat brengt gewoon plaatsen op), maar gaan ze nu wachten tot er een fameus ongeval gebeurd tot ze er iets aan doen? Zoals hier al is vermeld kunnen ze misschien iets doen met een maximum delta tussen de opwarmronde en de snelste ronde, maar dan niet op het niveau van de hele ronde, maar op het niveau van de minisectoren.

Eigenlijk wel frappant hoe De Vries plots zo in the picture staat/stond bij een aantal teams. Toen hij na zijn F2 titel niet promoveerde naar F1 verwachtte niemand hem later toch alsnog te zien bij een F1 team.
Vraag mij af hoe die kwestie zou geweest zijn mocht Stoffel de FE titel gepakt hebben, wat zomaar had gekund. Die heeft echt wel zijn portie pech gehad en reed (in tegenstelling tot vorig jaar) een beter seizoen dan De Vries. Hij werd 2 keer uit de race gekegeld toen hij P1 reed, en werd voor een belachelijke administratieve fout gediskwalificeerd toen hij pole pakte.
Kleine kanttekening is dat hij natuurlijk wel in groep 1 had moeten kwalificeren als hij die punten had gepakt, maar toch... Vraag me toch af of het dan Stoffel zou geweest zijn die hier en daar vernoemd wordt ipv De Vries.
Ik denk niet dat de FE titel van De Vries veel te maken heeft met de interesse die er plots voor hem ontstaan is in het F1 wereldje. Wat stelt die FE titel voor ? Wat is het verschil tussen de kampioen in FE en de runner up ? We weten toch al langer dat FE meer een loterij is dan een wedstrijd.
Volgens mij heeft de interesse in De Vries meer te maken met de hype die er momenteel in Nederland heerst rond Max Verstappen. Die mannen zijn ook niet blind hé. Die zien ook dat Orange army. Die zien ook dat F1 leeft in Nederland en dat Nederlanders geen schrik hebben om geld uit te geven hun idolen. Merchandising verkopen, daar draait het volgens mij om.
Toen Stoffel in 2017 en 2018 full time F1 piloot was kreeg hij met moeite 2 man en een paardenkop naar Spa Francorchamps. Max had daar toen al een tribune naar zijn naam genoemd. Logisch dat de teambazen meer interesse hebben in een Nederlander dan in een Belg.

Vandaag staat in Het Laatste Nieuws een artikeltje over Toto Wolf, getiteld “ Game of Thrones in de paddock.”

We weten natuurlijk al langer dat hij daar op een ijzeren troon zit, toch vond ik het leuk eens te lezen.

Het gaat over hoe Wolf een grote korting geeft als leverancier van motoren aan teams om in ruil “zijn” rijders daar dan te plaatsen. Uiteraard volgen die teams dan ook zijn visie bij een stemming binnen Formule 1. Desnoods koopt hij aandelen in het team zoals bij Aston Martin. Er staat ook in het artikel een gerucht dat misschien Alfa Romeo voor Mercedes motoren gaat kiezen in de toekomst.
Toto heeft daar al Bottas geplaatst, waarvan hij vroeger de manager was (is) en wil daar naar alle waarschijnlijkheid De Vries parkeren aangezien Albon al bij Williams zit. (Geld Red Bull?)
Het feit dat de teambaas bij Alfa dan ook nog eens zijn goeie vriend is versterkt die denkpiste natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan