FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Stoffel + De Vries bij Williams zie ik toch niet gauw gebeuren. Dacht dat De Vries wel een beetje sponsorgeld op zak heeft, maar Stoffel toch helemaal niks. Latifi zit daar omdat hij geld meebrengt, waarom zouden ze die laten gaan?
Ok, de budget cap maakt paydrivers minder essentieel voor de "kleinere" teams, maar toch.

Voor de duidelijkheid: Stoffel in een vaste F1 stoel zie ik ook niet gauw gebeuren :p.

Maar hebben ze nog altijd acute geldnood bij Williams? Als ik mij goed herinner, zat Latifi er al in voordat Williams verkocht werd aan een investeringsmaatschappij dus de noodzaak aan een pay driver is niet meer zo groot, denk ik.

Ik weet niet of "pay drivers" de waarde van het team verhogen als je van plan bent om het team verder door te verkopen. Het is een investeringsmaatschappij. Zij willen geld verdienen aan Williams met de doorverkoop :p. Als zij denken dat betere prestaties de marktwaarde van het team verhogen (zeker met zicht op de nieuwe generatie F1 vanaf 2022), denk ik niet dat Latifi er nog inzit.

Als Russell Hamilton zou afdrogen, zet je hem dus minimum op gelijke hoogte als Verstappen (want die kan Hamilton voorlopig nog niet afdrogen he). Ik denk persoonlijk niet dat Russell al op dat niveau zit. Het verschil zal niet enorm zijn, Maar ik verwacht volgend jaar nog veel podia als volgt:
1) Hamilton/Verstappen
2) Hamilton/Verstappen
3) Russell (en af en toe Norris)
Verstappen heeft dit jaar Hamilton naar huis gereden... (met een iets beter auto ja)

3 punten verschil is niet "naar huis gereden".
DNF voor Lewis die er niet komt omdat Russell en Bottas juist op dat moment crashen #blessed
Band die ontploft in Baku wanneer Max easy p1 reed en Lewis p3.
Crash Verstappen in Silverstone waardoor er ook nog eens een grid straf genomen moet worden.
Bottas bumper cars.

Zonder al die zever waar Max niks aan kan doen(Silverstone kan je over discussiëren) was het kampioenschap al beslist.

DNF voor Lewis die er niet komt omdat Russell en Bottas Crashen #blessed
Crash Verstappen in Silverstone waardoor er ook nog eens een grid straf genomen moet worden.
Bottas bumper cars.

Zonder al die zever waar Max niks aan kan doen(Silverstone kan je over discussiëren) was het kampioenschap al beslist.
En zonder al die zever waren we niet naar F1 aant kijken maar naar een fictie-film. Zijn allemaal dingen die nu eenmaal bij racen horen.

DNF voor Lewis die er niet komt omdat Russell en Bottas juist op dat moment crashen #blessed
Bottas bumper cars.

Nu dat Max overkomt is dat ineens allemaal supererg en speciaal. Shit gebeurt toch elk seizoen? Anders zullen we gewoon in 't begin van 't seizoen een PK meting doen, degene met de meeste PK's is wereldkampioen, einde seizoen.

3 puntjes beter ja
Niet naar huis gereden.

Max heeft veel beter dan "3 puntjes beter" gereden dan Lewis he, laten we efkes serieus zijn. Lewis heeft al een paar fouten gemaakt (Oostenrijk, Baku, Imola) en was in Monaco nergens. Staat enkel met veel chance op slechts 3 punten van Max en had gezien de pech van Max eigenlijk veel verder op kop moeten staan.

3 puntjes beter ja
Niet naar huis gereden.
Verstappen zou meer punten voorgestaan hebben met minder pech maar "naar huis gereden" absoluut niet.
Norris heeft Ricciardo naar huis gereden dit seizoen, Verstappen heeft Perez naar huis gereden, Gasly Tsnunoda.
Hamilton en Verstappen zijn qua racen een categorie apart.

Laatst bewerkt:
3 puntjes beter ja
Niet naar huis gereden.
Want punten zeggen alles?
Als Lewis motorpech heeft volgende race dan is dat zijn fout/hoort bij racing?

Zonder al die pech stond Max easy 80 punten los, dat is alles behalve weinig.
Dat Bottas Max er af rijdt of dat zijn band ontploft doet niks af aan zijn prestaties. Max heeft letterlijk elke race p1 of p2 gereden (behalve na Bottas Bumpercar), Lewis daarentegen heeft er niet elke race gestaan.(Imola, Monaco, deels Oostenrijk)

Ik wil de discussie niet oprakelen, maar de grap is wel toen Lewis dat week na week deed, dAt hEt dE aUtO WaS. En dat dat argument nu zelfs niet bovenkomt.

Ik wil hier niet mee zeggen dat ik dat argument zelf bovenhaal, want zowel bij Lewis als Max doe/deed ik dat niet, omdat het gewoon 2 ongelooflijk goeie coureurs zijn, maar vind het gewoon frappant.

Het is nu ook alleen mogelijk omdat Max een echt goeie auto heeft, daar gaat niemand over discussiëren.
De afgelopen jaren heeft Max er nooit elke race gestaan (vorig jaar wel een top seizoen), dit jaar wel+ hij heeft een top auto.

Lewis is de afgelopen jaren ook gewoon consistenter geweest, daar valt niet over te discuteren. Dat hij de beste auto had was uiteraard ook waar.

Ik wil de discussie niet oprakelen, maar de grap is wel toen Lewis dat week na week deed, dAt hEt dE aUtO WaS. En dat dat argument nu zelfs niet bovenkomt.

Lewis maakte de voorbije jaren ook zelden fouten. Werd op zich ook niet altijd hard gepusht, en dat kwam wel degelijk vaak door de wagen. Nu moeten zowel Max als Lewis zwaar pushen, en is het op zich wel heel duidelijk wie tot hiertoe het best gepresteerd heeft.

Toch?

Die Mercedes is trouwens ook dit jaar echt een goede wagen he. Bottas doet nog steeds zijn "ik rij rustig op P3"-ding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan