FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
De voorspellingen gaven echt nog wel wat hoop voor beterschap iets voor 18u. Daarmee dat ze hun 3 uur regel ook hebben aangepast wellicht.
Voor hetzelfde geld stopte het effectief met regenen en hadden we nog een mooi uur kunnen racen (wat op Spa niet belachelijk weinig is gezien een droge race meestal iets meer dan 1u20 is).
Helaas is die voorspelling niet uit gekomen. Achteraf zeggen dat ze het om 15u al hadden moeten zien is natuurlijk gemakkelijk.

In ieder geval blij dat ik vorig jaar onmiddellijk refund had gevraagd ipv tickets over te zetten naar dit jaar. Iets meer dan 800 euro (2 tickets) betalen voor dit... dat was zeer zuur geweest -.-

FIA betaalt geen tickets terug. Zij krijgen geld van de organisator van de race, ongeacht of die rondjes achter de SC nu hadden doorgegaan of niet. De rest is voor de organisator. Naast het terecht punt dat @anders. maakt in verband met de F1 race die 1 deel is van de dag/het weekend, ligt het aan de organisator en diens contracten met leveranciers, maar ook diens goodwill naar publiek toe, of en hoeveel er wordt terugbetaald.

De FIA heeft dus financieel niet echt een groot belang ongeacht de beslissing die zij maken.
De organisator betaald enkele tientallen miljoenen startgeld aan de FOM. zij kunnen dat geld niet terug vorderen want volgens de FIA heeft de race plaats gevonden. Nochtans zouden ze dat geld kunnen gebruiken om bijvoorbeeld de fans terug te betalen. Die hebben een ticket gekocht om een race te zien. Een race die er volge mij nooit geweest is.

De organisator betaald enkele tientallen miljoenen startgeld aan de FOM. zij kunnen dat geld niet terug vorderen want volgens de FIA heeft de race plaats gevonden.

Dat is nu net wat ik zeg dat niet klopt: ongeacht die paar rondjes zou de FIA hun geld krijgen. Dat hangt daar niet aan vast.

Domenicali pointed out F1 would still have received its income from the race promoter if the cars had not left the pits for the final attempt to start the race. “Absolutely. That’s why I said to consider that as something related to a commercial implication is wrong.”

Is dat zo, dat ze hun geld terug krijgen? Want volgens mij betalen ze voor toegang op dag x, en er zijn bepaalde races wel gereden he...
Natuurlijk voelt dat aan alsof ge bij een optreden enkel het voorprogramma gehad hebt, maar ik ben nog niet zo zeker dat ze die tickets effectief zouden moeten terugbetalen.
Volgens mij heb je toch altijd recht op een gedeeltelijke refund indien er geen race geweest is. Maar die was er dus wrl volgens de FIA

Ik denk dat het juridisch toch nog een pak ingewikkelder is dan gewoon te vertrouwen op een quote van Domenicali. Details die wij nooit zullen weten waarschijnlijk.
En idd die tickets :tongue: was ook aan het hopen op een mailtje dat ik gewonnen had. Ook leuk als je daar dan staat met jonge kinderen..

Ik denk dat het juridisch toch nog een pak ingewikkelder is dan gewoon te vertrouwen op een quote van Domenicali. Details die wij nooit zullen weten waarschijnlijk.

Tja, maar dan moet er ook gestopt worden met zelf zaken uit de lucht te trekken als "de FIA heeft het beslist zodat ze niets zouden moeten terugbetalen". Want daar is al helemaal geen grond voor om dat te beweren.

Pff als ik al die verhalen lees op Reddit. Vooral die parking chaos. Wij hebben echt geluk gehad dat wij na anderhalf uur aanschuiven door de politie een afrit vroeger werden gestuurd, richting circuit. Daar hebben we naast de baan mogen parkeren vlakbij les combes. Ver weg van onze oorspronkelijk bedoelde parkeerplek (die eigenlijk niet toegankelijk was). Anders waren we wsl nog eens 2-3u kwijt.

Ja, het was uitzonderlijk slecht weer. Maar het is toch niet de eerste keer dat het ciruit te maken krijgt met natte omstandigheden? Hoe is dit dan zo uit de hand kunnen lopen qua organisatie vraag ik me af. Ik zou graag ooit teruggaan, met de bus is mssn nog de beste optie, no way dat ik op een natte dag m'n wagen daar in een wei zet.

Pff als ik al die verhalen lees op Reddit. Vooral die parking chaos. Wij hebben echt geluk gehad dat wij na anderhalf uur aanschuiven door de politie een afrit vroeger werden gestuurd, richting circuit. Daar hebben we naast de baan mogen parkeren vlakbij les combes. Ver weg van onze oorspronkelijk bedoelde parkeerplek (die eigenlijk niet toegankelijk was). Anders waren we wsl nog eens 2-3u kwijt.

Ja, het was uitzonderlijk slecht weer. Maar het is toch niet de eerste keer dat het ciruit te maken krijgt met natte omstandigheden? Hoe is dit dan zo uit de hand kunnen lopen qua organisatie vraag ik me af. Ik zou graag ooit teruggaan, met de bus is mssn nog de beste optie, no way dat ik op een natte dag m'n wagen daar in een wei zet.
Die parking en toegangswegen zijn nu wel een jaarlijks probleem.

Die parking en toegangswegen zijn nu wel een jaarlijks probleem.

idd, de enige keer dat ik ooit F1 ben gaan zien in Spa, waren we pas rond 22u thuis (wel langs de baan ergens gaan eten). en toen was het droog...
ùren duurt het voor je op de snelweg bent.

voor andere races lukt het wél redelijk vlot, en daar komt toch ook volk naar zien

Hoe kan dit nu gerechtvaardigd worden door sommigen dat er punten worden uitgedeeld... Er is gwn niks gereden. En zoals men hier zegt, qualy is geen race, dus punten daarvoor zijn niet terecht. FIA is ook gewoon een rotte organisatie... Ze presteren het om hun eigen regels aan te passen en dan maar punten toe te kennen voor een zo goed als onbestaande 'race'...
Elke jaar wordt er in Monaco ook enkel een kwalificatie gereden:unsure:

Fia/f1 heeft zich gisteren gewoon belachelijk gemaakt. Had dan de race gewoon gecanceld, dit is gewoon belachelijk.

Elke jaar wordt er in Monaco ook enkel een kwalificatie gereden:unsure:

Fia/f1 heeft zich gisteren gewoon belachelijk gemaakt. Had dan de race gewoon gecanceld, dit is gewoon belachelijk.
Monaco is dan ook een circuit dat er al jaren niet meer in had hoeven te zitten. Of eventueel specifiek een soort time trial races maken voor zo'n circuits...

Dat is nu net wat ik zeg dat niet klopt: ongeacht die paar rondjes zou de FIA hun geld krijgen. Dat hangt daar niet aan vast.
Ik bedoel maar dat de organisatie onmogelijk de fans hun geld kan teruggeven. Ze verliezen zowiezo geld. Ze zouden misschien dat geld kunnen terug geven aan de fans indien de FOM er mee akkoord ging om eens geen geld te ontvangen. Maar door hun rondjes achter de safety car te rijden en punten uit te delen is het duidelijk dat de FOM wel geld wil hebben en dus de fans in de kou laat staan.
Om eerlijk te zijn vond ik het gisteren niet meer of minder dan boerenbedrog. Volgens de reglementen was het dan misschien wel een race, iedereen weet toch wel diep vanbinnen dat het er geen was.

T'is natuurlijk wel groot negatief nieuws in véél binnen en buitenlandse kranten en media, dus ik heb zo'n vermoeden dat ze het reglement wel gaan aanpassen voor de toekomst.

Maar ja, de fans die daar gisteren stonden zijn zowiezo wel hun geld kwijt zeker? :headshake:

Boys, het is sowieso.

Ja, zuur voor die vele fans. Ik troost me nog enigszins met de gedachte dat het voornamelijk Hollanders waren. :)
Nene, echt erg!

Er is hier een collega die uitgesteld gaat kijken vanavond omdat hij dit weekend niets kon volgen. Hij is er in geslaagd geen enkele info over de GP binnen te krijgen. Ik weet ff niet of ik daar nu iets van moet zeggen, want hij wil natuurlijk geen spoilers :unsure:

Er is hier een collega die uitgesteld gaat kijken vanavond omdat hij dit weekend niets kon volgen. Hij is er in geslaagd geen enkele info over de GP binnen te krijgen.
Respect, enige manier om dat voor elkaar te krijgen moet 2 dagen complete afzondering geweest zijn. Wil wel graag de ontgoocheling op zijn gezicht zien vanavond, priceless.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan