FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zou jij, indien je daar vandaag de hele dag in had gestaan, nog zin hebben om volgens jaar opnieuw zo een smak geld neer te leggen voor dat evenement. Ik niet denk ik.
Nee ik ook niet hoor. Maar kan me ook niet inbeelden dat ze gewoon mensen hun geld gaan terug geven.

Hoe lang is dat geleden dat een race niet doorgegaan is, kan me het niet herinneren?
deze GP neemt de titel van "Kortste F1 race ooit" over van de Australische GP in 1991.
zelfde omstandigheden, wél geracet, en na 16 ronden gestopt doordat niemand zijn wagen op de baan kon houden. Mansell moest zelfs naar het ziekenhuis met verwondingen. Achteraf zei Senna -toen al- dat het eigenlijk geen race was, en dat ze hem niet hadden mogen starten. Hij gaf zelfs toe dat hij niet zou gestart zijn, als het WK er niet van afgehangen had.

Nee ik ook niet hoor. Maar kan me ook niet inbeelden dat ze gewoon mensen hun geld gaan terug geven.
Natuurlijk gaan ze dat niet doen. Dat kunnen ze niet want dan zijn ze falliet. Maar ik kan me niet voorstellen dat al die fans nu braaf huiswaarts keren na deze farce. Met een korting op de race volgend jaar ga je ze niet kunnen sussen denk ik.

Hier maken ze toch enorme imagoschade mee. Speciaal die rondjes rijden zodat ze punten kunnen uitdelen, en uw fans in de kou laten staan.
Echt "fair" kan je dit niet noemen he...

Hier maken ze toch enorme imagoschade mee. Speciaal die rondjes rijden zodat ze punten kunnen uitdelen, en uw fans in de kou laten staan.
Echt "fair" kan je dit niet noemen he...

Meeste fans waren dolblij met de overwining voor hun Max.

Die komen ook niet voor de race, maar voor de punten.

Vandaar dat het best wel rustig bleef.
Als ze Hamilton op deze manier hadden late winnen was het kot afgebroken

Maar ik denk dat Max zelf dit niet meetelt als "overwinning op Spa". Het mag dan officieel wel zo zijn, op deze manier winnen is niet wat je wil he.

Ik zal ook eens naar Francorchamps gaan. Eerste F1 race die ik live ga bekijken.

De beslissing om niet meer te racen kon imo een pak vroeger gemaakt worden. Uren in regen gestaan voor niets. Met steeds maar boodschappen dat er nog gestart ging worden. Maar die regen bleef constant vallen. Ik vond het vreemd dat ze daar dan nog 3 rondjes achter de SC gedaan hebben. Het weer was exact hetzelfde als 3u eerder. Ik snap dat het geen makkelijke omstandigheden waren. Maar er heerste een sterk gevoel van aan 't lijntje gehouden te worden.

Hier mogen toch geen punten voor gegeven worden? Een race is een wedstrijd waar gevochten wordt voor positie. Dat is vandaag niet gedaan.
Dat het niet mogelijk was door de weersomstandigheden wil ik nog het minste over discussie voeren, maar de hele farce waarop het gebeurd.
Er was weer veel plaats voor creatieve interpretatie van de regels: tijd plots stopgezet tijdens rode vlag, vervolgens rijden weer rode vlag en dan loopt de klok wel verder. Hoe ze dan Perez toelaten na zijn reparaties? Die heeft toch minder ronden gereden dan de rest? En als ze weer van 0 beginnen als ze hem toelaten dan heeft hem toch meer brandstof (relatief natuurlijk want de rest rijdt ook niet voluit achter SC) dan de rest die al wel gereden heeft zodat hem "iets" langer voluit kan knallen? Aleja nog goed dat hij geen punten haalt want zou ook discussie geworden zijn.
Nog goed dat Mazepin snelste ronde rijdt want dan was het discussie 1 punt of 1/2 punt? En zoals ik al zei: niemand verdiende punten.
Als we hier punten voor geven kunnen we ook evengoed punten geven na de kwalificatie op zaterdag. De uitslag had hetzelfde geweest (buiten Perez zijn misstap), maar er was tenminste strijd voor geweest.

150 euro de vuilbak in... Enorm lang aan het lijntje gehouden geweest door de organisatie. Kon veel vroeger beslist geweest zijn om te cancellen. En een refund zullen we ook nie moeten op hopen vrees ik...

de meeste fans waren verzopen waterkiekens na 3-4u aan het lijntje gheouden te worden. die hadden gewoon geen energie meer om nog iets te doen...

Dit is totaal geen F1 waardige manier. Je wist al van 3u dat het zo hard ging blijven regenen, dan beter cancellen ivp op deze manier toch nog verder doen.

ze hadden beter om 3u gestart, dan waren de weercondities nog beter dan om 4-6u., Ofwle helemaal niets.

echt jammer dit

Wat een mop. Hoe kan je nu punten uitdelen als er niet geracet is? De FIA begint echt de UCI-toer op te gaan wat betreft rare kronkels in de spelregels etc..

Maar jongens, het is niet alsof ze die regel van die punten uit hun duim hebben gezogen hé.

Was het dan beter dat die drie vrije trainingen en kwalificatie voor niks waren? Ik weet dat er veel pas op zondag kijken, maar al het werk en de prestaties van de teams in de dagen ervoor in niks laten opgaan had even onnozel geweest.

De enige rijder die daar over klaagt is Norris. En te begrijpen vanuit zijn standpunt want door zijn crash ziet hij nu enorm veel punten in rook op gaan.

Was het dan beter dat die drie vrije trainingen en kwalificatie voor niks waren?
Ik vind van wel ja. Er is niet geraced vandaag. Geen ronde, geen halve ronde, zelfs geen meter. Volgens mij mogen er dus ook geen punten uitgedeeld worden.
3 rondjes achter de safety car rijden noem ik geen race.

Maar jongens, het is niet alsof ze die regel van die punten uit hun duim hebben gezogen hé.

Was het dan beter dat die drie vrije trainingen en kwalificatie voor niks waren? Ik weet dat er veel pas op zondag kijken, maar al het werk en de prestaties van de teams in de dagen ervoor in niks laten opgaan had even onnozel geweest.

De enige rijder die daar over klaagt is Norris. En te begrijpen vanuit zijn standpunt want door zijn crash ziet hij nu enorm veel punten in rook op gaan.
Ze hebben die regel niet uit hun duim gezogen. De regel is dat er punten zijn vanaf er 2 rondes geraced zijn. Er zijn vandaag geen 2 rondes geraced...

Qualificatie is ook een wedstrijd he. het is niet alsof de grid zo maar ad random bepaald is. Russell bvb heeft zijn 2de plaats afgedwongen door een geniale qualificatie-ronde te rijden.
dus punten zijn gewoon terecht imo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan