FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Enfin, ik stop er echt mee. Het wordt gewoon dezelfde punten herhalen nu. Thread gaat er ook weer niet leuker van worden.

Enfin, ik stop er echt mee. Het wordt gewoon dezelfde punten herhalen nu. Thread gaat er ook weer niet leuker van worden.
Ik heb vandaag weinig tijd gehad. Ik heb de hele thread nu pas gelezen en ik heb een post gevonden waaruit ik kan afleiden dat volgens jou Max niet naar binnen kwam maar mooi de bocht volgde en dat het Lewis was die naar buiten kwam.
Volgens mij is het net omgekeerd. Lewis volgt de bocht en Max komt naar binnen.

Om uitsluitsel te geven zal ik het hele geval eens opnieuw moeten bekijken. Liefst met zoveel mogelijk camera angles en zeker met bewegende beelden...

Is dit nog altijd verder hier?

Laat het toch los. Laat the battle's maar komen vind ik.
Dat kan ik alleen maar beamen. Laat ze toch racen. Hou op met straffen uit te delen en laat ze verdikke racen. Maar dan was het natuurlijk voor Max niet beter geweest want dan had Lewis die 10 sec zelfs niet gekregen.

Ik heb vandaag weinig tijd gehad. Ik heb de hele thread nu pas gelezen en ik heb een post gevonden waaruit ik kan afleiden dat volgens jou Max niet naar binnen kwam maar mooi de bocht volgde en dat het Lewis was die naar buiten kwam.
Volgens mij is het net omgekeerd. Lewis volgt de bocht en Max komt naar binnen.

Om uitsluitsel te geven zal ik het hele geval eens opnieuw moeten bekijken. Liefst met zoveel mogelijk camera angles en zeker met bewegende beelden...
OK.. ik heb het eens bekeken. Lewis gaat net voor Copse naar links. Hij moet wel want anders kan hij die bocht nooit krijgen aan dat tempo. Ik zie eerlijk gezegd niet echt in wat hij daarmee verkeerd doet want Max doet net hetzelfde. Max zat ook veel meer naar rechts maar gaat ook naar links voordat hij Copse aansnijdt.
En dan komt het moment dat de bocht begint. Kijk gewoon naar de afstand tussen de witte lijn binnenkant bocht en de beide wagens. Volgens mij (al moet ik toegeven dat het heel snel gaat en dat ik eigenlijk graag die beelden in superslomo zou willen zien) blijft de afstand tussen de witte lijn en de wagen van Lewis constant. Lewis neemt gewoon zijn bocht. De afstand tussen die witte lijn en de wagen van Max blijft echter niet constant wat wil zeggen dat Max, ten opzichte van de kant van circuit, dus naar rechts gaat. Maar daar zit Lewis. Wie is er dan uiteindelijk tegen wie op gereden ?
Nu kan je inderdaad discussiëren dat wat Lewis deed gevaarlijk was en dat hij had moeten inhouden en Max naar binnen had moeten laten komen. Lewis kan natuurlijk altijd ook zijn helm aan de wilgen hangen en proberen een carrière te maken in dammen of schaken ook. Ik kan helemaal begrijpen dat Lewis niet remde. Hij had niets te verliezen. Hij staat meer dan een GP achter in de stand om het kampioenschap en hing binnenkant bocht. Ik zou ook niet remmen. Rij maar tegen me op als je denkt dat dat de oplossing is.

"The race" vind ik altijd een heel interessant kanaal. En hier over komen ze ook met een heel mooie uitleg :

(hier geven ze trouwens Lewis meer de schuld dan Max)

"The race" vind ik altijd een heel interessant kanaal. En hier over komen ze ook met een heel mooie uitleg :

(hier geven ze trouwens Lewis meer de schuld dan Max)
Somt het perfect op voor mij. Zoals zij ook beschrijven, volgens mij gaan we nog meer drama zien in Hongarije.

Toen ik gisteren het forum afging (ik keek de race uitgesteld) was ik al aan het wachten op een post van eniac om Max te verdedigen. :) Mag allemaal en je hebt je argumenten maar om over rookie-mistakes en domme acties te spreken.. het is niet altijd zwart-wit. Als je de meningen van de echte kenners leest (zijn hier al gepasseerd, ja ook Button) is het toch iets genuanceerder. Meestal racing incident of lichtjes Lewis zijn fout. Behalve dan misschien de allergrootste fanboy van Max, Tom Coronel.
Maar ok, iedereen heeft zijn favoriete rijder, dat maakt het ook leuk.

Alé ook eens de laatste 10 pagina's doorlezen -.-

Voor mij ist nochtans heel simpel. Hamilton mist de apex, max laat wagenbreedte aan de binnenkant (geen van beiden lift) en de rest is geschiedenis.

ik begrijp de mensen niet die zeggen dat max zich gewonnen moest geven .

als je aan het vechten bent voor positie en een andere rijder dringt zich op aan de binnenkant dan laat je wat ruimte en reken je erop dat diegene aan de binnenkant zijn lijn houdt

helaas voor max ging lewis toch een beetje wijder dan ie waarschijnlijk zelf wilde met contact als gevolg

ik denk dat max er tochwel mag van uit gaan dat een 7-voudig wereldkampioen voldoende ervaring om heeft om vanuit een tight entry positie toch voldoende tight zn bocht kan nemen zodat ie de wagen die zich aan buitenkant bocht bevind en notabene nog steeds voorop ligt niet eruit tikt

vind trouwens dat buycki hier (lewis fan notabene) de mindset van hamilton op dat moment mooi toedicht
hoogst speculatief natuurlijk , maar na meer dan 20jaar autosport bekeken te hebben kan ik zeggen dat 95% van de coureurs die zich in een soortgelijke positie bevinden ( tight entry alongside but not ahead ) bedanken voor de opportuniteit en liften om geen accident te veroorzaken .
diegenen die het uit wat ik alleen maar als koppigheid kan benoemen toch doorzetten vanuit dergelijke positie in 99% van de gevallen een aanrijding veroorzaken

neem ik het hamilton kwalijk , neen
het is een driver error , niks voorbedachte rade , gewoon een simpele fout met vrij zware gevolgen toch wel

maar om dit dom te noemen van max dat ie plaats laat voor lewis aan de binnenzijde bocht en toch nog probeert om met maximale snelheid de bocht door te komen . dat mijne heren is gewoon waanzin . moet max volgens deze heren dan vanzodra lewis een wiel aan de binnenkant steekt lewis doorlaten ?

dit incident maakt voor mij een aantal zaken pijnlijk duidelijk .
penalty's hebben vaak voor de snelste wagens geen noemenswaardige of zelfs helemaal geen impact op het raceresultaat
het herstellen van de wagens en banden wisselen tijdens de rode vlag is toch ook wel wat te gemakkelijk imo

anyways, end rant :)

ik begrijp de mensen niet die zeggen dat max zich gewonnen moest geven .

maar om dit dom te noemen van max dat ie plaats laat voor lewis aan de binnenzijde bocht en toch nog probeert om met maximale snelheid de bocht door te komen . dat mijne heren is gewoon waanzin . moet max volgens deze heren dan vanzodra lewis een wiel aan de binnenkant steekt lewis doorlaten ?
Ach.. dom...
Toen ik zei dat het Max was die dom was, was dat vooral een reactie op Eniac die vond dat Lewis dom was geweest. Lewis is naar huis gegaan met 25 punten. Max met 0. Lijkt met niet zo dom geweest te zijn.
Lewis had in elk geval niks te verliezen. Zelfs indien ze er beiden af gegaan waren was het verschil in het kampioenschap 33 punten gebleven. Lewis had dan 1 GP minder tijd gehad om dat verschil goed te maken, maar dat is niets vergeleken met hetgeen Max te verliezen had.

Indien ze beiden ongeveer gelijk stonden in het kampioenschap, of indien Max achter stond, had Max inderdaad gelijk dat hij de deur dicht deed. Maar op dit moment van het kampioenschap (met Max 33 punten voor) en op dat moment in de race (met Lewis die duidelijk sneller was) had Max gewoon beter eieren voor zijn geld gekozen en net zoals Knarf zegt : "probeer later die P1 terug over te nemen en indien dat niet lukt, pak de punten voor P2.
Maar dat zit niet in Max zijn natuur. Dat weet ik. Maar dat is toch iets dat hij zou moeten leren. Stefan Everts zei ooit : "wereldkampioen wordt je niet op je goede dagen. Wereldkampioen wordt je op je slechte dagen."

Filmpje van the race had ik gisteren ook gezien.
Ik vind hun analyse perfect.

Wat @BuYcKi zegt ben ik ook helemaal mee eens. Lewis heeft inderdaad gewoon gezegd "Fuck you gast, deze keer los ik niet". Geeft Lewis zelf ook toe.

Waar ik niet mee eens ben is dat Lewis zat te prutsen en klungelen. Hij mist de apex een beetje, maar neemt de bocht wel.

Indien ze beiden ongeveer gelijk stonden in het kampioenschap, of indien Max achter stond, had Max inderdaad gelijk dat hij de deur dicht deed. Maar op dit moment van het kampioenschap (met Max 33 punten voor) en op dat moment in de race (met Lewis die duidelijk sneller was) had Max gewoon beter eieren voor zijn geld gekozen en net zoals Knarf zegt : "probeer later die P1 terug over te nemen en indien dat niet lukt, pak de punten voor P2.
Maar dat zit niet in Max zijn natuur. Dat weet ik. Maar dat is toch iets dat hij zou moeten leren. Stefan Everts zei ooit : "wereldkampioen wordt je niet op je goede dagen. Wereldkampioen wordt je op je slechte dagen."
dat is nu net het punt , max doet de deur niet dicht , hij squeezed em op de rechte lijn naar copse toe om lewis van gedacht te proberen veranderen , maar wanneer ie inziet dat lewis niet gaat plooien laat hij em genoeg ruimte , echter lewis overschat z'n grip en gaat wijd met contact als gevolg.

wetende wat we nu weten was het idd beter geweest van max om de positie op te geven , echter in de situatie toen ze zich voordeed gaat geen enkele coureur die positie opgeven. het is tenslotte lewis , van wie je ik denk toch wel mag verwachten dat ie em op zn lijn houd , maar helaas is het geen supermens en maakt ook lewis foutjes .

Want dat zijn vooral geen textbook cases van het manoeuvre dat Hamilton letterlijk al zijn hele carrière zo toepast?

Alleen al in Bahrein 2014 doet hij het waarschijnlijk meer dan Max op 3 seizoenen 😂

Serieus blijven he.
Hamilton zijn acties hebben hier niks mee te maken? Als iemand in een put springt, spring ik ook?

Gij zegt dat Max geen crrashes meer veroorzaakt.
Enige reden is dat de andere piloot hem in Imola en Barcelona ruimte geeft. Als die gewoon instuurt dan waren dat toch twee crashes. En Barcelona zeker Max zijn fout toch?

Wat @BuYcKi zegt ben ik ook helemaal mee eens. Lewis heeft inderdaad gewoon gezegd "Fuck you gast, deze keer los ik niet". Geeft Lewis zelf ook toe.

Waar ik niet mee eens ben is dat Lewis zat te prutsen en klungelen. Hij mist de apex een beetje, maar neemt de bocht wel.
een beetje ? tis hier geen rallycross eh , hij mist de apex met meters (om maar eens te overdrijven in de ander richting )

Wat dus exact hetzelfde is als letterlijk zeggen "fuck you gast, ik ram u van de baan". Sportief enzo...
Als ge moet lossen omdat ge anders er in de bocht op rijdt, dan zijt ge niet snel genoeg.

Wat dus exact hetzelfde is als letterlijk zeggen "fuck you gast, ik ram u van de baan". Sportief enzo...
Als ge moet lossen omdat ge anders er in de bocht op rijdt, dan zijt ge niet snel genoeg.
Max zegt ook bij de start: aan de kant of ik ram u, wat later op het recht stuk opnieuw. In de sprint race in copse ook, in Barcelona T1 ook, in Imola ook. Na een tijd gaat de andere ook eens zeggen: "los nu zelf maar eens".

De hoeveelheid aandacht en discussie dit losmaakt toont toch aan dat dit type racen goed is.

Vandaar dat de toekomst er ook op beloftevol uitziet op vlak van Leclerc vs Verstappen, omdat Leclerc zich redelijk snel heeft aangepast paar jaar geleden aan Verstappen zijn enorm agressieve stijl, en heel wederkerig even agressief met Verstappen begon te racen.

Is eigenlijk nog maar de eerste keer dat we Hamilton dat nu hebben zien doen, ipv tot nu toe altijd iets te inschikkelijk te zijn tegenover Verstappen.
Hopelijk is die knop nu echt omgedraaid en zien we meer van dit agressief rijden van Hamilton.
Hopelijk volgen nog meer coureurs in het beantwoorden van Verstappen zijn agressief rijden met dezelfde houding, ipv zich telkens te laten bullyen.

Max zegt ook bij de start: aan de kant of ik ram u, wat later op het recht stuk opnieuw. In de sprint race in copse ook, in Barcelona T1 ook, in Imola ook. Na een tijd gaat de andere ook eens zeggen: "los nu zelf maar eens".
Bij de start? Ze gaan naast elkaar door T1 en tegen T2 is Verstappen er al voorbij?

Ik heb net de beelden van de crash nog eens vertraagd gekeken. Hamilton heeft daar enorm veel onderstuur (dat krijg je als je te snel de bocht in gaat he...) en ging er sowieso op zitten, ook al had Max meer plek gelaten.

Als je ziet waar Hamilton daar uitkomt, hoe kan je dan zeggen dat Max " een rijvak opschuift"? Hamilton schuift van binnenkant tot bijna op de curb aan de buitenkant voor hij terug grip heeft. Als je dan ziet hoe Leclerc die bocht pakt (linksboven op de screenshots)...

Die laatste screenshot zegt niets he. Hamilton zijn wagen is door het contact (nog) meer naar de buitenkant gegaan.
Wat wel juist is dat hij de apex mist en veel onderstuur kreeg omdat hij onder een foute hoek de bocht inging omdat hij uit de muur kwam. En ja dan moest hij mss wel inhouden :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan