Niet voor het één of ander hoor, maar dit soort incidenten lopen evengoed anders af, dan is het Hamilton die zich "laat vangen" en eraf kletst en weer 30 punten achter staat.
Het idee dat Hamilton nu ineens de slimme is omdat hij chance heeft er zelf niet af te gaan is vrij absurd.
Het hele idee dat hard racen == zich laten vangen slaat overigens op zich al nergens op.
Daar heb je wel gelijk in. Hamilton heeft zeker geluk gehad. Zowel dat zijn wagen niet te zwaar beschadigd als het feit dat het een rode vlag was en hij zijn wagen heeft kunnen laten herstellen.
Maar Hamilton kon zich dat risico wel permitteren. De kans dat de buitenste wagen er af vliegt is veel groter dan dat de binnenste wagen er af vliegt. Max zijn DNF was bijna een certitude op dat moment. Voor Lewis was het dan maar te hopen dat hij zijn race kon vervolgen.
Wat er mis is met de uitspraak "zich laten vangen" begrijp ik niet echt. In het begin van deze discussie heb ik dat nog eens gezegd en toen heb je daar ook op gereageerd. Als je echter op engelse websites gaat kijken zal je vaak lezen "Lewis dummied Max into a move" wat volgens mij hetzelfde is.
Soit, blijft gelijk. Red Bull zou nieuw "bewijs" hebben dat het de schuld van Lewis was. Het zou waarschijnlijk gaan om data die aantoont dat Lewis sneller reed dan ooit tevoren en bijgevolg die bocht nooit had kunnen nemen. Ik weet niet of je dat echt 'bewijs" zou kunnen noemen. Ook al reed hij sneller dan normaal, dat wil nog altijd niet zeggen dat hij de bocht niet zou hebben kunnen nemen. Het zou me trouwens verwonderen moest hij sneller gereden hebben dan normaal. Max reed even snel.
Ik vind het eerlijk gezegd heel zwak van Red Bull dat ze hierop blijven terug komen. Ik heb Red Bull altijd gezien als een team dat voor het echte, harde racen gaat en de groene tafel zo vaak mogelijk mijdt. Blijkbaar was ik mis.
Wil je bewijs ? Kijk eens hoe Max in Chapel met 4 wielen buiten de witte lijnen gaat maar gewoon terug voor Lewis in rijdt en zijn leidersplaats terug opeist. Daar kan ik trouwens heel goed mee leven. Ik vind dat dit best enkele keren per race zou moeten mogen, maar eigenlijk was Max daar de leiding al kwijt.
Maar wat er net verderop gebeurt is er al over. Lewis hangt duidelijk voor Max op de Wellington straight. Max neemt de verdedigende lijn en volgens sommigen zouden ze elkaar zelfs raken voor de bocht. Dan komt Luffield. Nu moet je eens kijken waar Max de bocht aansnijdt en waar Max uitkomt na de bocht. Aangezien Lewis bij het aansnijden van Luffield buitenkant hangt bij Max, moet Max een wagenbreedte plaats laten bij het uitkomen van Luffield. Kijk eens waar hij uit komt. Precies op de witte lijn. Red Bull wil Lewis nu beschuldigen van het feit dat hij Copse te snel aansneed. Dat hij die bocht nooit had kunnen nemen zonder Max te hinderen. Max deed net hetzelfde in Luffield. Hij sneed de bocht te snel aan en hinderde bijgevolg Lewis bij het uitkomen van Luffield. Dat hoort nu eenmaal bij racen. Move on. Lewis deed helemaal niks verkeerd in Copse. Max ook niet. Maar Max trok wel aan het kortste eind.
Ik hoop echt dat Red Bull er mee ophoudt en gewoon verder gaat met racen. Dit is gewoon belachelijk.