FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben eens benieuwd naar hoe het gedrag van Max gaat veranderen.
Als hij nu nog agressiever gaat rijden, gaat dat volgens mij alleen in zijn nadeel spelen. Dan heeft hij eigenlijk niets geleerd uit dit incident.
Das toch al bijna 7 jaar lang zo bij Max. :ROFLMAO:

Hij is op en top arrogant, het is altijd de andere die het gedaan heeft, een spiegel heeft of kent ie niet.

Maar snel is ie wel alleen hij mag wel eens meer met zijn verstand racen ipv altijd maar weer in de 1e bocht of 1e lap de race al te willen winnen.
Dat lukt hem niet en zal hem ook bijna ook nooit lukken.

Die uilen die hier zeggen dat Leclerc geen ballen heeft mogen ook een andere hobby zoeken. Het verschil is dat hij wel zijn verstand gebruikt en wist toch dat hij met die harde compound banden geen kans maakte dus waarom weer een aanrijding veroorzaken als je met quasi zekerheid 18 punten kan mee naar huis nemen. Tis niet alles of niets he, maar dat kan later veranderen wanneer hij bv. in 2022 mee voor de titel strijd. Maar dat is dan weer iets helemaal anders en voeder voor volgend jaar.

Laatst bewerkt:
Klopt.

Maar slim vind ik het niet.

Doe wat rustig aan, laat Hamilton door. Pak hem terug bij een pitstop want je bent toch sneller afgaande op zaterdag. En als dat niet lukt, wordt 2de...
Maar dat is toch compleet foute logica? Want dan gaat iedereen dat toch blindelings toepassen? In een gat duiken dat er niet is "hij gaat mij er wel tussenlaten, want die staat eerst int klassement".
Draai het om: Hamilton weet dat hij niet sneller is, blijf in zijn wiel hangen en analyseer waar ge tijd mist. Uw engineers zullen u dankbaar zijn...

Ergens hoop ik dat Norris mee kan strijden met Leclerc en Verstappen in de toekomst.
Aan de andere kant zou ik het jammer vinden als hij respectloos wordt behandeld door Verstappen zijn agressieve stijl.

Norris heeft wel pace en consistent resultaten binnen brengen. Lijkt ook super adaptief zoals Leclerc en Verstappen.

Maar dat is toch compleet foute logica? Want dan gaat iedereen dat toch blindelings toepassen? In een gat duiken dat er niet is "hij gaat mij er wel tussenlaten, want die staat eerst int klassement".
Draai het om: Hamilton weet dat hij niet sneller is, blijf in zijn wiel hangen en analyseer waar ge tijd mist. Uw engineers zullen u dankbaar zijn...
Is gewoon wat Verstappen al altijd doet.

Hij is op en top arrogant, het is altijd de andere die het gedaan heeft, een spiegel heeft of kent ie niet.

Maar snel is ie wel alleen hij mag wel eens meer met zijn verstand racen ipv altijd maar weer in de 1e bocht of 1e lap de race al te willen winnen.
Wel beetje ironisch voor iemand met "Schumi" in de nickname :p. Als er nu 1 piloot nogal roekeloos durfde racen...

Het gaat mij vooral over al de acties voor het incident van Max.
Want in die bocht doet hij in principe niks mis.

OK, ik doe toch weer mee.

Max racet de laatste jaren toch erg clean zeker. Pakt niet eens veel risico's meer.
Kijk je dan nog eens enkel naar dit seizoen, dan is het duidelijk Hamilton die de minder goede racer is, meer fouten maakt en meer laat liggen.

Dat komt omdat dit jaar Lewis niet meer in de beste wagen zit en dan is het ineens niet meer zo makkelijk met de strategie, beginnen de foutjes van het team en zichzelf te komen.

Maar wel spannend voor de kijker!

OK, ik doe toch weer mee.

Max racet de laatste jaren toch erg clean zeker. Pakt niet eens veel risico's meer.
Kijk je dan nog eens enkel naar dit seizoen, dan is het duidelijk Hamilton die de minder goede racer is, meer fouten maakt en meer laat liggen.
Hmm, dat hij de afgelopen jaren clean racete, komt volgens mij ook omdat hij zoooo vaak helemaal alleen reed. Was quasi altijd sneller dan iedereen behalve de Mercedessen, en de Mercedessen waren meestal net niet bij te houden. Wanneer dat wél zo was, ging het er inderdaad clean aan toe. Maar al bij al waren de voorbije jaren imo geen waardemeter om Max op dat vlak in te schatten. Ik ben er nu ook wel van overtuigd dat hij intussen veel volwassener rijdt, maar dat is natuurlijk niet moeilijk als je als puber al in F1 gedropt wordt.
Ik vind hem ook een tikkeltje te arrogant, maar ik bewonder hem wel als F1-racer.

Geef Max opportuniteiten om te crashen en hij zal dat wel verwezenlijken.
Laatste seizoenen moest hij enkel soms keer voorbij Bottas gaan. En Bottas wijkt voor zo goed als alles.

Geef Max opportuniteiten om te crashen en hij zal dat wel verwezenlijken.
Laatste seizoenen moest hij enkel soms keer voorbij Bottas gaan. En Bottas wijkt voor zo goed als alles.
Wat zeggen we dan van Hamilton? 2 keer Albon, 1 keer Max, en hij heeft nog minder moeten racen dan Max.

Max heeft dit jaar al genoeg moeten vechten. Niets op zijn conto.

Ik ben er zelf zeker van, als Lewis fan zijnde, dat Lewis wist ‘ofwel plooit hij, ofwel gaat hij er af’. En dat hij zelf ook iets had van ‘fuck it’. Ik geloof er eigenlijk niets van dat Lewis dit niet had zien aankomen, en hij reageert ook (bijna) niet op het incident.. enough said.

Het was gewoon ff wat spierballen tonen van Lewis..

Het stond in de sterren geschreven dat het dit seizoen vroeg of laat eens ging clashen tussen Hamilton en verstappen, daar mocht je gerust al je geld op ingezet hebben. ;)
Voor mij als Ferrari fan, kan het mij niet schelen of het Max Of Lewis is die op kop rijdt, voor mij tellen de resultaten van de Scuderia, en, natuurlijk ook of een race vermakelijk is.
Dat Leclerc na bijna een hele race op kop gereden te hebben, toch nog Hamilton moest laten voorgaan, was te verwachten, dat Sainz zoveel plaatsen verloor door zijn pitstop, en dan niet voorbij Ricciardo geraakte, vond ik veel spijtiger.
Hamilton had ook het geluk dat er enkele pitstops fout liepen, waardoor hij minder wagens moest inhalen na zijn 10 sec straftijd, anders denk ik wel dat Leclerc zijn eerste plaats had kunnen houden.

Ik heb wel geen enkele sympathie voor de manier waarop Red Bull omgaat met de crash tussen Verstappen en Hamilton, de manier waarop ze Mercedes en Hamilton aanvallen, en het openlijk lobbyen voor een zwaardere straf, zelfs voor een uitsluiting vind ik buiten alle proporties en voorbij de regels van goed fatsoen.

En er is eigenlijk niet veel over te lezen, maar de laatste pitstop van Perez, voor nieuwe banden om zo de snelste tijd af te nemen van Hamilton, is ook nog nooit gezien.
Meestal gaat men dat toepassen als men genoeg voorsprong heeft om 'gratis' pitstop te doen, hier viel Perez door die pitstop buiten de punten, en daardoor krijgt hij ook geen punt voor zijn snelste ronde, die dan wel niet naar Hamilton gaat. Dus Perez verliest punten, Red Bull verliest punten voor het constructeurskampioenschap, en dat alles omdat dat extra puntje niet naar Hamilton zou gaan. Dat voelt niet juist aan, ze doen daar niets fout mee, maar het is niet volgens de geest van de regels, ik vind het zelfs gewoon ronduit onsportief en onsympathiek.
Maar ja, dat is hoe ik er over denk, en ik heb de waarheid niet in pacht.

Hamilton heeft het achter ook zo gezegd. Hij wil zich niet laten bullyen door Verstappen.
En voor Hamilton zijn part gebeurd dit gewoon nog meer als Verstappen te agressief is.

Juiste houding lijkt mij.
Tot nu toe had enkel Leclerc op die manier gereciproceerd.

Imola, Barcelona...
Enkel omdat Hamilton aan de kant gaat geen crashes.
Want dat zijn vooral geen textbook cases van het manoeuvre dat Hamilton letterlijk al zijn hele carrière zo toepast?

Alleen al in Bahrein 2014 doet hij het waarschijnlijk meer dan Max op 3 seizoenen 😂

Serieus blijven he.

Hamilton heeft het achter ook zo gezegd. Hij wil zich niet laten bullyen door Verstappen.
En voor Hamilton zijn part gebeurd dit gewoon nog meer als Verstappen te agressief is.

Jaja. Juiste houding, tot Max er in dezelfde stijl Hamilton eens uitkegelt. Dan zal het ineens wel weer overagressieve Max zijn, wedden?

De juiste houding is hard racen zonder fouten.

hij geeft Hamilton de plaats, en dat is exact wat hij hier moest doen.
Deze uitspraak begrijp ik niet.
Ik denk dat we allemaal vastgesteld hebben dat Lewis niet naar buiten ging. Hij ging ook wel niet naar binnen. Ik heb al eerder gezegd dat ik niet weet waarom. Misschien kon hij niet (overstuur), misschien wilde hij ook niet. Maar daar gaat het niet om. Lewis draait in en neemt zijn bocht. Hij reed niet tegen de apex, maar hij volgde wel mooi de bocht. Er was misschien een kleine 2 meter (al lijkt me dat al heel veel) tussen hem en binnenkant bocht, hij volgt de bocht mooi. Het is Max die, alhoewel er buitenom plaats genoeg was, besloot om naar de apex toe te gaan. Het is Max die je duidelijk plots naar binnen ziet komen.
Ik begrijp dus echt niet hoe je tot de conclusie komt dat hij Lewis plaats gaf. Hij gaf volgens mij die plaats niet. Hij stuurde naar binnen en verwachtte dat Lewis zijn gas wel zou lossen. Zo zie ik het toch. En ook de FIA is blijkbaar die mening aangedaan want ook die zeggen dat Max naar binnen stuurde en Lewis een straf kreeg omdat Lewis niks deed om de botsing te vermijden.

Lewis is die ronde al 2 keer van het gas moeten gaan omdat Max gewoon instuurde alsof Lewis er niet was. Had Max nu echt verwacht dat Lewis dat nog een 3de keer zou doen ? Denk je dat Lewis 7 keer wereldkampioen geworden is door van het gas te gaan wanneer iemand hem de pas afsneed ? Ik denk het niet.

Laatst bewerkt:
Het is Max die, alhoewel er buitenom plaats genoeg was, besloot om naar de apex toe te gaan. Het is Max die je duidelijk plots naar binnen ziet komen.
Ik begrijp dus echt niet hoe je tot de conclusie komt dat hij Lewis plaats gaf. Hij gaf volgens mij die plaats niet. Hij stuurde naar binnen en verwachtte dat Lewis zijn gas wel zou lossen. Zo zie ik het toch. En ook de FIA is blijkbaar die mening aangedaan want ook die zeggen dat Max naar binnen stuurde en Lewis een straf kreeg omdat Lewis niks deed om de botsing te vermijden.

Max ging niet naar de apex, maar neemt wel de bocht. Wat vrij gebruikelijk is in een bocht. Hij laat daarbij plaats voor Hamilton.

Als je dat niet ziet, dan zijn we uitgepraat he.

De FIA straft Lewis omdat hij inderdaad niets doet om de botsing te vermijden. En hoe had hij dat kunnen doen? Door ofwel te lossen ofwel meer naar binnen te zitten (maar dat kon alleen maar door te lossen).

Dus wat zegt de FIA? Dat Lewis had moeten lossen.

Lewis is die ronde al 2 keer van het gas moeten gaan omdat Max gewoon instuurde alsof Lewis er niet was. Had Max nu echt verwacht dat Lewis dat nog een 3de keer zou doen ?

Yep. En hij mocht dat ook verwachten op die plaats. Liet niettemin toch ruimte voor de wagen van Lewis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan