Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
tgoh ja, Colton Herta kan zeker wel een superlicentie halen he. Je moet 40 punten scoren over 3 (door corona 4) jaar.
Indycar top 3 krijgt 40 - 30 - 20 punten. (ok in GP2 krijgen ze alledrie 40 punten, maar da's dan ook FIA-sanctioned). Maw: als Herta amper even goed doet als vorig jaar (3de) heeft hij een superlicentie voor F1. (blijkbaar heeft hij amper 4 punten te kort zelfs, dan moet hij zelfs maar 7de eindigen. en met dat hij al een race gewonnen heeft, lijkt het dus wel goed te komen)
Maar Joseph Newgarden heeft er de voorbije 3 jaar bijna 2 superlicenties bijeen gereden, en geraakt ook niet in F1. ondanks een Amerikaans team.
Andretti kan dan wel lullen wat hij wilt over de F1, maar de superlicentie lijkt mij niet de reden dat de Amerikaantjes niet in F1 geraken.
In elk geval lijkt het mij er op dat iedereen een super licentie kan halen. Als je maar lang genoeg in een opstapklasse kan rijden sprokkel je uiteindelijk wel genoeg punten bij elkaar. Dat klopt niet. Daar zouden ze iets aan moeten doen.
Herta zal hier inderdaad geen potten breken nee. Beter dan Mazepin zal hij wel zijn ja.
Misschien moeten ze ook een systeem van minpunten invoeren voor superlicentie. Als ik zie wat die Mazepin allemaal uitvoerde vorig jaar op het circuit.... Dan hoort die dit jaar niet op een F1 circuit.

"Je moet kampioen of vicekampioen zijn in : LMP, Indycar, FE, F2 of GP2" (en misschien nog wat andere klassen)Ze doen het omgekeerd, wie geen penalty points verzamelde in een kampioenschap waar ze die wel uitdelen, zoals bvb. F2, krijgt 2 punten extra voor dat kampioenschap in dat jaar.
Door dit soort regels is het nagenoeg onmogelijk geworden om als buitenstaander te berekenen hoeveel punten iemand exact heeft.
Zo is er ook een reductie voor kampioenschappen waarin er minder dan 16 rijders de eerste race aanvangen (behalve 2020 en 2021, dan is dat aantal 10), krijg je een extra punt per FP waarin je 100km aflegt (met een max van 10 punten), punten van karting gelden dan weer 5 jaar met een max van 12 punten, en ga zo maar door. Overly complicated![]()
Wat is volgens jou dan wel de reden dat de Amerikaantjes niet in de F1 geraken ? Te weinig geld ? Te weinig talent ? Nog iets anders ?
In elk geval lijkt het mij er op dat iedereen een super licentie kan halen. Als je maar lang genoeg in een opstapklasse kan rijden sprokkel je uiteindelijk wel genoeg punten bij elkaar. Dat klopt niet. Daar zouden ze iets aan moeten doen.
Dan had Mazepin dus ook gewoon zijn licentie gekregen eh."Je moet kampioen of vicekampioen zijn in : LMP, Indycar, FE, F2 of GP2" (en misschien nog wat andere klassen)
Dat was waarschijnlijk te eenvoudig te begrijpen...
?Dan had Mazepin dus ook gewoon zijn licentie gekregen eh.
Mazepin is vice-kampioen geworden in GP3, niet in één van de genoemde kampioenschappen.Dan had Mazepin dus ook gewoon zijn licentie gekregen eh.
Ok. Daar heb je wel een punt.Gezien slechts de laatste 3 jaar meetellen voor SL punten klopt dat ook niet echt.
Als je ziet wat Mazepin tot nu toe heeft laten zien zou je zeggen van wel hé....Mazepin heeft op zich wel OK resultaten gehaald in GP3 en F2. Tweede als rookie in GP3, vijfde met een paar overwinningen in F2 in zijn tweede jaar. Dat is geen superster-materiaal, maar het is geloofwaardig genoeg in die zin dat je kan discussiëren of je de performance vereisten nog hoger moet gaan leggen.
Ik persoonlijk ben tegenstander van die jonkies van GP3 (of F3) direct in de F1 te droppen. Ze hebben dat met Kimi gedaan indertijd en nu ook met Max en ik heb 2 keer het gevoel gehad dat, alhoewel die 2 supersnel waren, ze toch nog niet echt gereed waren voor F1. Ik vind dat ze die tussenstop van F2 gewoon zouden moeten verplichten. En ik ben ook gewoon van mening dat je daar kampioen moet kunnen worden om F1 te mogen rijden. Op die manier maak je een raceserie met echt de beste piloten ter wereld.Mazepin is vice-kampioen geworden in GP3, niet in één van de genoemde kampioenschappen.
Als je ziet wat Mazepin tot nu toe heeft laten zien zou je zeggen van wel hé....
Ik persoonlijk ben tegenstander van die jonkies van GP3 (of F3) direct in de F1 te droppen. Ze hebben dat met Kimi gedaan indertijd en nu ook met Max en ik heb 2 keer het gevoel gehad dat, alhoewel die 2 supersnel waren, ze toch nog niet echt gereed waren voor F1. Ik vind dat ze die tussenstop van F2 gewoon zouden moeten verplichten. En ik ben ook gewoon van mening dat je daar kampioen moet kunnen worden om F1 te mogen rijden. Op die manier maak je een raceserie met echt de beste piloten ter wereld.
Je kan die 2 ook niet vergelijken. Stroll zit echt wel iets in. Maar veel te snel naar F1.Niet dat ik een Stroll fan ben, maar die heeft wel zijn plekje in F1 gewoon verdiend, blijkt meer en meer. En niet dat ik verwacht dat die ooit echt potten zal breken, maar bij Mazepin zie ik het werkelijk nooit goed komen. Geef die een competitieve wagen, en hij wordt volgens mij gewoon Maldonado in 't kwadraat. Momenteel heeft hij maar 2 dingen te doen: op de baan blijven en zien dat hij wagens niet van de baan knalt als ze hem dubbelen. Blijkt al een hele uitdaging te zijn.
Ik wou ze niet per se vergelijken, maar de 2 worden hier toch aangehaald, daarmee wou ik erop ingaanJe kan die 2 ook niet vergelijken. Stroll zit echt wel iets in. Maar veel te snel naar F1.
Stroll. F4 kampioen, 5de in F3, F3 kampioen met 200 punten voorsprong. En dan te snel naar F1.
Mazepin. 10de in MRF, 12de in FR, 18de Toyota, 20ste F3, 10de F3. Dan toch eens 2de GP3. 18de F2, 5de F2