FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kan ook zeggen dat Lewis hoerepech had door net op dat stuk van het circuit aan te sluiten bij een rij gedubbelden...

Safety Cars en rode vlaggen horen er gewoon bij toch?

Ik heb in ieder geval een zeer mooie race gezien. Veld zit kort op elkaar. Lang geleden zo een mooie seizoensstart.
Je bedoelt die rij, die gecreëerd werd door zijn ploegmaat om Verstappen op te houden?

Je kan ook zeggen dat Lewis hoerepech had door net op dat stuk van het circuit aan te sluiten bij een rij gedubbelden...
Kan je me dit eens verduidelijken want ik begrijp het niet echt. Je hebt het toch over het groepje waar Lewis bij kwam net voordat hij in de fout ging ? Dat groepje waar Bottas ook in zat ? Dat groepje waar Max zich ook net door had moeten vechten. Dat groepje waar Max bijna 3 seconden verloor omdat Bottas niet echt gewillig was om naar de blauwe vlaggen te kijken. Het verwonderde me eigenlijk dat Bottas geen waarschuwing kreeg want echt graag ging hij niet aan de kant voor Max.
Ik denk dat Max meer nadeel gehad heeft met dat groepje dan Lewis.

Yep. Safety Cars en rode vlaggen horen er bij. Maar je kunt toch niet afstrijden dat deze rode vlag niet op een beter moment had kunnen komen voor Lewis. Hij hing op P7 toen Bottas tegen elkaar reden. Op P7... met een kapotte voorvleugel. Waar zou hij gezeten hebben indien Bottas en Russell niet tegen elkaar gereden hadden en er dus geen rode vlag zou geweest zijn ? Ik zal het je zeggen. Stroll hing op dat moment 19 seconden achter hem dus die zou hem ingehaald hebben. 3 seconden achter Stroll hingen Bottas, Russell en Raikkonen. Die 3 zouden ook langs Lewis door gereden zijn want de pitlane is enorm lang in Imola. 5 seconden achter dat drietal hingen Tsunoda en Giovinazzi. Waarschijnlijk zouden die 2 ook nog wel langs Lewis geraakt zijn want Lewis moest nog een heel stuk afleggen met een kapotte voorvleugel + een voorvleugel vervangen kost ook wat tijd. 10 seconden achter dat duo hing Ocon. Laten we even aannemen dat Lewis voor Ocon had kunnen blijven. Moesten Bottas en Russell niet gecrashed hebben zou Lewis dus op P13 gehangen hebben. Dan mag de rest van zijn race zo magistraal zijn als je maar wilt, hij zou nooit ofte nooit op het podium gestaan hebben.
Dat bedoel ik dus met hoerenchance. Lewis heeft een foutje gemaakt. Klein foutje, maar wel eentje met grote gevolgen. Door een dom toeval dat er 2 tegen elkaar botsen, het hele circuit vol brokstukken ligt en bijgevolg een rode vlag volgt is Lewis er uiteindelijk in geslaagd om op het podium te geraken. Niet door zijn magistrale wedstrijd na de rode vlag, wel door hoerenchance.

Grosjaen momenteel in actie te zien op hesgoal.

Prachtig circuit zonder enige vorm van runoff.
Asfalt -> Gras

Dus Lewis verliest een minuut + kapotte voorvleugel door dat groepje (Als ze daar niet zitten, crasht hij niet) en Max verliest 3 seconden, maar jij denkt dat max meer nadeel heeft gehad dan Lewis? Zonder crash verliest Lewis die 3 seconden ook nog hoor. Hij moest daar ook nog enkele wagens inhalen.

Ivm uw vorige posts, ja mag mij de voorbeelden geven waar Ham psychologisch de mindere is en fouten maakt als hij in de buurt van Max is. Ik vrees dat je er andersom meer gaat vinden.

Ik heb in ieder geval een zeer mooie race gezien. Veld zit kort op elkaar. Lang geleden zo een mooie seizoensstart.
Qft. Anders kan je ook gaan beginnen dat Lewis echt pech had met zijn pitstop en anders als P1 de baan op ging komen.. Hoort erbij.

Dus Lewis verliest een minuut + kapotte voorvleugel door dat groepje (Als ze daar niet zitten, crasht hij niet) en Max verliest 3 seconden, maar jij denkt dat max meer nadeel heeft gehad dan Lewis? Zonder crash verliest Lewis die 3 seconden ook nog hoor. Hij moest daar ook nog enkele wagens inhalen.
Lewis is niet gecrashed omdat die mannen daar zaten hé. Lewis is gecrashed omdat hij in de fout is gegaan. Dat geeft hij zelf ook toe. Hij wilde te snel zijn punt. Hij nam te veel risico's, kwam op het natte gedeelte en zijn wagen schoof in de muur. Max heeft daar 3 seconden verloren omdat Bottas weigerde van aan de kant te gaan (waarin ik Bottas gelijk geef hé). Voordat Max bij dat groepje kwam had hij 5 seconden voorsprong. Net voor Lewis van het circuit ging was dat nog 2 seconden.

Ivm
uw vorige posts, ja mag mij de voorbeelden geven waar Ham psychologisch de mindere is en fouten maakt als hij in de buurt van Max is. Ik vrees dat je er andersom meer gaat vinden.
Man... lees jij feitelijk wel wat ik typ ? Vandaag is Lewis 2 keer in de fout gegaan in zijn haast om niet onder te doen voor Max. De eerste keer was in de allereerste bocht van deze race waar Lewis al in een verloren positie zat voor het ingaan van de bocht maar toch koppig en compleet onnodig buitenkant Max bleef rijden. Van te voren was het duidelijk waar Lewis zou uitkomen, namelijk bovenop die gele sausage kerbs. HIj heeft daar stukken gereden aan zijn voorvleugel en mag heel blij zijn dat dat hem niet meer parten gespeeld heeft. De tweede keer was toen hij in de muur belandde. Dat geeft hij zelf toe. Hij was te gehaast om bij Max te geraken. Gelukkig voor hem had hij opnieuw geluk. Deze keer door de rode vlag.
Ook in de vorige race is mij opgevallen dat hij enkele keren veel te gehaast was om voor Max te komen. Maar vorige keer is het wel elke keer gelukt, en heb ik hem daarvoor dan ook de hemel in geprezen. Maar wanneer het mis gaat moet je dat ook kunnen zeggen, en vandaag is het 2 keer mis gegaan.

Mij valt elke keer opnieuw op dat Lewis één van de coolste piloten van het hele veld is. Hij bewaart altijd zijn kalmte en zet scheve situaties altijd recht. Maar wanneer het om Max gaat verliest Lewis keer op keer zijn kalmte en is hij telkens opnieuw heel gehaast om voor Max te geraken. Soms lukt dat, omdat hij zo een uitzonderlijk piloot is. Maar soms mislukt dat ook. Vandaag tot 2 keer toe en wees eerlijk, dat zijn we toch helemaal niet gewend van Lewis.
Je mag van mij altijd mij enkele voorbeelden geven van wanneer Max fouten gemaakt heeft onder druk van Lewis. Vandaag heb ik er geen gezien, en vorige keer eerlijk gezegd ook niet. Er zullen er wel ooit geweest zijn, maar op dit moment is Max veel rustiger in het gevecht dan Lewis.
Ik begrijp eigenlijk zelfs niet eens waarom Lewis zo zenuwachtig is. Hij is volgens mij nog altijd de betere van Max. Maar door zijn zenuwachtigheid kan dat wel snel veranderen.

Je bedoelt die rij, die gecreëerd werd door zijn ploegmaat om Verstappen op te houden?

En dat is Hamilton zijn schuld ook nog of wat?

Kan je me dit eens verduidelijken want ik begrijp het niet echt. Je hebt het toch over het groepje waar Lewis bij kwam net voordat hij in de fout ging ? Dat groepje waar Bottas ook in zat ? Dat groepje waar Max zich ook net door had moeten vechten. Dat groepje waar Max bijna 3 seconden verloor omdat Bottas niet echt gewillig was om naar de blauwe vlaggen te kijken. Het verwonderde me eigenlijk dat Bottas geen waarschuwing kreeg want echt graag ging hij niet aan de kant voor Max.
Ik denk dat Max meer nadeel gehad heeft met dat groepje dan Lewis.

Niet door zijn magistrale wedstrijd na de rode vlag, wel door hoerenchance.
Lewis kwam aan dat groepje. En kon alleen maar over het vochtige deel inhalen (of wachten). Er waren andere delen van het circuit die minder nat waren, en waar de achterliggers ook sneller plaats hadden kunnen maken.
Had Lewis ook zijn slechte stop niet gehad kon hij gewoon meeschuiven met Max want dan zat hij er vlak achter, dus dat was ook al pech.

Misschien was dat voor Max ook. Niet op gelet. De Hollanders op Ziggo kloegen toch niet echt over Bottas.

Niet door zijn magistrale wedstrijd na de rode vlag, wel door hoerenchance.

Ik vind het na zo een prestatie van Lewis nogal kort door de bocht dat het in de eerste plaats hoerenchance is, en dat wat hij daarna toont op het circuit maar bijzaak is. Eén van de sterkste 30 rondes die Lewis ooit heeft laten zien...

Pak dan de overwinningen van Gasly en Perez vorig seizoen ook maar af. Dat kwam ook niet door hun magistrale race, wel door hoerenchance.

Uiteraard komt hij daar goed weg. Net als Max bij zijn schuiver na de pacecar. Hoort er gewoon bij.

edit:
Maar "als" en "indien" dat telt eigenlijk allemaal niet. Hamilton had wel een slechte stop. Russel en Bottas reden wel tegen elkaar op. Er was wel een rode vlag. Dus ja... Hamilton heeft gewoon daarna magistraal gereden. Net als Max de hele race trouwens. En net als Lando. Drie prestaties om van te genieten.

Laatst bewerkt:
Lewis is niet gecrashed omdat die mannen daar zaten hé. Lewis is gecrashed omdat hij in de fout is gegaan. Dat geeft hij zelf ook toe. Hij wilde te snel zijn punt. Hij nam te veel risico's, kwam op het natte gedeelte en zijn wagen schoof in de muur. Max heeft daar 3 seconden verloren omdat Bottas weigerde van aan de kant te gaan (waarin ik Bottas gelijk geef hé). Voordat Max bij dat groepje kwam had hij 5 seconden voorsprong. Net voor Lewis van het circuit ging was dat nog 2 seconden.

Man... lees jij feitelijk wel wat ik typ ? Vandaag is Lewis 2 keer in de fout gegaan in zijn haast om niet onder te doen voor Max. De eerste keer was in de allereerste bocht van deze race waar Lewis al in een verloren positie zat voor het ingaan van de bocht maar toch koppig en compleet onnodig buitenkant Max bleef rijden. Van te voren was het duidelijk waar Lewis zou uitkomen, namelijk bovenop die gele sausage kerbs. HIj heeft daar stukken gereden aan zijn voorvleugel en mag heel blij zijn dat dat hem niet meer parten gespeeld heeft. De tweede keer was toen hij in de muur belandde. Dat geeft hij zelf toe. Hij was te gehaast om bij Max te geraken. Gelukkig voor hem had hij opnieuw geluk. Deze keer door de rode vlag.
Ook in de vorige race is mij opgevallen dat hij enkele keren veel te gehaast was om voor Max te komen. Maar vorige keer is het wel elke keer gelukt, en heb ik hem daarvoor dan ook de hemel in geprezen. Maar wanneer het mis gaat moet je dat ook kunnen zeggen, en vandaag is het 2 keer mis gegaan.

Mij valt elke keer opnieuw op dat Lewis één van de coolste piloten van het hele veld is. Hij bewaart altijd zijn kalmte en zet scheve situaties altijd recht. Maar wanneer het om Max gaat verliest Lewis keer op keer zijn kalmte en is hij telkens opnieuw heel gehaast om voor Max te geraken. Soms lukt dat, omdat hij zo een uitzonderlijk piloot is. Maar soms mislukt dat ook. Vandaag tot 2 keer toe en wees eerlijk, dat zijn we toch helemaal niet gewend van Lewis.
Je mag van mij altijd mij enkele voorbeelden geven van wanneer Max fouten gemaakt heeft onder druk van Lewis. Vandaag heb ik er geen gezien, en vorige keer eerlijk gezegd ook niet. Er zullen er wel ooit geweest zijn, maar op dit moment is Max veel rustiger in het gevecht dan Lewis.
Ik begrijp eigenlijk zelfs niet eens waarom Lewis zo zenuwachtig is. Hij is volgens mij nog altijd de betere van Max. Maar door zijn zenuwachtigheid kan dat wel snel veranderen.
Dat hij in de fout is gegaan daar is toch duidelijk, echter die fout maakt hij niet als die mannen daar niet zijn.
Volgens mij ben jij toch degene die niet leest wat er staat hoor. Jij blijft hier maar rammen op het feit dat lewis zenuwachtig is en fouten maakt en... Ik vraag u daar meerdere voorbeelden van te geven waardoor dat zou blijken. (Je laat toch uitschijnen dat die veel voorvalt) Voor die 2 fases van vandaag geef ik er u 2 van Max van gisteren en vorige wedstrijd. Uw conclusie is nu dat omdat Ham een zelfdzame fout maakt dat hij psychologisch de mindere is van Max.

Ik hoef geen voorbeelden te geven dat Max zenuwachtig zou zijn in de buurt van Lewis, want dat beweer ik ook niet. Ik ben er dan ook zeker van dat geen van de 2 psychologisch of mentaal onderdoet voor de andere. Jij spreekt zelfs over dat Lewis schrik zou hebben van Max. Dat feit vind ik gewoon grote onzin.

We kunnen het ook over andere dingen hebben:
Charles die bestolen werd door de red flag.
Perez die meermaals in de fout gaat.
Russell die halverwege de race met een Williams tegen een Mercedes vecht. Wtf
Ric die teamorders krijgt.
Norris die goed gereden heeft.
Alpine die nergens is.
Mazespin die in de laatste ronde zijn naam eer aandoet.
Russell zijn interview.

Laatst bewerkt:
Ik denk wel dat er hier een paar moeten toegeven dat Hamilton een fout heeft gemaakt, ik wist het direct toen hij naar de binnenkant ging ‘dit gaat niet goed aflopen’, want hij kwam echt wel te snel naar binnen.

Maar die backmarkers weken ook gewoon niet van hun lijn af, had ik de race al een paar keer gezien dat de leiders op de natte delen moesten oversteken.. nu, dat terzijde.

Is dit een psychologisch iets? Ik denk het niet, dat is gewoon de racer in Lewis, zo snel mogelijk terugkeren op uw voorganger. We kunnen pas van een psychologisch iets spreken als hij elke race dergelijke fouten begint te maken..

En die turn 1 overtake van Verstappen, wat moest Hamilton doen? Remmen misschien? ‘Ah, Mr. Verstappen, ga gerust langs’. :ironic: Kijk naar Monza (2 jaar terug?) toen Vettel ook de betere lijn had, toen spinde die gewoon.. voor hetzelfde geld ging er iets fout bij Verstappen. Als je daaraan begint, kan je beter gewoon stoppen met racen imo.

We kunnen het ook over andere dingen hebben:
Charles die bestolen werd door de red flag.
Perez die meermaals in de fout gaat.
Russell die halverwege de race met een Williams tegen een Mercedes vecht. Wtf
Ric die teamorders krijgt.
Norris die goed gereden heeft.
Alpine die nergens is.
Mazespin die in de laatste ronde zijn naam eer aandoet.
Russell zijn interview.

Ja, het was een toprace met andere woorden!
:D

Perez wel een van zijn zwakste races ooit tot nu toe denk ik? Is toch al lang geleden dat ik hem zo heb zien ‘tsjollen’..

Bottas ook enorm zwak, volgens mij was hij blij dat hij eruit is gereden. Beter een DNF, dan een P9..

Stroll heeft gisterenavond nog 5s tijdstraf gekregen, na een track-limits overtake op Gasly, in ronde 11. Daardoor verliest hij zijn 7de plek aan Gasly.

Nu vraag ik mij af wat ge als steward aan het doen zijt, als ge dat pas een paar uur nà de GP gaat bekijken. Zeker als ge nog een hele tijd rode vlag hebt gehad ..

Toprace zeker! Zat vanalles wat in! Hamilton heeft deze race zowel hoerengeluk gehad als een geweldige comback gereden. Alpine vond ik zwak, vorig jaar zaten ze toch vaker in de top 10 te strijden.
Dit seizoen gaat vonken geven tussen Hamilton & Verstappen.
Laten we wel hopen dat ook Perez en Bottas hun steentje kunnen bijdragen in de constructeurs titel.

Gevecht tussen 3-4 lijkt me meer te gaan tussen Mclaren en Ferrari. Alpha Tauri is goed, maar ik denk dat die japanner nog iets te veel fouten gaat maken om in het constructeurs kampioenschap.

Dus Russel mag geen Mercedessen inhalen? Vreemde redenering?
Dat zegt hij toch niet? Het is gewoon dat hij een Mercedes piloot is, en dat Wolff hem dus als teamgenoot beschouwt. Dan mag je terughoudender zijn als je zo'n Mercedes in haalt, en niet per sé zo'n gewaagde move doen om iets te bewijzen.

Eén van de sterkste 30 rondes die Lewis ooit heeft laten zien...

Deze snap ik echt niet. Hij heeft met een snellere wagen 4 andere ingehaald met DRS? Daar was nu toch niet zoveel aan? Hij heeft zich natuurlijk wel goed herpakt en foutloos gebleven na die eerdere fout, maar ik snap echt niet waarom die 30 ronden dan zo indrukwekkend zouden zijn?

Ik vond wat hij op de opdrogende baan deed dan indrukwekkender, zijn pace op dat ogenblik was scary.

Dat zegt hij toch niet? Het is gewoon dat hij een Mercedes piloot is, en dat Wolff hem dus als teamgenoot beschouwt. Dan mag je terughoudender zijn als je zo'n Mercedes in haalt, en niet per sé zo'n gewaagde move doen om iets te bewijzen.
Tja, hij wil natuurlijk niet gaan zeggen dat Russell die move misschien maakt omdat hij het beu is om "Mercedes rijder" te zijn en met zijn talent nog altijd in die Williams weggestoken te worden. Dan vind ik het niet raar dat hij kost wat kost een Mercedes wil inhalen om zijn punt te maken.

Ja, Russell maakt daar misschien een inschattingsfout, maar ik snap wel dat hij daar zijn kunsten wil laten zien. En al zeker juist omdat het een Mercedes was. Als daar voor je het stoeltje rijdt waar je in wil zitten is het toch logisch dat je juist extra gemotiveerd bent om daar voorbij te gaan? Al zal Wolff wel slim genoeg zijn om dat te snappen, maar hij gaat dat natuurlijk zo niet vertellen.

Je mag die fouten van Lewis hier wel eens op noemen waaruit blijkt dat hij duidelijk zenuwachtig is en psychologisch moet onderdoen. Je hoeft maar 1 wedstrijd terug te gaan om uw stelling te ontkrachten.

Lewis ging wel degelijk ook in de fout in Bahrein he. Hij won wel nog steeds, maar het is niet dat hij daar absoluut foutloos was.

Dat terzijde, ik heb ook niet echt ergens een bewijs gezien van mentale kwetsbaarheid van Lewis, maar ik denk wel dat het alweer een paar jaar geleden is dat hij in deze situatie zat en dat hij dat nu ook wel beseft. Dit zijn al 2 races hard om hard geweest tussen 2 toprijders in 2 topwagens, als dat een voorbode is voor de rest van het seizoen zal het niet hun laatste duel zijn.

Als je ziet dat Max meer tijd verliest bij de backmarkers maar wel wacht om het veilig te doen, terwijl Lewis ietwat overhaast gaat en daardoor zwaar in de fout gaat, dat is eigenlijk het patroon dat vooraf vooral aan Max werd toegeschreven. Toevallig zat Max vroeger meestal in de positie waar Hamilton gisteren in zat.
Misschien laat het mensen wel wat meer nadenken over wat het betekent om de underdog te zijn die meer op het spel moet zetten, wat voor gevolgen dat heeft op risico's die je neemt tijdens een race en dus de mogelijke gevolgen ervan.

Ik vond de move van Russell ook wel OK. 9,5/10 loopt dit goed af.
Als zijn move gelukt was, had hij dik gescoord bij Toto. Nu dus het tegenovergestelde..
Maar vooral: hij gaat wel serieus over de schreef door Bottas als schuldige aan te duiden. Bottas behoudt gewoon zijn rijlijn en laat genoeg ruimte op de baan. Hij zou zich veel beter nederig hebben opgesteld en zich excuseren bij Bottas en Merc.

Bottas had daar natuurlijk nooit mogen zitten. Erg zwak weekend van hem.

Deze snap ik echt niet. Hij heeft met een snellere wagen 4 andere ingehaald met DRS? Daar was nu toch niet zoveel aan? Hij heeft zich natuurlijk wel goed herpakt en foutloos gebleven na die eerdere fout, maar ik snap echt niet waarom die 30 ronden dan zo indrukwekkend zouden zijn?

Ik vond wat hij op de opdrogende baan deed dan indrukwekkender, zijn pace op dat ogenblik was scary.
Van 9 naar 2 op 30 ronden tijd op een circuit waar een heel weekend van wordt gezegd dat inhalen bijna onmogelijk is?
En dan ook nog eens een fastest lap eruit persen (met hulp van DRS ja).

Toch ook gezien hoe lang Bottas en Perez vast zaten hé...

Iemand anders heeft het ook al gepost.
Bottas 30 ronden en een klets P9 achter Stroll
Lewis 30 ronden en een klets P9>P2. Ondermeer voorbij Stroll. Dat hier dan wordt gedaan alsof dat compleet niks voor stelt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan