Lewis is niet gecrashed omdat die mannen daar zaten hé. Lewis is gecrashed omdat hij in de fout is gegaan. Dat geeft hij zelf ook toe. Hij wilde te snel zijn punt. Hij nam te veel risico's, kwam op het natte gedeelte en zijn wagen schoof in de muur. Max heeft daar 3 seconden verloren omdat Bottas weigerde van aan de kant te gaan (waarin ik Bottas gelijk geef hé). Voordat Max bij dat groepje kwam had hij 5 seconden voorsprong. Net voor Lewis van het circuit ging was dat nog 2 seconden.
Man... lees jij feitelijk wel wat ik typ ? Vandaag is Lewis 2 keer in de fout gegaan in zijn haast om niet onder te doen voor Max. De eerste keer was in de allereerste bocht van deze race waar Lewis al in een verloren positie zat voor het ingaan van de bocht maar toch koppig en compleet onnodig buitenkant Max bleef rijden. Van te voren was het duidelijk waar Lewis zou uitkomen, namelijk bovenop die gele sausage kerbs. HIj heeft daar stukken gereden aan zijn voorvleugel en mag heel blij zijn dat dat hem niet meer parten gespeeld heeft. De tweede keer was toen hij in de muur belandde. Dat geeft hij zelf toe. Hij was te gehaast om bij Max te geraken. Gelukkig voor hem had hij opnieuw geluk. Deze keer door de rode vlag.
Ook in de vorige race is mij opgevallen dat hij enkele keren veel te gehaast was om voor Max te komen. Maar vorige keer is het wel elke keer gelukt, en heb ik hem daarvoor dan ook de hemel in geprezen. Maar wanneer het mis gaat moet je dat ook kunnen zeggen, en vandaag is het 2 keer mis gegaan.
Mij valt elke keer opnieuw op dat Lewis één van de coolste piloten van het hele veld is. Hij bewaart altijd zijn kalmte en zet scheve situaties altijd recht. Maar wanneer het om Max gaat verliest Lewis keer op keer zijn kalmte en is hij telkens opnieuw heel gehaast om voor Max te geraken. Soms lukt dat, omdat hij zo een uitzonderlijk piloot is. Maar soms mislukt dat ook. Vandaag tot 2 keer toe en wees eerlijk, dat zijn we toch helemaal niet gewend van Lewis.
Je mag van mij altijd mij enkele voorbeelden geven van wanneer Max fouten gemaakt heeft onder druk van Lewis. Vandaag heb ik er geen gezien, en vorige keer eerlijk gezegd ook niet. Er zullen er wel ooit geweest zijn, maar op dit moment is Max veel rustiger in het gevecht dan Lewis.
Ik begrijp eigenlijk zelfs niet eens waarom Lewis zo zenuwachtig is. Hij is volgens mij nog altijd de betere van Max. Maar door zijn zenuwachtigheid kan dat wel snel veranderen.