FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoals ik eerder al zei, indien jij dat onzin vind interesseert mij geen bal. Ik ben van mening dat je heel duidelijk ziet dat, wanneer Lewis in gevecht is met Max, hij fouten maakt die hij normaal gezien niet maakt. Lewis is duidelijk zenuwachtig, Max niet. Dus ja, Max is psychologisch de sterkste van de 2.

Wat Lewis vandaag gedaan heeft is heel straf. Hij heeft 2 grote fouten gemaakt, heeft zich dan nog terug gevochten naar P2 en nog de snelste ronde uit de brand gesleept. Heel straf.
Maar, Solleke89 heeft het bij het rechte eind in post #826. Met de fout die Lewis maakte in toen hij van het circuit ging verdient hij het eigenlijk niet om nog op het podium te staan. Het is dankzij de crash tussen Bottas en Russel dat hij nog op het podium geraakt is, en dat is duidelijk absoluut niet de verdienste van lewis. Dat is heel veel geluk hebben. Dat is niet geluk afdwingen zoals jij zegt. Dat is gewoon hoerenchance, niet meer of niet minder.
Zoals ik al zei, Bottas wint met dezelfde wagen 32 ronden lang geen enkele plaats, in tegendeel, als Russel niet óp hem knalt, verliest hij er zelfs nog één.
Hamilton gaat op 31 ronden van 9 naar 2.

Da's geen "hoerenchance" hoor.

Zoals ik al zei, Bottas wint met dezelfde wagen 32 ronden lang geen enkele plaats, in tegendeel, als Russel niet óp hem knalt, verliest hij er zelfs nog één.
Hamilton gaat op 31 ronden van 9 naar 2.

Da's geen "hoerenchance" hoor.
Jawel, er is niemand die hier zegt dat Hamilton geen wereldklasse is, maar als op dat punt in de race geen rode (of gele) vlag komt, hangt hij véél meer achter om nog in te kunnen halen.
Dus, hoerenchance.

Hij staat 80sec ofzo achter die weggewerkt worden door een zeer goed getimede SC gevolgd door een red flag. Dat is toch 100% geluk hebben.

Hamilton had de sjaans om een inhaalbeurt naar P9 cadeau te krijgen. P9 -> P2 heeft hij zelf gedaan.

Draait het of keer het, dat is wel weer typische Hamilton sjaans. Maar ja, dat noemen ze kampioenensjaans zeker? Al heeft de ene dat wat meer dan de andere...

Voor mij heeft hij dus én sjaans gehad én veel klasse getoond.

Hij pakt zelfs een ronde terug door die rooie vlag. Maar dan ligt hij nog altijd 9de. Op een circuit waar zijn teammate niet kan inhalen (in tegendeel).

En dan nog: tijd goed maken is 1 ding, inhalen is iets helemaal anders.

Hij pakt zelfs een ronde terug door die rooie vlag. Maar dan ligt hij nog altijd 9de. Op een circuit waar zijn teammate niet kan inhalen (in tegendeel).

En dan nog: tijd goed maken is 1 ding, inhalen is iets helemaal anders.
Wat moet Verstappen dan zeggen ? 1 bocht nodig en al voorbij Lewis en zijn teammaat terwijl zijn teammaat na x rondes nog niet voorbij een Alpine geraakt op het einde van de race .
Dergelijke vergelijkingen zijn nutteloos.

Het zijn belangrijke punten voor Lewis die het verschil gaan maken voor de titel.

wat is dat nu weer voor een argument? er is toch letterlijk niemand die zegt dat Verstappen niet verdiend gewonnen heeft? of dat hij met hoerenchance gewonnen heeft of zo? (terwijl je evengoed kan zeggen dat hij de chance heeft gehad dat Hamilton zijn accident gehad heeft, want die was sneller onderweg)

wat is dat nu weer voor een argument? er is toch letterlijk niemand die zegt dat Verstappen niet verdiend gewonnen heeft? of dat hij met hoerenchance gewonnen heeft of zo? (terwijl je evengoed kan zeggen dat hij de chance heeft gehad dat Hamilton zijn accident gehad heeft, want die was sneller onderweg)
Omdat u argumenteert dat het een masterclass is van Lewis dat ie 7 man (5 eigenlijk) voorbijsteekt in 30 rondes, want zijn teammaat kon dat niet in dezelfde wagen.
Met die gedachtengang kunde Max ook ophemelen want Perez reed net als Bottas een shit race en kon ook niemand inhalen.

Wat ik niet snap is dat niemand het over Charles heeft, die is toch echt serieus bestolen door die rode vlag.
Die stond 30sec los op p2...

Omdat u argumenteert dat het een masterclass is van Lewis dat ie 7 man (5 eigenlijk) voorbijsteekt in 30 rondes, want zijn teammaat kon dat niet in dezelfde wagen.
Met die gedachtengang kunde Max ook ophemelen want Perez reed net als Bottas een shit race en kon ook niemand inhalen.

Wat ik niet snap is dat niemand het over Charles heeft, die is toch echt serieus bestolen door die rode vlag.
1. Max kàn je ook gewoon ophemelen na deze race, want dat was óók een masterclass hoor.
2. Ik heb het nog nergens een masterclass genoemd van Hamilton (terwijl dat wel zou mogen), maar als mensen hier zeggen dat het puur hoerenchance is dat die nog 2de is geworden, da's gewoon fout.
3. Tjah, had hij beter verdedigd, had Ferrari ook softs op zijn auto gelegd, had hij geprofiteerd van het feit dat zijn mediums langer zouden moeten mee gaan dan die softs van Norris... dan had Leclerc misschien ook gewoon zijn podium gehad. wat dan van Sainz, die bij momenten meer in de voetsporen van zijn vader reed, dan F1? die is nog 5de geworden, ook dankzij de rode vlag hoor.

Rode vlaggen, Safety Cars, FCY's, het zijn allemaal deel van de sport hoor. Gasly heeft vorig jaar óók een GP gewonnen "met hoerenchance" van een rode vlag en blunders van Mercedes, Red Bull en Ferrari. Perez heeft die chance vorig jaar óók gehad.

maar je moet het wél nog afmaken. en daar heb je meer voor nodig dan "hoerenchance"

Dat wel, maar zonder die hoerechance zou die zelfs niet eens de kans gehad hebben om dit te verwezenlijken...dat is hetgeen sommige hier gewoon willen zeggen.

Je hoeft daar helemaal niet zo agressief op te reageren. Je moet ook proberen te reageren op wat ik zeg. Niet op wat je denkt dat ik zeg. Ivm geluk was een reactie op Yogi waar ik zeg: Geluk dwing je in de meeste gevallen af. Waarbij ik dus niet zeg dat Ham vandaag geen geluk heeft met die crash.

Je mag die fouten van Lewis hier wel eens op noemen waaruit blijkt dat hij duidelijk zenuwachtig is en psychologisch moet onderdoen. Je hoeft maar 1 wedstrijd terug te gaan om uw stelling te ontkrachten.
Ik reageer niet agressief Lode. Ik typ hier enkel dat mij opvalt dat Lewis veel zenuwachtiger rijdt dan normaal wanneer hij in gevecht is met Max. Bij andere piloten heeft hij dat niet. Dat het bijgevolg voor mij duidelijk is dat Max een psychisch voordeel heeft op Lewis. Max is niet zenuwachtiger dan normaal, Lewis wel. En wat is jou reactie ? Dat dat de grootste onzin is die je hier ooit hebt gelezen. Wie reageert er dan agressief ?

Vandaag is Lewis tot 2 keer toe in de fout gegaan door zijn zenuwachtige gedrag. 1 keer in de allereerste bocht. Bij elke andere piloot zou hij van het gas gegaan zijn, bij Max niet. De tweede keer toen hij in de fout ging was toen hij in de muur zat. Het is enkel en alleen dankzij de crash van Bottas en Russell dat hij uiteindelijk toch nog op het podium geraakt is.

Ik weet ook dat je maar 1 race terug moet gaan om te zien dat Lewis toen niet in de fout is gegaan. En als je terug gaat naar mijn posts van toen, zal je zien dat ik Lewis toen de hemel in geprezen heb. Maar mij is toen ook al opgevallen dat Lewis heel anders rijdt wanneer Max in zijn buurt is. Toen is het goed afgelopen, vandaag niet. Maar dat betekent dat 1 race terug gaan mijn stelling niet ontkracht maar net bevestigt. Lewis rijdt heel anders wanneer Max in zijn buurt is. Veel agressiever, veel zenuwachtiger. Waarom ? Omdat hij schrik heeft van Max. Hij weet dat Max de enige is die goed genoeg is om hem te verslaan.

maar als mensen hier zeggen dat het puur hoerenchance is dat die nog 2de is geworden, da's gewoon fout.
Waar zou Hamilton geëindig zijn indien er geen rode vlag geweest was ? In elk geval niet op P2. Ik weet niet waar precies wel, maar het zou heel wat lager geweest zijn. En dat is de positie die hij eigenlijk verdient heeft vandaag.

Lewis heeft een geweldige race gereden na die restart. Maar zonder die rode vlag was hij nooit zo hoog geëindigd. Hij heeft hoerenchance gehad vandaag dat er een rode vlag gekomen is door de crash tussen Bottas en Russell.

maar je moet het wél nog afmaken. en daar heb je meer voor nodig dan "hoerenchance"
Dat klopt hoor. Maar zonder die hoerenchance was er niks om af te maken.

Het is gewoon duidelijk dat het verschil tussen Mercedes en Red Bull nooit kleiner geweest is. En dan zie je dat bijvoorbeeld een Bottas toch te kort komt tov een Verstappen of Hamilton.

Dat de wagens dichter bij elkaar liggen, is natuurlijk goed voor de sport. Verstappen en Hamilton strijden nu (voorlopig toch) met dezelfde middelen en het zijn nu de coureurs zelf die het moeten doen.

Ja, hij heeft geluk gehad met die rode vlag.
Ja, het was nog steeds een topprestatie om van 9 naar 2 te rijden. Lewis heeft al ontelbaar keer bewezen dat hij een tegenslag of fout kan omkeren naar een resultaat boven de verwachtingen. Helpt de Mercedes daarbij? Natuurlijk. Maar da's nooit een reden om die prestatie dan maar weg te wuiven. Zeker niet in GP's waar Mercedes onder druk wordt gezet door andere teams. En dat was vandaag absoluut ook het geval.

Je kan ook zeggen dat Lewis hoerepech had door net op dat stuk van het circuit aan te sluiten bij een rij gedubbelden...

Safety Cars en rode vlaggen horen er gewoon bij toch?

Ik heb in ieder geval een zeer mooie race gezien. Veld zit kort op elkaar. Lang geleden zo een mooie seizoensstart.

Dus Russel mag geen Mercedessen inhalen? Vreemde redenering?
Toch niet als het een risico inhoudt blijkbaar.

Ik heb de indruk dat Wolff geïrriteerd is over hoe geïrriteerd Russell is dat hij nog niet in die Mercedes zit.
Nu begin ik ook wel wat te snappen waarom hij liever Russell niet als nr 2 inzet. Hoewel hij misschien sneller is dan Bottas lijkt hij mij geen betere nummer 2.

Dat is zeker geen betere nummer 2 nee.
Identiek dezelfde reden dat je Ricciardo niet in een Ferrari wilt hebben naast Leclerc wat ik hierboven ergens heb aangehaald.

Maar ze hadden die ondertussen misschien toch eens in betere auto mogen droppen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan