FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook vrij pijnlijk dat quasi iedereen die ze interviewen niet goed lijkt te weten of ze nu tegenwoordige tijd of verleden tijd moeten gebruiken.
Dat viel me ook op.. zelfs bij Corinna.
Ik had er meer van verwacht. Weinig anekdotes en al de incidenten kwamen maar heel kort aan bod.
Eens ze aan de 1ste ferrari wereldtitel zitten ronden ze alles af in 10min..

Michael was ook een levensgenieter. Dat hij nu jaren lang als een plant leeft zegt mij ook maar 1 ding.
Blijven leven door het geld. Als hij niet veel geld had enz was hij allang dood in mijn ogen.

Ik miste ook Ruben waar was hij?

Laatst bewerkt:
Blijven leven voor het geld.
giphy.gif

Ik vind het persoonlijk wel wat raar om zo'n documentaire te maken terwijl hij nog leeft, en dan niks lost over hoe het er mee gaat. Ik snap perfect dat dat een persoonlijke kwestie is etc, maar het voelt toch wat raar aan.

Oké, het was 1 van de grootste F1-piloten ooit, en hij gaat het niet meer opnieuw doen. Dus op zich kan je die documentaire wel maken, maar toch...
Ook vrij pijnlijk dat quasi iedereen die ze interviewen niet goed lijkt te weten of ze nu tegenwoordige tijd of verleden tijd moeten gebruiken.

Overigens, yesterday I learned: Red Bull sponsorde al F1 in 1995. Ik denk niet dat ik toen al effectief van het drankje gehoord had :p

Juist, waren sponsor van Sauber toen. Dacht even Simtek, die wagens leken op elkaar, maar dat was MTV dat daarop stond.

Brings back memories naar de game GP2, die zaten daar beiden in (was seizoen 1996 dacht ik), helemaal grijs gespeeld dat spel.

Trouwens gezien in wat voor een weer ze op Spa raceten in 1998...
In dat weer zouden ze vandaag echt nooit of te nooit gestart zijn.
Het grootste verschil met nu is dat de spray van de wagens veel groter is.

En wat meer gezond verstand misschien ook, onboards uit die tijden in regenweer zijn echt waanzinnig.

Het grootste verschil met nu is dat de spray van de wagens veel groter is.

En wat meer gezond verstand misschien ook, onboards uit die tijden in regenweer zijn echt waanzinnig.
En toch gebeurden er toen niet meer dodelijke ongevallen. Trouwens wel opvallend dat er rond de dood van Senna veel te doen was, terwijl de dag voordien er ook een F1-rijder gestorven was in de kwalificaties. Daar weet bijna niemand nog iets van...

Nochtans is toen Schumacher ook gewoon los op DC geknald door de spray.

Grootste verschil is dat toen Radillon nog niet blindelings flatout werd genomen. Ook niet in het droge.

Kippenvel toen Schumacher en Irvine daar achter elkaar reden op Fiorano, was bijna in't donker zonder enige vorm van verlichting. Zotte mannen, gebruik maken van elk minuutje daglicht om toch maar een rondje meer te kunnen testen :crazy:
Dat waren beelden die ik nog nooit gezien had

Nochtans is toen Schumacher ook gewoon los op DC geknald door de spray.

Grootste verschil is dat toen Radillon nog niet blindelings flatout werd genomen. Ook niet in het droge.
Inderdaad. Een jaar of maximum 2 later door Villeneuve en zonta nog bewezen die bij wijze van weddenschap daar eens gingen kijken wie van hun 2 dat wel flatout durfde. En op een paar minuten tijd 2 BAR's in de vernieling reden 😆

Inderdaad. Een jaar of maximum 2 later door Villeneuve en zonta nog bewezen die bij wijze van weddenschap daar eens gingen kijken wie van hun 2 dat wel flatout durfde. En op een paar minuten tijd 2 BAR's in de vernieling reden 😆
Bij BAR hadden ze toen trouwens serieus problemen want ze hadden niet de onderdelen voorradig om beide wagens te herstellen. 's nachts zijn toen nieuwe onderdelen overgevolgen vanuit de Reynard fabriek.

Dat jaar zat ik op de tribune op de Radllion trouwens. Ik herinner me die crash van Villeneuve nog heel goed. Dat hoge gejank van die Renault V10 motor, de plotse stilte (doordat Villeneuve het gas los liet) en enkele seconden later de doffe slag van de BAR die de banden in dook. Toch heel iets anders dan die triestige V6 hybride motoren van nu.

Interview met zijn kinderen is ook duidelijk dat ze de hele tijd in de verleden tijd spreken.
Spreken kan hij in ieder geval niet. Aangezien Mick zegt dat hij het tof zou vinden om met zijn papa over motorsport te spreken.
Dat laatste greep me toch ook aan. Je ziet Mick echt het moeilijk hebben wanneer hij dat Zegt.

zegt me inderdaad meer dat Michael niet veel kan communiceren

Kippenvel toen Schumacher en Irvine daar achter elkaar reden op Fiorano, was bijna in't donker zonder enige vorm van verlichting. Zotte mannen, gebruik maken van elk minuutje daglicht om toch maar een rondje meer te kunnen testen :crazy:
Dat waren beelden die ik nog nooit gezien had
Die beelden in het donker waren wel vet ja.
Ook nooit gezien.

Beetje loco om zo nog te rijden.
Kennen het circuit wel knal van buiten.

Inderdaad...
Dat wijst mij er wel op dat hij niet veel meer dan een plant is nu.

"Hij was zeer sterk....... Ooh wacht, nu nog hé".

Interview met zijn kinderen is ook duidelijk dat ze de hele tijd in de verleden tijd spreken.
Spreken kan hij in ieder geval niet. Aangezien Mick zegt dat hij het tof zou vinden om met zijn papa over motorsport te spreken.
Viel me ook op inderdaad.

Ik ben een klein beetje teleurgesteld door de docu. Dit had gerust een 3-delige of zelfs langere docu kunnen zijn. Ik snap wel dat het niet helpt dat Schumi zelf niet het een en ander kan beantwoorden of aan elkaar praten.

Wat me een klein beetje stoorde, zelfs als iemand die met ontzag + Ferrari petje naar Schumacher keek indertijd, is dat er wel wat werd overdreven. Akkoord, die eerste Ferrari was niet top. Maar daarna reed die wel met een Ross Brawn machine hoor. Daarna ging het in een felle opgaande lijn met die wagens, ook al waren eerst Williams en daarna Mclaren nog superieur. De mate waarin was echter een beetje overdreven. En Mika Hakkinen bijvoorbeeld was ook gewoon een waanzinnig snelle coureur. Villeneuve was ook bliksemsnel, gewoon mentaal niet zo straf als Schumacher en al snel was zijn wagen ook gewoon een stuk minder door het vertrek van Newey en had hij dus ook niet meer de kans om zich te bewijzen. Maar die jongen was écht wel een topper.

Ik bedoel zelfs Eddie Irvine was maar net verslagen door Mika in 1999. Dus het is echt niet dat Schumacher intussen met een klotewagen rondreed. Was hij beter? Volmondig ja. Reed hij op een bepaald moment met veruit de beste wagen? Ook volmondig ja. Hij heeft echt wel tegen geweldenaren gestreden die op bepaalde momenten/seizoenen zijn evenknie konden zijn. De tandems Brawn - Schumacher en Newey - Hakkinen lagen érg dicht tegen elkaar tijdens die paar magische seizoenen. Ook de rest van het veld kon competitief uit de hoek komen.

Voor mij hadden ze dus gerust wat meer mogen focussen op het allergrootste onderscheid : zijn professionaliteit op fysiek en mentaal vlak. Dat kwam maar een beetje aan bod vind ik, terwijl zijn mentaliteit en aanpak deels anderen hebben aangespoord om hetzelfde te beginnen doen. Hoe hij al die jaren zo hongerig bleef is haast ongekend. Dat is waar hij het felste overlapt met een Michael Jordan. Want op vlak van puur talent stond de grid regelmatig vol met een goed aantal even sterke coureurs.

Denk dat hij zonder die beenbreuk 100% kampioen was wat jaar.

Op vlak van mindset had Hakkinen veel last om nog motivatie te vinden na twee titels. Gaf hij toen ook al toe.

Schumacher was een ongelofelijk talent en ook een volledig coureur.
Onlangs dit filmpje gezien over de belangrijkste eigenschappen die een goeie en greatest coureur onderscheiden.
Schumacher had deze.

Als ge zelf sim racing doet dan weet ge die dingen ook, wat het onderscheid maakt tussen iemand die snel is en iemand die de top is.

Ivm huidige toestand, alle signalen die daarrond komen wijzen erop dat hij in quasi vegitatieve toestand is he.
Héél soms hoor je wel eens verhalen van mensen die na 10+ jaar plots terug bij bewustzijn komen.
In 99% van de gevallen gaat het dan echter over mensen die zich eigenlijk in het lockdown syndroom bevinden.

Al zijn er gevallen bekend, waarbij iemand na héél lange tijd alsnog ontwaakte, omdat hersenen die nog in voldoende goede staat zijn, in staat zijn nieuwe neurologische connecties te maken en zichzelf (deels) kunnen repareren.
(Van dat laatste dacht men héél lang dat dit onmogelijk was, maar dat blijkt dus weldegelijk mogelijk te zijn)

---

Het is onmogelijk voor ons, om te weten of Schumacher zich in een vegetatieve staat bevindt, of in een lockdown syndroom.
Het laatste is voor de familie erger. Omdat je dan niet met hem kan communiceren, maar hij wel alles begrijpt en hij dan bij bewustzijn is.
En bij dat laatste blijf je hoop koesteren hé.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan