>>> FAQ <<< VR | Virtual Reality

ivm de PR rond de PS VR2.

Ik heb die onlangs eens kunnen testen bij iemand en was enorm onder de indruk.
Zo onder de indruk dat MOCHT ik de centen kunnen missen ik me al een toestel + die headset zou gekocht hebben :)

Ik had in het verleden die eerste al eens getest en zei me toen helemaal niets.

Dus maw, ik denk mochten de mensen meer de kans krijgen om dat eens te testen, dat de verkoop ook een serieus stuk de lucht zou inschieten.
Maar heb je zelf ook al een VR set?


Want ik heb al van dag 1 ongeveer een quest 1.
95% van de games die hier voorbij komen heb ik al jaren. Uiteraard met mindere graphics maar uiteindelijk blijven het dezelfde games.


De enige 2 die hier voorbij komen die 'nieuw' zijn zijn horizon en GT7 (maar met de quest 1 kan ik op pc ook racegames spelen).
Uit reviews van Horizon is het mij duidelijk dat het spel helemaal niet zo goed is. Dat enkel nieuwe VR-spelers hier door weggeblazen worden. Maar eens je VR gewoon bent kijk je daar heel snel doorheen.



De soep lijkt mij momenteel echt wel héél mager te zijn.
 
Voor dat soort games lijkt me dat ding wel serieus overpriced. Al die games (niet enkel degene die ik nu quote) waarover hier wordt gesproken zijn al jaren oud. De meerderheid zelf op Quest 1 te spelen...


Enkel GT7, maar dan geen F1, ACC, ... en dat Horizon spel, maar dat is eigenlijk helemaal niet zo goed. Is gewoon indrukwekkend voor nieuwe VR spelers.
Ik zeg dat het er cool uit ziet re4, ik ga er ook geen geld aan geven, de VR1 zegde mij al vrij weinig.
 
Iemand beat saber al getest?
Heb nu toch al even gespeeld en vraag me toch af waarom dit geen launch game kon zijn.
Ze maken niet echt gebruik van de features van de psvr2. Game ziet er strak uit, tracking is goed.
Maar had toch iets meer verwacht ivm haptics enz. Nu zijn die gewoon totaal afwezig.
Blijft natuurlijk een topgame voor in vr te spelen, alleen de vooruitgang tov psvr1 is niet zo groot.
Moest je de psvr1 versie ook nog niet hebben wordt het wel vrij duur met die music packs. Jammer dat ze geen volledige versie aanbieden incl alle music packs voor een mooie prijs zoals synth riders had.
 
Synth Riders of beat saber mmm
why-not-both-why-not.gif
 

Deze gisteren gespeeld en ben wel onder de indruk.
Mooie scherpe graphics, bij de beste die ik al gezien heb op psvr2.
De meeste psvr2 devs zouden beschaamd moeten zijn als je ziet wat voor graphics een klein dev team uit de hardware kunnen krijgen.

Gameplay gewijs is het een walking simulator waar je constant puzzels moet oplossen om verder te geraken.
Later in het spel zitten ook nog wat stealth en shooter delen maar zover ben ik nog niet.
 
Ja, die beat saber is meer dan ok voor de psvr2. Ik denk wel dat normal mijn maximaal haalbare moeilijkheidsgraad zal zijn om een lvl volledig te clearen. :ROFLMAO:

Conditie 0 hier, ik moest een paar keren door de knieën en tijdens het spelen voelde ik niks speciaals, maar daarna, sjongejonge. Zit wel goed ineen, had het reeds 1 keer gespeeld in een lunapark, dus ik kende de basics wel, maar ineens komt er dan zo'n combo af dat ge bij de pinken moet zijn, wel best challenging voor mij.

Hoe dat ge daarop die high scores haalt, geen idee, maar hoe kan je hogere rank scoren, ik clear perfect en blijft maximaal een B rank...?
 
Lang genoeg sorry maar de marketing is ronduit slecht voor de VR2.

Vroeger hier bij ons had je een standje van de VR1 voor te testen. Nu 0 reclame rond de VR2. Ligt hier gewoon in de winkel en nog maar 5 stuks verkocht in 2 weken.

Dan zijn ze bij Sony verbaasd dat de verkoop niet goed is...
Na al die jaren weten we nou toch al dat het bij de randapparatuur van Sony steeds hetzelfde verhaal is? Geen sterke marketing en ondersteuning naar dev´s toe lijkt me ook nooit heel doordacht. Eerder van: hier, we maken en releasen dit. Doe er iets mee
 
niet vermoeiend :p

Hoe kan dit nu niet vermoeiend zijn ? :D

Jaren geleden wat Beat Saber gespeeld op de PSVR en ik vond dat toch best een work-out, maar ok, mijn conditie is ook niet al te best. Maar omdat ik best wel gevoel voor ritme heb (muzikant zijnde), speelde ik wel op wat hogere moeilijkheidsgraden. Was toch telkens goed zweten :p.
 
De Stand outs imo;








(> Asgard's Wrath II deep dive)

Verder ook nog Underdogs, I Expect you to Die 3 en ook Attack on Titan & Stranger's Things game. Die laatste 2 zien er op zich ni slecht uit maar movie/tv based games... Will prolly suck 😅 Assassin's Creed nexus werd nog eens geteased maar zal aan bod komen tijdens Ubisoft eigen pers conferentie volgende week.
 

Als je heel de keynote wil zien, de presentatie van VisionPro begint op 1:21:00


Apple's keynote eindigde met "one more thing". Of dit op termijn even veel success zal hebben als hun iPhone valt nog te bezien maar het moet wel gezegd worden, de hoeveelheid crazy tech die ze erin gecrammed hebben is vrij gestoord. 2 state of the art chipsets, per oog een postzegelsized micro-OLED met meer pixels dan een 4k tv. Een leger cameras die zowel je handen en lichaam tracken als naar verluid feilloze passthrough realiseren van je omgeving. Alsook 2 depth mapping sensoren en zelfs built in LiDAR die een 3D mesh van die omgeving kunnen trekken. Je moet deze ook op voorhand gebruiken om je gezicht te scannen waarmee je een digitale kopie van jezelf creeert. Zo kan je facetimen "zonder" bril en dit in 3d. Mede mogelijk gemaakt dankzij de inwendige IR cameras en sensoren die je ogen en gelaatsuitdrukking mappen. Diezelfde eyetracking enabled ook foveated rendering en eye controlled software. Je kan de interface ook aansturen via native handtracking die zo nauwkeurig is dat die kleine vinger bewegingen registreert alsook via voice control. De headset bevat speaker die gebruik makend van audio raytracing 3d spatialized audio realiseren. Dezelfde stereo cameras samen met depthsensoren die voor passthrough gebruikt worden kunnen ook holografisch filmen zodat je eender waar een virtueel venster kan opentrekken op je eigen herinneringen of toekomstige holografische films naast, vanzelfsprekend, bestaande 3d films zoals Avatar en dit helderder dan de systemen die zelfs professionele cinemas gebruiken. Verder is de hele buitenkant een curved oled scherm waarop je je ogen of iets anders mee naar de buitenwereld toe kan projecteren. Enorm veel gekke tech in misschien wel één van de kleinste form factoren tot nu.

Komt maar eerst uit begin volgend jaar en met al die gekke tech was het te verwachten natuurlijk maar toch... are you sitting down?

3499$ 😅

 
Laatst bewerkt:
Ik ben nog altijd non-Vr owner maar denk dat mijn entry level hardware eerder die Quest 3 zal zijn dan Apple :)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan