VR Headset - welke criteria, beslissingspunten, ... ?

Excuses voor wat afwezig te zijn in m'n eigen topic :)

Veel goede info gekregen alvast. Ik ben even aan het overdenken en neig eigenlijk nog wel naar de Reverb G2 op dit ogenblik. Ik moet afwegen wat voor mij de belangrijkste zaken zijn die op lange termijn echt gaan blijven spelen en dan denk ik dat dit vooral racing zal zijn.
Lijkt me dat draadloos vs niet draadloos een lastige keuze is en ik bij zowel de Reverb G2 als bij de Quest 2 dus compromissen zal moeten maken, maar dan denk ik dat ik vooral moet inzetten op wat ik er het meest mee wil ga doen en dan het compromis maken dat ik niet draadloos kan spelen.

Uiteindelijk heb ik bvb. Beat Saber al wel eens met draad gedaan (Vive) en dat viel me ook niet tegen.

Ik ga ook heel eerlijk zijn: het prijsverschil tussen een Quest 2 en een Reverb G2 doet me niets. Budget is er, dus dat is geen argument (laat ons zeggen dat het boven de pakweg €1200 wel enigszins begint mee te spelen).


Sterker nog, als simracing zijn focus is zou ik zelfs eerder naar een PiMax 5K Super kijken (144Hz refresh, 185° FOV), maar ge moet dan wel ermee kunnen leven dat die softwarematig niet perfect zijn.

Kan je hier nog iets meer rond toelichten? Want deze was ik eigenlijk nog niet tegengekomen. Wat is het grote verschil tussen deze en een Reverb G2? Wat is er minder op softwarematig vlak?
 
Pimax is niet echt een huis tuin en keuken merk, daarom minder bekend.
Hun stokpaardje is de zeer grote FOV en hoge resolutie, waardoor ze het menselijk zich sterk benaderen. Voor simracing bv is dat zalig omdat je echt perifeer zicht hebt.

toen ik er naar keek was hun launcher software wel niet 100% stabiel, hoewel ze er sterk aan bezig waren. Meestal is een reboot of reset de chaperone Borders wel voldoende.

is ook een zeer lichte headset, pimax + modular audio strap is een gouden combo
Maar is zeker niet goedkoop
 
Budget is er, dus dat is geen argument (laat ons zeggen dat het boven de pakweg €1200 wel enigszins begint mee te spelen).
Budget is moeilijk hier omdat het geen 1-op-1 vergelijking is. ALS de Quest voldoet om standalone te spelen, is het verschil wel VEEL groter, want dan moet ge de kost van de PC meetellen (+ eventuele "wireless" hardware).

Bij u is het duidelijk denk ik. Er zijn wrsch (nog) geen sim racers voor de Quest 2 native, dus gij zou sowieso tethered spelen en dus sowieso die PC hebben. Ik ben dus akkoord met uw conclusie hé. Als racing de focus is, zal de Reverb beter zijn dan de Quest.
 
Budget is moeilijk hier omdat het geen 1-op-1 vergelijking is. ALS de Quest voldoet om standalone te spelen, is het verschil wel VEEL groter, want dan moet ge de kost van de PC meetellen (+ eventuele "wireless" hardware).

Bij u is het duidelijk denk ik. Er zijn wrsch (nog) geen sim racers voor de Quest 2 native, dus gij zou sowieso tethered spelen en dus sowieso die PC hebben. Ik ben dus akkoord met uw conclusie hé. Als racing de focus is, zal de Reverb beter zijn dan de Quest.

Ahja, ik snap je dan. Ja, de PC is er sowieso al, in januari een 5800X systeempje samengesteld en de RTX 3080 zit er nu ook al 2 weken in. Stuur en pedalen ook al geregeld. Dus voor mijn situatie is het inderdaad nu gewoon even het prijsverschil tussen die beide, en dat is niet significant :)

Thx voor input!
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Voor wat hij kost is denk ik de Reverb G2 de beste keuze deze moment, zeker omdat hij ook Inside-out tracking doet

in het hoge segment zou ik zelf echt de pimax bekijken ipv de vive pro, maar beide gaan u voor een complete set (beacons, controllers, headset, audio en eventuele hand tracking) rap 1300 a 1500€ kosten
Hand tracking is in bv flight sims echt super gaaf, maar de software moet het wel ondersteunen. Dat is momenteel nog vrij beperkt naar mijn indruk
 
Voor wat hij kost is denk ik de Reverb G2 de beste keuze deze moment, zeker omdat hij ook Inside-out tracking doet

in het hoge segment zou ik zelf echt de pimax bekijken ipv de vive pro, maar beide gaan u voor een complete set (beacons, controllers, headset, audio en eventuele hand tracking) rap 1300 a 1500€ kosten
Hand tracking is in bv flight sims echt super gaaf, maar de software moet het wel ondersteunen. Dat is momenteel nog vrij beperkt naar mijn indruk

OK, merci. Dan denk ik dat ik bij deze m'n keuze gemaakt heb. 1300-1500 euro wil ik maar uitgeven wanneer ik echt zeker weet dat ik zwaar in ga doorgaan en er veel tijd voor ga hebben. Die tijd is op dit ogenblik echt de limiterende factor - enkele uren in het weekend en dan heb ik het wel gehad.

Misschien dan nog wel eens een tweedehands Quest2 voor de fun erbij pakken later, kunnen de kinderen zich er ook mee amuseren :)

Bedankt iedereen, heel nuttige thread geweest!
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
worden die controllers feitelijk veel gebruikt?
Ben ook aant twijfelen maar zou eerder voor flightsim en race games zijn. Is het een meerwaarde om dan een set aan te schaffen met die controllers?
 
worden die controllers feitelijk veel gebruikt?
Ben ook aant twijfelen maar zou eerder voor flightsim en race games zijn. Is het een meerwaarde om dan een set aan te schaffen met die controllers?
Voor bijna alle niet-flight en race games zijn die wel cruciaal ja. En sowieso, hoe bedient ge uw ding anders?
Of ik ben misschien niet mee naar welke controllers gij refereert?
 
Cruciaal zijn die niet, maar dan moet uw headset hand tracking kunnen (zoals de pimax, kost ongeveer 200€)
Dan worden uw handen letterlijk uw controllers
 
Ja de meesten ondersteunen tegenwoordig wel handtracking, niet?
De Quest in elk geval toch. Maar zelfs dan zou ik altijd aanraden om ook controllers te hebben. Die tracking werkt niet altijd even goed in elke app/game.
 

Hand tracking op de quest is maar matig omdat die het met zijn beacon camera’s doet. Een aparte array is stukken beter, maar niet goedkoop
 
Terug
Bovenaan