Familiale verzekering

Horse

Well-known member
Zopas €99 overgeschreven voor onze familiale verzekering. Waarom betaal ik dit eigenlijk? Is dit verplicht?

Heeft daar iemand eigenlijk ooit alleen gebruik van gemaakt? Waarvoor dient dat eigenlijk? Veel zal het niet zijn, voor zo’n laag bedrag per jaar…

En toen zijn we ook over die "familiale" gevallen. Ze zei ons toen ook van "Zie, ik heb daar mn hele leven voor betaald en het nooit gebruikt". Staat ergens ook wel nog op mijn netvlies gebrand :(
Weinig mensen denken aan de familiale terwijl ze er wel in zou tussenkomen.

Schoonmoeder overlaatst heel banaal schade aan iemand zijn wagen veroorzaakt. 3000€ mevrouw maar geef ons de gegevens van uw familial en dat is in orde. Euhm…

Dat is 30 jaar familiale in 1x terugbetaald.

Ge kunt de verzekering nog altijd oplichten als je dat wil. Leen een computer van een vriend, maak hem kapot, betaal €250 franchise en jouw vriend heeft een nieuwe computer 👌
Zoals eerder gemeld hier door iemand:
toevertrouwde goederen zijn niet gedekt, tenzij je weer een "uitgebreide" familiale neemt.

maar heb je nu nog een familiale of stopgezet?

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals eerder gemeld hier door iemand:
toevertrouwde goederen zijn niet gedekt, tenzij je weer een "uitgebreide" familiale neemt.

maar heb je nu nog een familiale of stopgezet?
Per ongeluk koffie morsen over de laptop van familie waar je op bezoek bent, valt daar vast wel weer onder :rofl:En in return doen ze dat bij jou. Alletwee een nieuwe laptop voor een prikje.

Ook @Reverz zijn verhaal kan me niet echt overtuigen. (als zwakke weg gebruiker moet tegenpartij toch betalen, ook al ben je in fout).
Als jij als zwakke weggebruiker in fout bent, zal de verzekering van de automobilist inderdaad jouw lichamelijke en kledijschade vergoeden.
Maar de schade aan de wagen zal jij moeten betalen. Tenzij je een familiale hebt, dan zal die tussenkomen (franchise moet je zelf betalen).

Als jij als zwakke weggebruiker in fout bent, zal de verzekering van de automobilist inderdaad jouw lichamelijke en kledijschade vergoeden.
Maar de schade aan de wagen zal jij moeten betalen. Tenzij je een familiale hebt, dan zal die tussenkomen (franchise moet je zelf betalen).
Bedankt voor je inbreng. Ja dat was hetgeen mij min of meer wat over de streep trok: Mijn vriendin.
(voordien geen familiale willen nemen omdat ik mezelf wel vertrouw en kan inschatten)

Zij is hier de verkeersregels niet gewoon natuurlijk, en rijd nu met een fiets rond. Voorrang van rechts heeft zij nog nooit van gehoord bv....
Ik probeer haar zo veel mogelijk te leren , maar het is eigenlijk ook wel een super voorzichtige, want ze is haast bang van het verkeer zou je veelal denken.
Dus ja, als ik hem zou nemen, zou het vooral zijn om ingedekt zijn voor haar foutieve inschattingen in het verkeer.

https://www.hln.be/buitenland/vrouw...en-dat-het-bij-de-performance-hoort~aff02578/

Vrouw in het voorbeeld zal wel blij zijn dat ze een familiale verzekering had :)

Een ongeval zit in een klein hoekje en je zal maar 's je polis opzeggen en net dan een peperduur kunstwerk omstoten of zo.
Bedankt voor je inbreng, maar ook hier weer: niet van toepassing voor mij.
Museums niet aan mij besteed.

Ik heb een familiale afgesloten. Al heb ik er heel lang geen gehad. Nu voor de gemoedsrust er toch 1 genomen. Er moest maar iets voorvallen. En als je de kost bekijkt is die te verwaarlozen.

Bij de moto heb ik ook nog een aparte bestuurdersverzekering voorzien. Is mogelijks iets voor Trump zijn vriendin dan ? Dat bestaat namelijk ook voor de fiets. Alhoewel ik dacht dat de familiale echter ook wel bijspringt in het geval van zo'n fietsaccident.

En uiteindelijk neem je zo'n verzekering als indekking tegen de duurdere zaken of problemen.

Ik heb een familiale afgesloten. Al heb ik er heel lang geen gehad. Nu voor de gemoedsrust er toch 1 genomen. Er moest maar iets voorvallen. En als je de kost bekijkt is die te verwaarlozen.

Bij de moto heb ik ook nog een aparte bestuurdersverzekering voorzien. Is mogelijks iets voor Trump zijn vriendin dan ? Dat bestaat namelijk ook voor de fiets. Alhoewel ik dacht dat de familiale echter ook wel bijspringt in het geval van zo'n fietsaccident.

En uiteindelijk neem je zo'n verzekering als indekking tegen de duurdere zaken of problemen.
Bedankt voor je inbreng.

Ik heb gesimuleerd op je website die je gaf.
48 euro bestuurdersverzekering en 19 euro bijstand.. Tja das dan 67 in totaal voor 1 persoon.
Dan ben ik nog goedkoper af met die familiale voor 2 personen hé. En is nog iets ruimer dekkend.
(Al heb je 'misschien' geen franchise bij uw yuzzo .... zie ik niet meteen terug).

Bedankt voor je inbreng, maar ook hier weer: niet van toepassing voor mij.
Museums niet aan mij besteed.
Daar gaat het uiteraard niet om... Je kan 'museum' invullen door 'fitness', 'café', 'massagesalon met happy ending' of 'whatever'... Je komt toch wel buiten veronderstel ik.

Een vriend van me heeft 's met zijn snowboard in een hotel een aantal flessen wijn omgestoten die op een trolley in de gang stonden. Bleek dat in totaal over de 1000 euro aan wijn te zijn. Zijn familiale is toen ook tussengekomen.

Enfin jij bent alvast zeker dat je niks zal voorhebben maar vertrouwt je onhandige vriendin al veel minder..?

Voor mij is een familiale toch een no-brainer.

Daar gaat het uiteraard niet om... Je kan 'museum' invullen door 'fitness', 'café', 'massagesalon met happy ending' of 'whatever'... Je komt toch wel buiten veronderstel ik.
hehe :) you got me there. Ja café's restaurants en cinema bezoekjes en reizen doe ik uiteraard wel hé.
Maar op café of restaurant wat kan je daar nu gaan breken. Uw glas of bord....

Op reis tja, is een moeilijke natuurlijk. Volgens de makelaar wereldwijde dekking,
maar ik ga dat toch nog moeten zien hoor....
Hoe ga je in een vreemd land dat allemaal geregeld krijgen. Ik denk dat je in vele landen niet moet afkomen met "Ik ga es mijn gegevens achter laten van makelaar Swa van achter den hoek....."
Het zal eerder zijn "gij gaat dat hier betalen of we halen er de politie bij, vrees ik". En zie daar dan maar eens een factuur van , en hoe ga je dit verder regelen bij thuiskomst .....

Enfin jij bent alvast zeker dat je niks zal voorhebben maar vertrouwt je onhandige vriendin al veel minder..?
Ik heb nergens gezegd dat ik ZEKER nooit iets tegen kom hé :)
Maar ik mag toch wel stellen (neem ik aan) dat ik na 25 jaar rijbewijs de verkeersregels hier beter kan inschatten,
dan een Niet-EU burger die hier amper 2 jaar woont, en quasi geen enkel verkeersbord of regel kent ;)

Maar toch bedankt voor je inbreng!

Per ongeluk koffie morsen over de laptop van familie waar je op bezoek bent, valt daar vast wel weer onder :rofl:En in return doen ze dat bij jou. Alletwee een nieuwe laptop voor een prikje.
Nee zal ook niet pakken.

BA betaalt altijd werkelijke waarde uit.
Dus laptop of tv 5 jaar oud, ga je weer nog peanut's krijgen. Wellicht zelfs rond je franshise bedrag.

Zou wel heel makkelijk zijn.

En pas op. Je gaat nog factuur moeten kunnen tonen he. 2ehands aangekocht, en weet niet of de verzekering zal willen tussenkomst bieden....

hehe :) you got me there. Ja café's restaurants en cinema bezoekjes en reizen doe ik uiteraard wel hé.
Maar op café of restaurant wat kan je daar nu gaan breken. Uw glas of bord....

Op reis tja, is een moeilijke natuurlijk. Volgens de makelaar wereldwijde dekking,
maar ik ga dat toch nog moeten zien hoor....
Hoe ga je in een vreemd land dat allemaal geregeld krijgen. Ik denk dat je in vele landen niet moet afkomen met "Ik ga es mijn gegevens achter laten van makelaar Swa van achter den hoek....."
Het zal eerder zijn "gij gaat dat hier betalen of we halen er de politie bij, vrees ik". En zie daar dan maar eens een factuur van , en hoe ga je dit verder regelen bij thuiskomst .....
Je stoot een glas rode wijn om op restaurant en die valt toch wel net op de Chanel tas van de gast die een tafeltje verder zit. Wees maar gerust dat eigenaars van waardevolle spullen vaak wel de authenticiteit / aankoopwaarde ervan kunnen bewijzen.

Aangezien er voorbeelden in de de eigen leefwereld worden gezocht: tijdens een erotische massage ejaculeer je in het oog van de masseuse. Dit met dergelijke kracht dat de masseuse permanente oogschade heeft en een hele hoop operaties moet ondergaan. De verzekering komt tussen in de kosten.

Je vrienden verneemt dit nieuwtje op de fiets en rijdt, compleet van haar melk, een bende kinderen omver die stuk voor stuk hun tanden verliezen. Opnieuw een hele hoop medische kosten. De verzekering komt tussen.

Je stoot een glas rode wijn om op restaurant en die valt toch wel net op de Chanel tas van de gast die een tafeltje verder zit. Wees maar gerust dat eigenaars van waardevolle spullen vaak wel de authenticiteit / aankoopwaarde ervan kunnen bewijzen.
Ik weet niet hoe dicht jij opeen gepakt zit op restaurant, maar een glas rode wijn omver stoten tot aan de volgende tafel.
:help:
Pas op, ik dank jullie allemaal voor de inbreng hé, (in de hoop dat er toch es één aannemelijk voorval tussen zit, die ik zelf zie gebeuren. Maar tot op heden , en we zijn nu toch al 4 pagina's verder, nog niets gezien. @ns_man zijn voorbeelden zijn zeer zeker grappig, maar nu ook wel heel overdreven hé! ;) )

Niemand heeft me trouwens gequote over het reis gedoe. Ik heb toch gelijk als ik ervan uit ga dat er NIEMAND in gelijk welk land genoegen zal nemen dat ik zeg "hier is mijn makelaar, die zal u wel vergoeden". Meeste landen zal het de politie zijn die erbij komt, en eist dat alles vergoed wordt, of ik mag het land niet uit. (en ergens begrijpelijk)

En zonder facturen gaat geen enkele verzekering een polis openen. Om nog maar te zwijgen over de "huidige werkelijke waarde".
Iets breken bij familie of vrienden: Verzekering bekijkt de factuur, en zal vergoeden op werkelijke waarde. Dus TV , Laptop, PC, kookplaat.... 5 jaar oud : werkelijke waarde = +- franshise bedrag.
En als je geen factuur meer hebt, of is 2ehands aangekocht.... Dan mag je het vergeten, denk ik.

Maar enfin het is toch niet aan ons om jou te overtuigen van het nut van een familiale verzekering? Er zijn al veel voorbeelden gegeven. Jij zegt elke keer, dat letterlijke voorbeeld is niet van toepassing of overkomt mij toch niet zonder in te willen zien dat het voorbeelden zijn die jij misschien niet exact op die manier zal meemaken.
Je bent in je gat gebeten dat je je als rationele mens toch die verzekering hebt laten aansmeren, I get it, maar dit is een vermoeiend topic op deze manier.

Maar enfin het is toch niet aan ons om jou te overtuigen van het nut van een familiale verzekering?
Is nogtans wel mijn bedoeling en vraag, aangezien ik nog t.e.m. morgen kan annuleren. (polis gaat pas dit weekend in)
Er zijn al veel voorbeelden gegeven.
Nog geen enkele die ik zie gebeuren bij ons. Maar nogmaals: iedereen bedankt voor zijn inbreng.
, maar dit is een vermoeiend topic op deze manier.
Dan denk ik dat je deze topic maar beter even uit het oog laat vallen. Want kan inderdaad niet de bedoeling zijn.

En zonder facturen gaat geen enkele verzekering een polis openen. Om nog maar te zwijgen over de "huidige werkelijke waarde".
Iets breken bij familie of vrienden: Verzekering bekijkt de factuur, en zal vergoeden op werkelijke waarde. Dus TV , Laptop, PC, kookplaat.... 5 jaar oud : werkelijke waarde = +- franshise bedrag.
En als je geen factuur meer hebt, of is 2ehands aangekocht.... Dan mag je het vergeten, denk ik.

De meeste maatschappijen betalen de prijs van een vergelijkbaar toestel.

Stel je hebt een LG van 2018 in 55”, oled, 100 mhz,… Dan gaat de maatschappij op zoek naar een 55” met dezelfde specificaties.

Vrijstelling is ondertussen +/- €310.

Facturen niet nodig, mag, hoeft niet maar bij elektronische toestellen wordt er enkel een foto gevraagd van beschadigd toestel met type en serienummer en adhv deze info wordt er een vergelijkbaar toestel aangeboden.

Terug
Bovenaan