Familiale verzekering

Horse

Well-known member
Zopas €99 overgeschreven voor onze familiale verzekering. Waarom betaal ik dit eigenlijk? Is dit verplicht?

Heeft daar iemand eigenlijk ooit alleen gebruik van gemaakt? Waarvoor dient dat eigenlijk? Veel zal het niet zijn, voor zo’n laag bedrag per jaar…
 
Met een iPhone van €1400 is dit zijn geld waard. Mijn verzekering dekt 1 diefstal per jaar. Al gebruik van gemaakt. Prijzen van Glasbreuk zijn er ook niet naast. Glasbreuk = 3 maal per jaar. Ge koopt u ook geen bmw zonder omnium denk ik dan.
Als een BMW pakweg 50.000 euro kost, zou je een omniumverzekering van 6428,57/jaar moeten betalen om dezelfde premie (in verhouding) te betalen. Weinig mensen die dat zouden doen, denk ik.
 
Mijn omnium van Tesla komt op €4000. Geloof het of niet maar maat van mij heeft zijn wagen vorige week per totale gereden. Hij had wel een omnium dus sava nog 👌

Over mijn gsm verzekering: ik ga mij echt niet laten kennen voor €12 excl btw (nog aftrekbaar ook als zelfstandige)
 
Mijn omnium van Tesla komt op €4000. Geloof het of niet maar maat van mij heeft zijn wagen vorige week per totale gereden. Hij had wel een omnium dus sava nog 👌

Over mijn gsm verzekering: ik ga mij echt niet laten kennen voor €12 excl btw (nog aftrekbaar ook als zelfstandige)
Ik hoop voor jou dat het niet enkel voor de omnium is, maar ook voor de BA. Want anders laat je je wel extreem in het zak zetten OF ben je idd een brokkenpiloot zoals Vega zegt.
 
Mijn omnium van Tesla komt op €4000. Geloof het of niet maar maat van mij heeft zijn wagen vorige week per totale gereden. Hij had wel een omnium dus sava nog 👌

Over mijn gsm verzekering: ik ga mij echt niet laten kennen voor €12 excl btw (nog aftrekbaar ook als zelfstandige)
4000 euro? WTF
Ik hoop voor jou dat het niet enkel voor de omnium is, maar ook voor de BA. Want anders laat je je wel extreem in het zak zetten OF ben je idd een brokkenpiloot zoals Vega zegt.
Zelfs met BA is dat nog veel.

Ik heb misschien 50 Teslas verzekerd in de laatste 2 jaar (waaronder ook Tesla Model S of X Plaid met 1000 pk /150 000 euro) en heb nog nooit boven de 2200 euro gezeten voor BA+Omnium.

4000 is gewoon pure afzetterij, tenzij hij de grootste brokkenpiloot van BG is.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat dat te maken had met de motor 😉
De verzekeringspremie van een wagen wordt bepaald door:

- Leeftijd v/d bestuurder
- Rijervaring v/d bestuurder (datum rijbewijs, aantal schadegevallen afgelopen 5 jaren en aantoonbaar (schadevrij) rijden)
- Woonplaats v/d bestuurder
- (zeer soms nog job v/d bestuurder, bediende, arbeider, zelfstandige, student, gepensioneerd, werkloos)

- Kilowatt van het voertuig
- Al dan niet sportwagen/al dan niet 4x4
- Veiligheidsopties van het voertuig (lane assist, adaptive cruise control, fiets/voetgangerdetectie, dodehoekcontrole, Ecall)
- Brandstof van het voertuig (elektrisch is 9 van de 10 goedkoper)
- Catalogus en/of factuurwaarde van het voertuig
- Stalling van het voertuig 's nachts (1 verzekeraar geeft een bijkomende korting als je de wagen in een privégarage stalt 's nachts)

Of het nu een BMW is of een Tesla of een Ferrari, deze zaken bepalen altijd de premie. Voor een sportwagen wordt er een bijpremie aangerekend, dit is echter zeer beperkt. 4.000 EUR voor een BMW 640i, zelfs met 200 à 300 KW en een cataloguswaarde van 80.000 excl. BTW zal uitkomen voor een "normale" chauffeur rond de 2.000 EUR. Als je het dubbele betaalt kan het zijn dat je gewoon nog best jong bent oftewel geen goed schadeverleden kan aantonen of een beperkte rijervaring hebt. In elk ander geval word je gewoon belazerd.
 
Ethias is altijd al een dure verzekering geweest. Zit ondertussen al bij iemand anders. Ik dacht dat catalogusprijs rond de 90k lag voor die wagen. Ergens normaal, als ik die (nuchter) per total rijdt na 6 maanden moeten zij 90k uitbetalen bij wijze van spreken...

Ik zeg nuchter want dit weekend heeft een kameraad van een kameraad zijn Volvo V40 kapot gereden maar hij was niet nuchter dus ik vrees dat zijn omnium tussen zal komen.
 
De verzekeringspremie van een wagen wordt bepaald door:

- Leeftijd v/d bestuurder
- Rijervaring v/d bestuurder (datum rijbewijs, aantal schadegevallen afgelopen 5 jaren en aantoonbaar (schadevrij) rijden)
- Woonplaats v/d bestuurder
- (zeer soms nog job v/d bestuurder, bediende, arbeider, zelfstandige, student, gepensioneerd, werkloos)

- Kilowatt van het voertuig
- Al dan niet sportwagen/al dan niet 4x4
- Veiligheidsopties van het voertuig (lane assist, adaptive cruise control, fiets/voetgangerdetectie, dodehoekcontrole, Ecall)
- Brandstof van het voertuig (elektrisch is 9 van de 10 goedkoper)
- Catalogus en/of factuurwaarde van het voertuig
- Stalling van het voertuig 's nachts (1 verzekeraar geeft een bijkomende korting als je de wagen in een privégarage stalt 's nachts)

Of het nu een BMW is of een Tesla of een Ferrari, deze zaken bepalen altijd de premie. Voor een sportwagen wordt er een bijpremie aangerekend, dit is echter zeer beperkt. 4.000 EUR voor een BMW 640i, zelfs met 200 à 300 KW en een cataloguswaarde van 80.000 excl. BTW zal uitkomen voor een "normale" chauffeur rond de 2.000 EUR. Als je het dubbele betaalt kan het zijn dat je gewoon nog best jong bent oftewel geen goed schadeverleden kan aantonen of een beperkte rijervaring hebt. In elk ander geval word je gewoon belazerd.
Merk en type beïnvloeden de premie ook maar maatschappijen zeggen daar niets over.

Een Porsche 911 Carrera met 400pk van 140 000 euro of een BMW M4 met 400pk van 140 000 euro scheelt een pak in prijs. (Voor dezelfde bestuurder)

Een M4 wordt vaak gestolen of onderdelen gestolen en de bestuurder van een M4 is meestal de typische patser.


Je bent het aantal km per jaar vergeten in uw opsomming:p

Privé- of Beroepsgebruik heeft bij veel maatschappijen ook een verschil in premie. Bij Baloise bijvoorbeeld niet.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Vega
Ethias is altijd al een dure verzekering geweest. Zit ondertussen al bij iemand anders. Ik dacht dat catalogusprijs rond de 90k lag voor die wagen. Ergens normaal, als ik die (nuchter) per total rijdt na 6 maanden moeten zij 90k uitbetalen bij wijze van spreken...

Ik zeg nuchter want dit weekend heeft een kameraad van een kameraad zijn Volvo V40 kapot gereden maar hij was niet nuchter dus ik vrees dat zijn omnium tussen zal komen.
Hangt af van hoeveel promillage hij geblazen heeft. Hangt per verzekeraar een beetje af maar bij Baloise Insurance bvb. is de grens boven 0,22 mg/l uitgeblazen, wat eigenlijk al na een pint zal zijn vermoed ik...

Merk en type beïnvloeden de premie ook maar maatschappijen zeggen daar niets over.

Een Porsche 911 Carrera met 400pk van 140 000 euro of een BMW M4 met 400pk van 140 000 euro scheelt een pak in prijs. (Voor dezelfde bestuurder)

Een M4 wordt vaak gestolen of onderdelen gestolen en de bestuurder van een M4 is meestal de typische patser.


Je bent het aantal km per jaar vergeten in uw opsomming:p

Privé- of Beroepsgebruik heeft bij veel maatschappijen ook een verschil in premie. Bij Baloise bijvoorbeeld niet.
Heb de oefening even gemaakt tussen een Porsche 911 Carrera 4S met 331 KW en een BMW M4 met 338 KW van beiden zogezegd een cataloguswaarde van 125.000 EUR excl. BTW met mijn gegevens. Kreeg van 2 verzekeraars tarief (de overige verzekeraars slagen tilt vanaf 100.000 EUR excl. BTW, dan kan het systeem geen tarief genereren):

Porsche 911
- AG Insurance: 3.575,35 EUR
- Vivium: 2.273,53 EUR

BMW M4
- AG Insurance: 3.421,67 EUR
- Vivium: 2.321,17 EUR

Dit met dezelfde vrijstelling/afschrijving etc. en voor de BA + Full Omnium. Zit dus effectief verschillen in bij beide verzekeraars, een in het nadeel van de Porsche, ander in het voordeel van de Porsche. Weer iets bijgeleerd :)
 
Hangt af van hoeveel promillage hij geblazen heeft. Hangt per verzekeraar een beetje af maar bij Baloise Insurance bvb. is de grens boven 0,22 mg/l uitgeblazen, wat eigenlijk al na een pint zal zijn vermoed ik...


Heb de oefening even gemaakt tussen een Porsche 911 Carrera 4S met 331 KW en een BMW M4 met 338 KW van beiden zogezegd een cataloguswaarde van 125.000 EUR excl. BTW met mijn gegevens. Kreeg van 2 verzekeraars tarief (de overige verzekeraars slagen tilt vanaf 100.000 EUR excl. BTW, dan kan het systeem geen tarief genereren):

Porsche 911
- AG Insurance: 3.575,35 EUR
- Vivium: 2.273,53 EUR

BMW M4
- AG Insurance: 3.421,67 EUR
- Vivium: 2.321,17 EUR

Dit met dezelfde vrijstelling/afschrijving etc. en voor de BA + Full Omnium. Zit dus effectief verschillen in bij beide verzekeraars, een in het nadeel van de Porsche, ander in het voordeel van de Porsche. Weer iets bijgeleerd :)
Dat verschil valt nog mee. Ik heb al verschillen gezien van honderden euro's per jaar:)
 
Mijn madam heeft hospitalisatie bij Helan, maar nu blijkbaar ook bij dkv van haar werk.

Ik had eens gehoord als je er 2 hebt dat geen 1 nog tussenkomt?

Nu moet onze kleine volgende week in dagkliniek. We gaan nog proberen asap 1 van de 2 op te zeggen.

Maar wat als dat niet meer lukt?


Dkv via werk zouden we opzeggen, maar dkv is zo moeilijk bereikbaar vind ik.
 
Mijn madam heeft hospitalisatie bij Helan, maar nu blijkbaar ook bij dkv van haar werk.

Ik had eens gehoord als je er 2 hebt dat geen 1 nog tussenkomt?

Nu moet onze kleine volgende week in dagkliniek. We gaan nog proberen asap 1 van de 2 op te zeggen.

Maar wat als dat niet meer lukt?


Dkv via werk zouden we opzeggen, maar dkv is zo moeilijk bereikbaar vind ik.

Als je er 2 hebt zal er maar 1 uitbetalen en niet allebei.

Ik zou die bij Helan opzeggen, of een wachtpolis daar afsluiten (Hospitalia Continuïteit wachtpolis)
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik ga samenwonen met m'n vriendin die al 2 kindjes heeft. M'n verzekeringsmakelaar vroeg me dat zij haar familiale verzekering zou opzeggen (wat ze dus gedaan heeft). Geldt een familiale verzekering voor alle personen die onder hetzelfde dak woont? (We zijn niet getrouwd)
 
Mijn ouders hadden die wachtpolis niet en toen mijn pa met pensioen ging verdubbelde zijn DKV-polis netjes van prijs... Mijn ma dus snel de wachtpolis erbij genomen: enkele jaren later het bedrijf failliet.
Zeker het verstandigste om die wachtpolis erbij te nemen. 😁

En zoals ik eerder al eens heb gezegd: hospitalisatie van mijn ex kwam niet eens goedkoper uit omdat er per jaar per persoon een franchise van 200 of 250 euro was en dat ging bij ons stevig aangetikt hebben!
 
Terug
Bovenaan