Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als een BMW pakweg 50.000 euro kost, zou je een omniumverzekering van 6428,57/jaar moeten betalen om dezelfde premie (in verhouding) te betalen. Weinig mensen die dat zouden doen, denk ik.Met een iPhone van €1400 is dit zijn geld waard. Mijn verzekering dekt 1 diefstal per jaar. Al gebruik van gemaakt. Prijzen van Glasbreuk zijn er ook niet naast. Glasbreuk = 3 maal per jaar. Ge koopt u ook geen bmw zonder omnium denk ik dan.
Dan zijt ge een enorme brokkenpiloot als uw omnium 4.000 EUR kost.Mijn omnium van Tesla komt op €4000. Geloof het of niet maar maat van mij heeft zijn wagen vorige week per totale gereden. Hij had wel een omnium dus sava nog
Over mijn gsm verzekering: ik ga mij echt niet laten kennen voor €12 excl btw (nog aftrekbaar ook als zelfstandige)
Ik hoop voor jou dat het niet enkel voor de omnium is, maar ook voor de BA. Want anders laat je je wel extreem in het zak zetten OF ben je idd een brokkenpiloot zoals Vega zegt.Mijn omnium van Tesla komt op €4000. Geloof het of niet maar maat van mij heeft zijn wagen vorige week per totale gereden. Hij had wel een omnium dus sava nog
Over mijn gsm verzekering: ik ga mij echt niet laten kennen voor €12 excl btw (nog aftrekbaar ook als zelfstandige)
4000 euro? WTFMijn omnium van Tesla komt op €4000. Geloof het of niet maar maat van mij heeft zijn wagen vorige week per totale gereden. Hij had wel een omnium dus sava nog
Over mijn gsm verzekering: ik ga mij echt niet laten kennen voor €12 excl btw (nog aftrekbaar ook als zelfstandige)
Zelfs met BA is dat nog veel.Ik hoop voor jou dat het niet enkel voor de omnium is, maar ook voor de BA. Want anders laat je je wel extreem in het zak zetten OF ben je idd een brokkenpiloot zoals Vega zegt.
Ik dacht dat dat te maken had met de motorAhja een BMW, dat is idd wel een reden om 4.000 EUR te vragen...
De verzekeringspremie van een wagen wordt bepaald door:Ik dacht dat dat te maken had met de motor
Merk en type beïnvloeden de premie ook maar maatschappijen zeggen daar niets over.De verzekeringspremie van een wagen wordt bepaald door:
- Leeftijd v/d bestuurder
- Rijervaring v/d bestuurder (datum rijbewijs, aantal schadegevallen afgelopen 5 jaren en aantoonbaar (schadevrij) rijden)
- Woonplaats v/d bestuurder
- (zeer soms nog job v/d bestuurder, bediende, arbeider, zelfstandige, student, gepensioneerd, werkloos)
- Kilowatt van het voertuig
- Al dan niet sportwagen/al dan niet 4x4
- Veiligheidsopties van het voertuig (lane assist, adaptive cruise control, fiets/voetgangerdetectie, dodehoekcontrole, Ecall)
- Brandstof van het voertuig (elektrisch is 9 van de 10 goedkoper)
- Catalogus en/of factuurwaarde van het voertuig
- Stalling van het voertuig 's nachts (1 verzekeraar geeft een bijkomende korting als je de wagen in een privégarage stalt 's nachts)
Of het nu een BMW is of een Tesla of een Ferrari, deze zaken bepalen altijd de premie. Voor een sportwagen wordt er een bijpremie aangerekend, dit is echter zeer beperkt. 4.000 EUR voor een BMW 640i, zelfs met 200 à 300 KW en een cataloguswaarde van 80.000 excl. BTW zal uitkomen voor een "normale" chauffeur rond de 2.000 EUR. Als je het dubbele betaalt kan het zijn dat je gewoon nog best jong bent oftewel geen goed schadeverleden kan aantonen of een beperkte rijervaring hebt. In elk ander geval word je gewoon belazerd.
Hangt af van hoeveel promillage hij geblazen heeft. Hangt per verzekeraar een beetje af maar bij Baloise Insurance bvb. is de grens boven 0,22 mg/l uitgeblazen, wat eigenlijk al na een pint zal zijn vermoed ik...Ethias is altijd al een dure verzekering geweest. Zit ondertussen al bij iemand anders. Ik dacht dat catalogusprijs rond de 90k lag voor die wagen. Ergens normaal, als ik die (nuchter) per total rijdt na 6 maanden moeten zij 90k uitbetalen bij wijze van spreken...
Ik zeg nuchter want dit weekend heeft een kameraad van een kameraad zijn Volvo V40 kapot gereden maar hij was niet nuchter dus ik vrees dat zijn omnium tussen zal komen.
Heb de oefening even gemaakt tussen een Porsche 911 Carrera 4S met 331 KW en een BMW M4 met 338 KW van beiden zogezegd een cataloguswaarde van 125.000 EUR excl. BTW met mijn gegevens. Kreeg van 2 verzekeraars tarief (de overige verzekeraars slagen tilt vanaf 100.000 EUR excl. BTW, dan kan het systeem geen tarief genereren):Merk en type beïnvloeden de premie ook maar maatschappijen zeggen daar niets over.
Een Porsche 911 Carrera met 400pk van 140 000 euro of een BMW M4 met 400pk van 140 000 euro scheelt een pak in prijs. (Voor dezelfde bestuurder)
Een M4 wordt vaak gestolen of onderdelen gestolen en de bestuurder van een M4 is meestal de typische patser.
Je bent het aantal km per jaar vergeten in uw opsomming
Privé- of Beroepsgebruik heeft bij veel maatschappijen ook een verschil in premie. Bij Baloise bijvoorbeeld niet.
Dat verschil valt nog mee. Ik heb al verschillen gezien van honderden euro's per jaarHangt af van hoeveel promillage hij geblazen heeft. Hangt per verzekeraar een beetje af maar bij Baloise Insurance bvb. is de grens boven 0,22 mg/l uitgeblazen, wat eigenlijk al na een pint zal zijn vermoed ik...
Heb de oefening even gemaakt tussen een Porsche 911 Carrera 4S met 331 KW en een BMW M4 met 338 KW van beiden zogezegd een cataloguswaarde van 125.000 EUR excl. BTW met mijn gegevens. Kreeg van 2 verzekeraars tarief (de overige verzekeraars slagen tilt vanaf 100.000 EUR excl. BTW, dan kan het systeem geen tarief genereren):
Porsche 911
- AG Insurance: 3.575,35 EUR
- Vivium: 2.273,53 EUR
BMW M4
- AG Insurance: 3.421,67 EUR
- Vivium: 2.321,17 EUR
Dit met dezelfde vrijstelling/afschrijving etc. en voor de BA + Full Omnium. Zit dus effectief verschillen in bij beide verzekeraars, een in het nadeel van de Porsche, ander in het voordeel van de Porsche. Weer iets bijgeleerd
Waarom zou je de (waarschijnlijk betere, misschien deels gesponsorde) DKV verzekering opzeggen?Dkv via werk zouden we opzeggen, maar dkv is zo moeilijk bereikbaar vind ik.
Mijn madam heeft hospitalisatie bij Helan, maar nu blijkbaar ook bij dkv van haar werk.
Ik had eens gehoord als je er 2 hebt dat geen 1 nog tussenkomt?
Nu moet onze kleine volgende week in dagkliniek. We gaan nog proberen asap 1 van de 2 op te zeggen.
Maar wat als dat niet meer lukt?
Dkv via werk zouden we opzeggen, maar dkv is zo moeilijk bereikbaar vind ik.