Familiale verzekering

Horse

Well-known member
Zopas €99 overgeschreven voor onze familiale verzekering. Waarom betaal ik dit eigenlijk? Is dit verplicht?

Heeft daar iemand eigenlijk ooit alleen gebruik van gemaakt? Waarvoor dient dat eigenlijk? Veel zal het niet zijn, voor zo’n laag bedrag per jaar…
 
Zeg je het hier nu niet verkeerd? Familiale is toch voor schade die jij, of iemand anders die op jouw adres gedomicilieerd staat, aanbrengt aan een derde?
En niet voor een derde die schade aanbrengt aan jouw eigendom, daar dient hun familiale voor.
Of ben ik verkeerd?
Idd, maar als mijn dochter onder mijn dak beslist de computer cola te laten drinken, komt geen enkele familiale daar in tussen.

Doet ze dat bij die van opa en oma, komt mijn famiale er wel in tussen.
 
Als mijn dochter op school al spelend een kindje zou duwen dat valt en een kapotte bril van 700 euro heeft, moet ik ook niet stressen over die kost.
Als het op school gebeurt is dat voer voor de BA-verzekering van de school. Idem als je hond een ongeluk veroorzaakt terwijl hij bij een vriend logeert bijvoorbeeld; jouw familiale gaat daar niet in tussenkomen omdat het niet onder jouw gezag is gebeurd.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Zeg je het hier nu niet verkeerd? Familiale is toch voor schade die jij, of iemand anders die op jouw adres gedomicilieerd staat, aanbrengt aan een derde?
En niet voor een derde die schade aanbrengt aan jouw eigendom, daar dient hun familiale voor.
Of ben ik verkeerd?
Dat bedoelt Mulan ook. Ge kunt uw schade in uw huis dus niet opvangen hiermee als dat door uw eigen kinderen gebeurt. Enkel als het door andere kinderen gebeurt én die hun ouders hebben een familiale

Als het op school gebeurt is dat voer voor de BA-verzekering van de school. Idem als je hond een ongeluk veroorzaakt terwijl hij bij een vriend logeert bijvoorbeeld; jouw familiale gaat daar niet in tussenkomen omdat het niet onder jouw gezag is gebeurd.

Brillen vallen meestal niet onder de verzekering van het school
 
Dit weekend per ongeluk met het portier van mijn bedrijfswagen tegen de auto van een familie lid geduwd. (we stonden vrij dicht naast elkaar, en ik opende mijn portier en zat per ongeluk tegen mijn familie lid zijn auto).

Ik vraag me af, zou de familiale verzekering dit dekken? (ok ik heb wel geen familiale, maar zou eventueel snel ene afsluiten, en dan binnen 3 a 4 maand deze schade aangeven op schade datum van binnen 3 a 4 maand).
 
Dit weekend per ongeluk met het portier van mijn bedrijfswagen tegen de auto van een familie lid geduwd. (we stonden vrij dicht naast elkaar, en ik opende mijn portier en zat per ongeluk tegen mijn familie lid zijn auto).

Ik vraag me af, zou de familiale verzekering dit dekken? (ok ik heb wel geen familiale, maar zou eventueel snel ene afsluiten, en dan binnen 3 a 4 maand deze schade aangeven op schade datum van binnen 3 a 4 maand).

In principe valt dat daaronder.

Uw 'oplossing' is natuurlijk wel regelrecht fraude.
 
De vraag is natuurlijk of er iemand daar ooit al eens gebruik van gemaakt heeft. Ik betwijfel het 😄
Ik ben vroeger eens met mijn fiets tegen iemand zijn auto gereden (grootvader was toen net gestorven, dus emotioneel een beetje een wrak), was toen 12 jaar, die auto was op 2 deuren bekrast daardoor. Mijn ouders hun familiale is toen tussengekomen.
In principe valt dat daaronder.

Uw 'oplossing' is natuurlijk wel regelrecht fraude.
Idd.
 
Dit weekend per ongeluk met het portier van mijn bedrijfswagen tegen de auto van een familie lid geduwd. (we stonden vrij dicht naast elkaar, en ik opende mijn portier en zat per ongeluk tegen mijn familie lid zijn auto).

Ik vraag me af, zou de familiale verzekering dit dekken? (ok ik heb wel geen familiale, maar zou eventueel snel ene afsluiten, en dan binnen 3 a 4 maand deze schade aangeven op schade datum van binnen 3 a 4 maand).
Klopt niet hoor... @ns_man

net gebeld met verzekeringsmaatschappij, dat valt onder de AUTO verzekering.
familiale dekt geen motor voertuigen. ook al staat deze stil.

ze hebben net een voorstel gedaan van 98 euro bij optimco
of 126 euro bij AG ( AG heeft als verschil dat het ook geleende items verzekerd zijn).
beiden wel zonder vrijstellingen....
 
Klopt niet hoor... @ns_man

net gebeld met verzekeringsmaatschappij, dat valt onder de AUTO verzekering.
familiale dekt geen motor voertuigen. ook al staat deze stil.

ze hebben net een voorstel gedaan van 98 euro bij optimco
of 126 euro bij AG ( AG heeft als verschil dat het ook geleende items verzekerd zijn).
beiden wel zonder vrijstellingen....

Indien de schade toegebracht werd door portier van uw eigen/bedrijfswagen (daar had ik over gelezen, excuses) kan dat inderdaad onder uw BA auto vallen (en niet familiale).

Familiale dekt dus - samengevat - wel de schade aan andere motorvoertuigen, maar niet indien aangebracht door je eigen motorvoertuig (al kunnen de polisVW wel in uitzonderingen voorzien).
 
Is er al een thread hier op BG, over de verschillende soorten familiale verzekeringen?

Nu ik samenwonend ben, wil ik eigenlijk toch wel éne afsluiten.
Onlangs ook mijn serre van mijn tuin over de haag gewaaid, voort zelfde geld had die op een auto beland en een hoop krassen....
Ook hier weer gelukkig goed van afgekomen, maar zal ooit toch es prijs zijn.


Heb net op google gezocht welke de beste zou zijn, echter enkel een betalend artikel op test aankoop waar ik niet aan kon...
Welke zijn de beste? Die van Optimco & AG die ik zonet vernoemde? beiden hebben geen franshise,
terwijl die van @Mulan 200 euro franchise heeft....
 
Is er al een thread hier op BG, over de verschillende soorten familiale verzekeringen?

Nu ik samenwonend ben, wil ik eigenlijk toch wel éne afsluiten.
Onlangs ook mijn serre van mijn tuin over de haag gewaaid, voort zelfde geld had die op een auto beland en een hoop krassen....
Ook hier weer gelukkig goed van afgekomen, maar zal ooit toch es prijs zijn.


Heb net op google gezocht welke de beste zou zijn, echter enkel een betalend artikel op test aankoop waar ik niet aan kon...
Welke zijn de beste? Die van Optimco & AG die ik zonet vernoemde? beiden hebben geen franshise,
terwijl die van @Mulan 200 euro franchise heeft....
Ik heb er eentje van AG, zonder franchise. Echter wilt dit gewoon zeggen dat ik de franchise niet betaal, maar er is wel een minimumbedrag waarbij je pas beroep kunt doen op de verzekering.
 
Is er al een thread hier op BG, over de verschillende soorten familiale verzekeringen?

Nu ik samenwonend ben, wil ik eigenlijk toch wel éne afsluiten.
Onlangs ook mijn serre van mijn tuin over de haag gewaaid, voort zelfde geld had die op een auto beland en een hoop krassen....
Ook hier weer gelukkig goed van afgekomen, maar zal ooit toch es prijs zijn.


Heb net op google gezocht welke de beste zou zijn, echter enkel een betalend artikel op test aankoop waar ik niet aan kon...
Welke zijn de beste? Die van Optimco & AG die ik zonet vernoemde? beiden hebben geen franshise,
terwijl die van @Mulan 200 euro franchise heeft....

Als uw serre beschadigd geraakt door de storm dan is dat gedekt in uwe brandpolis, schade bij de buur is inderdaad mogelijks voor de familiale.

Contract zonder vrijstelling bestaat niet in de zin van dat het een principe is van een Engelse vrijstelling, dus uw schade zal altijd boven een bepaald bedrag moeten zijn alvorens de vrijstelling wegvalt. (momenteel is de vrijstelling +/- 288 EUR).

edit: zoals Green Mamba zegt, bij AG is het minimum bedrag 1.274 EUR. Als uw schade lager ligt dan betaal je sowieso een vrijstelling
 
Wow bij optimco is het van zodra het 288 euro is, geen vrijstelling. dus schade van 300 euro : hoef je niets te betalen, alles is voor de verzekering.
Dan lijkt met optimco toch de beste.


ivm die serre.
Tja in principe wel, maar het was een 2e hands serre die ik kocht van mensen , voor ocharme 25 euro, (ok kostte blijkbaar wel 250 euro, maar geen factuur aanwezig, en zowiezo ging die factuur niet op mijn naam hebben gestaan).
Dus hiervoor ga ik echt geen verzekering aanspreken hoor voor 25 euro. Trouwens zouden die tussen komen op iets waar je geen factuur meer van hebt?
Kheb die al lang opt containerpark gezwierd ondertussen.

Als je foto’s hebt is dat tegenwoordig al voldoende, niet iedereen houdt altijd zijn facturen bij.

Optimco… kleine maatschappij tegenover AG. Die zijn al jaren de grootste, mss wel bij de duurdere maar die hun service is uitstekend.
 
Terug
Bovenaan