Das nogal een vrij liberale interpretatie van "op den buiten". Binnen de 300m van ne McDo, Jumbo, Kruidvat, BMW garage klinkt eerder als "langs een vreselijke steenweg" dan "op den buiten" voor mij.
Ik denk dat als mensen op den buiten zeggen ze meestal bedoelen een echt landelijke gemeente waar geen hol te beleven valt en waar met een beetje geluk net nog nen bakker en misschien een buurtsuper genre Okay/Spar... heeft. Bij ons in Landegem staat er een dubbele laadpaal op de parking van de Okay, en een dubbele aan de bibliotheek/sporthal. That's about it. Voor de dichtste snellader moet ik waarschijnlijk naar de E40 snelwegparking in Drongen (~10min).
Ik ben vooral eens benieuwd wanneer Vlaanderen zijn eigen regelgeving zal beginnen afdwingen. Sinds 1 januari moet elke bestaande (niet-woongebonden: aka bedrijven en openbare gebouwen) parking van meer dan 20 parkeerplaatsen in principe minstens 2 oplaadpunten hebben. Bij nieuwbouw met meer dan 10 plaatsen moeten minstens 25% van de plaatsen een laadpunt hebben (min 2, wat een vreemde en nutteloze extra regel is... 25% van 10 is al 2,5

).
https://www.vlaanderen.be/milieuvri...n/verplichtingen-voor-laadpunten-bij-parkings
In de meeste gevallen momenteel: zéro fucks given! Aan de zwembad in Deinze zijn ze wél in regel maar die 2 laadpunten van Allego staan altijd vol. Engie heeft afgelopen zomer een 2de laadpaal geplaatst... dat ding is nóg áltijd niet in dienst, ondertussen hebben ze er dan maar ne vuilzak over getrokken