Ik had het inderdaad over een tweedehands VW. Een particulier zal dit snel kopen (buy for bucks) vanwege prijs/kwaliteit (bv eentje van 3 jaar oud)
De tweedehands markt is zeer miniem voor elektrische wagens.
Laat ons eerlijk wezen. Doe het aandeel van de zelfstandige ondernemers weg en er rijden amper mensen met een EV
Nog steeds appels met peren vergelijken hé, die vergelijking van jou gaat pas op van het ogenblik het aanbod 2de hands EV's begint te groeien, iets wat er wel binnenkort (beperkt) gaat beginnen aankomen met einde lease bakken etc.
Die nieuwe EV moet je ook gaan vergelijken met een nieuwe ICE wagen.
Maar feit is zeker, kan je niet buiten, dat EV's in privé eigendom niet zo interessant zijn, maar het verschil wordt stilaan wel dicht gefietst.
Zie voorbeeld nieuwe 125PK golf met ID3, is nog slechts een paar duizend euro, en mensen die thuis veel kunnen laden en zonnepanelen kunnen leggen/hebben, samen met lage BIV en wegentaks, gaan over de paar jaar dat ze eigenaar zijn dat verschil wel kunnen recupereren, je moet natuurlijk wel die paar duizend op voorhand leggen...
Eigenlijk, uwe polo van 3 jaar oud moet je bijvoorbeeld met dit vergelijken:
✔️✔️ Vw ID3 Pro Performance 2021 200Cv ✔️✔️✔️Véhicule première mains bien équipée 85000kmVendu au prix de ✔️ 19490€ ✔️avec car-passEt demande
www.2dehands.be
Maar inderdaad veel te klein aanbod.
Wanneer je de lijst met tweedehands polos bekijkt (vanaf 2021, dus 3 à 4 jaar oud) zit ook hier dat verschil maar op een paar duizend euro, alleen dat de ID3 een grotere en snellere wagen is dan een polo'ke met 95 PK.
Ik zie eerder een groter probleem in het feit dat de gemiddelde leasebak rijder (potentieel elektrisch dus) veel waarschijnlijker thuis gaat kunnen laden dan de potentiele koper van een 3 jaar oud polo'ke.
Ik rij zelf elektrisch, werkt perfect voor mij, maar ik kan thuis laden, moest ik dit niet kunnen en afhangen van openbaar laden, dan reed ik 123 terug met een ICE wagen!