ETF's - Trackers - Indexing - Passive Investing - Mutual Funds - ...

Ik heb een vraag. Ik ben mij aan het verdiepen in aandelen en specifiek in het kopen van ETF's.
Moet ik ook rekening houden met wisselkoerskosten in mijn keuze? Die zal ook een rol spelen bij aankoop en verkoop denk ik?
Ik overweeg de VWCE te kopen via degiro. Ik vermoed dat dit geen grote invloed zal hebben maar is het iets om rekening mee te houden of niet?
 
Ik heb een vraag. Ik ben mij aan het verdiepen in aandelen en specifiek in het kopen van ETF's.
Moet ik ook rekening houden met wisselkoerskosten in mijn keuze? Die zal ook een rol spelen bij aankoop en verkoop denk ik?
Ik overweeg de VWCE te kopen via degiro. Ik vermoed dat dit geen grote invloed zal hebben maar is het iets om rekening mee te houden of niet?
Nee, VWCE via DeGiro koop je op de Duitse beurs in euro dus daar heeft een wisselkoers geen invloed.

Voor de duidelijkheid, het is deze die je moet hebben: XET | VWCE | IE00BK5BQT80 | EUR
 
  • Leuk
Waarderingen: Laup
Heb zondag ook 10K van mijn spaargeld in drie veilige ETF's gestoken. Op zich dus gekocht op een moment dat ze vrij hoog staan, maar op mijn spaarboek deed het toch niets. Ik zou het eigenlijk over zo'n 2 jaar terug nodig hebben, is het goed om nu op maandelijkse basis nog 1000 euro bij te kopen voor het komende jaar?
 
2 Jaar lijkt me persoonlijk een nogal korte horizon om te beleggen, weet ook niet wat je juist beschouwt als veilige ETF's maar de kans bestaat toch altijd dat je €10000 over 2 jaar minder waard is dan nu. En aangezien je nu al weet dat je het over 2 jaar nodig gaat hebben zal je dan niet kunnen wachten tot je weer op winst staat. Zou persoonlijk deze €10000 in je ETF's houden en de €1000 die je per maand nog zou investeren op kant houden voor moest je €10000 in waarde zakken. Zo ben je over 2 jaar zeker dat je €10000 vrij hebt en heb je toch ook €10000 in ETF's. Maar dit is dan ook puur persoonlijk hoe ik het zou aanpakken.
 
Ja als je het geld echt nodig hebt binnen een twee jaar zou ik het ook niet investeren in aandelen/ETF. Als covid23 uitbreekt kan uw geld zomaar eens de helft waard zijn als je het nodig hebt.
 
Iemand die weet waarom ik VWCE niet kan vinden in de re=bel app van Belfius?
Ga niet op uw vraag kunnen antwoorden maar jij kan mij mss helpen.
Aangezien spaargeld niets opbrengt en alle kosten in ons huis quasi af zijn zou ik ook wat van resterende spaargeld willen beleggen

Spaargeld zit bij Belfius en nieuwe RE=bel ziet er interessant uit maar ik ken geen hol van beleggen
Kan je via RE=bel ook laten beleggen voor u?
Of maak ik best eens afspraak in plaatselijk kantoor of is dat enkel voor hun oude manier van beleggen?
 
Re=Bel is zoals andere platformen (bolero, keytrade, binckbank, degiro, etc). Je beheert dit volledig zelf.Als je je enkel wenst te beperken tot het beleggen in ETF's dan is dit niet zo heel moeilijk. Op internet kan je veel informatie vinden daarover. Je kan het heel simpel houden en alles beleggen in VWCE (wereldindex, goeie spreiding), dat is wat ik doe met het geld dat ik spaar voor mijn kinderen (vandaar mijn vraag want ik kan VWCE niet terug vinden in Re=Bel). Of je kan je meer verdiepen en een andere spreiding kiezen. Wat ik doen met mijn geld bv is

75% IWDA
15% EMIM
10% IUSN

Eventueel aanvullen als je denkt dat een bepaalde sector het goed gaat doen in de toekomst. Zo is er een specifieke ETF die zich focust op robotica. Hou er rekening mee dat Re=Bel niet de goedkoopste is qua kosten. Dus misschien beter om naar een ander alternatief te kijken. Je kan op het internet voldoende informatie vinden over alle kosten (instapkosten, beheerskosten, etc).
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan