ETF's - Trackers - Indexing - Passive Investing - Mutual Funds - ...

Ik ga vandaag ook eens werk maken van eentje te aankopen
Bedoeling is om deze te laten staan en maandelijks bij te storten.
Enige aanraders op langere termijn gezien?
 
Ik heb een vraag. Ik ben mij aan het verdiepen in aandelen en specifiek in het kopen van ETF's.
Moet ik ook rekening houden met wisselkoerskosten in mijn keuze? Die zal ook een rol spelen bij aankoop en verkoop denk ik?
Ik overweeg de VWCE te kopen via degiro. Ik vermoed dat dit geen grote invloed zal hebben maar is het iets om rekening mee te houden of niet?
 
Ik heb een vraag. Ik ben mij aan het verdiepen in aandelen en specifiek in het kopen van ETF's.
Moet ik ook rekening houden met wisselkoerskosten in mijn keuze? Die zal ook een rol spelen bij aankoop en verkoop denk ik?
Ik overweeg de VWCE te kopen via degiro. Ik vermoed dat dit geen grote invloed zal hebben maar is het iets om rekening mee te houden of niet?
Nee, VWCE via DeGiro koop je op de Duitse beurs in euro dus daar heeft een wisselkoers geen invloed.

Voor de duidelijkheid, het is deze die je moet hebben: XET | VWCE | IE00BK5BQT80 | EUR
 
  • Leuk
Waarderingen: Laup
Heb zondag ook 10K van mijn spaargeld in drie veilige ETF's gestoken. Op zich dus gekocht op een moment dat ze vrij hoog staan, maar op mijn spaarboek deed het toch niets. Ik zou het eigenlijk over zo'n 2 jaar terug nodig hebben, is het goed om nu op maandelijkse basis nog 1000 euro bij te kopen voor het komende jaar?
 
2 Jaar lijkt me persoonlijk een nogal korte horizon om te beleggen, weet ook niet wat je juist beschouwt als veilige ETF's maar de kans bestaat toch altijd dat je €10000 over 2 jaar minder waard is dan nu. En aangezien je nu al weet dat je het over 2 jaar nodig gaat hebben zal je dan niet kunnen wachten tot je weer op winst staat. Zou persoonlijk deze €10000 in je ETF's houden en de €1000 die je per maand nog zou investeren op kant houden voor moest je €10000 in waarde zakken. Zo ben je over 2 jaar zeker dat je €10000 vrij hebt en heb je toch ook €10000 in ETF's. Maar dit is dan ook puur persoonlijk hoe ik het zou aanpakken.
 
Ja als je het geld echt nodig hebt binnen een twee jaar zou ik het ook niet investeren in aandelen/ETF. Als covid23 uitbreekt kan uw geld zomaar eens de helft waard zijn als je het nodig hebt.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan