ETF's - Trackers - Indexing - Passive Investing - Mutual Funds - ...

Iemand die weet waarom ik VWCE niet kan vinden in de re=bel app van Belfius?
Ga niet op uw vraag kunnen antwoorden maar jij kan mij mss helpen.
Aangezien spaargeld niets opbrengt en alle kosten in ons huis quasi af zijn zou ik ook wat van resterende spaargeld willen beleggen

Spaargeld zit bij Belfius en nieuwe RE=bel ziet er interessant uit maar ik ken geen hol van beleggen
Kan je via RE=bel ook laten beleggen voor u?
Of maak ik best eens afspraak in plaatselijk kantoor of is dat enkel voor hun oude manier van beleggen?
 
Re=Bel is zoals andere platformen (bolero, keytrade, binckbank, degiro, etc). Je beheert dit volledig zelf.Als je je enkel wenst te beperken tot het beleggen in ETF's dan is dit niet zo heel moeilijk. Op internet kan je veel informatie vinden daarover. Je kan het heel simpel houden en alles beleggen in VWCE (wereldindex, goeie spreiding), dat is wat ik doe met het geld dat ik spaar voor mijn kinderen (vandaar mijn vraag want ik kan VWCE niet terug vinden in Re=Bel). Of je kan je meer verdiepen en een andere spreiding kiezen. Wat ik doen met mijn geld bv is

75% IWDA
15% EMIM
10% IUSN

Eventueel aanvullen als je denkt dat een bepaalde sector het goed gaat doen in de toekomst. Zo is er een specifieke ETF die zich focust op robotica. Hou er rekening mee dat Re=Bel niet de goedkoopste is qua kosten. Dus misschien beter om naar een ander alternatief te kijken. Je kan op het internet voldoende informatie vinden over alle kosten (instapkosten, beheerskosten, etc).
 
Heb zondag ook 10K van mijn spaargeld in drie veilige ETF's gestoken. Op zich dus gekocht op een moment dat ze vrij hoog staan, maar op mijn spaarboek deed het toch niets. Ik zou het eigenlijk over zo'n 2 jaar terug nodig hebben, is het goed om nu op maandelijkse basis nog 1000 euro bij te kopen voor het komende jaar?
Hoe strak is die deadline van 2 jaar? Stel dat de markt crasht en je kan je termijn van 2 jaar een paar jaar uitstellen maakt het weinig uit.
 
Hoe strak is die deadline van 2 jaar? Stel dat de markt crasht en je kan je termijn van 2 jaar een paar jaar uitstellen maakt het weinig uit.
Na de crash van 2000 heeft het 7 jaar geduurd tegen dat markt terug op dezelfde hoogte stond en na de crash van 2007 was het 6 jaar.
 
Na de crash van 2000 heeft het 7 jaar geduurd tegen dat markt terug op dezelfde hoogte stond en na de crash van 2007 was het 6 jaar.

Ja en in de laatste 5 jaar is de S&P verdubbeld. Niet investeren is ook een kost.

Als de termijn waarop je het geld nodig hebt flexibel is zie ik geen problemen.
 
Via welk platform kopen jullie aandelen? Ik ga mezelf registreren bij Keytrade bank, of zijn er interessantere opties op de markt?
 
Het is te stabiel/basis/eenvoudig voor de modale belegger? Als iedereen zijn weg daar naartoe vindt, zijn hun beleggingsadviseurs overbodig :unsure:
Die brokers halen hun inkomsten uit commissies die ze nemen op transacties he ;) Hoe meer er gehandeld wordt, hoe beter voor hun. Als ze ETF's als VWCE aanbieden en iedereen zet dat daar als lange termijn belegging tot aan hun pensioen op, verdienen ze er nix aan ;) Ze hebben dus liever da ge constant volatiele meme stocks koopt en verkoopt :p

Ga niet op uw vraag kunnen antwoorden maar jij kan mij mss helpen.
Aangezien spaargeld niets opbrengt en alle kosten in ons huis quasi af zijn zou ik ook wat van resterende spaargeld willen beleggen

Spaargeld zit bij Belfius en nieuwe RE=bel ziet er interessant uit maar ik ken geen hol van beleggen
Kan je via RE=bel ook laten beleggen voor u?
Of maak ik best eens afspraak in plaatselijk kantoor of is dat enkel voor hun oude manier van beleggen?
Bij Binckbank/Saxo Bank kun je "laten beleggen".
 
Q: was bezig met uitpluizen van verschillende trackers. Liefst uit de kernselectie om de kosten te vermijden ntrlk. Maar als ik naar de info kijk, staat er ook altijd : 'ongoing charges' bij (0.2% tot1 0.8 % heb ik al gezien). Dat zijn de beheerderskosten voor diegene die de ETF uitgeeft vermoed ik.
Maar zijn die kosten reeds verrekend in de prijs van de ETF, of krijg ik jaarlijks nog een soort van afrekening?
 
Uiteindelijk iemand aan de lijn gehad van Belfius.
Blijkbaar is er beslist om de VWCE niet op te nemen en ook niet toe te voegen in de toekomst. Reden konden ze me niet geven.

Bye Re=bel dus.
Spijtig, ik ben ook aan het zien om VWCE te kopen. Ik heb bij Saxo Investor een account (van een oude Binckbank rekening waar ik nooit naar omgezien heb) maar ik moet daar een vragenlijst invullen en het product was "niet passend". Euh ja, 't is toch een pak minder hassle om in crypto te beleggen dan in aandelen en ETF's. Het rotte is dat ze je ook niet zeggen waar je fouten zitten en dat je 24u moet wachten vooraleer je de vragenlijst kan invullen.
Die RE=BEL app heb ik ook via Belfius. Ik heb ook niet echt verstand van beleggen buiten crypto eigenlijk, zo'n ETF lijkt mij handig wanneer je niet te veel tijd wil steken in het uitkiezen en kopen en verkopen van aandelen.
Je kan via Belfius ook fondsen kopen maar 2.5% instapkost dat lijkt mij toch veel.
Ik heb een spaarrekening van Rabobank en aangezien die er mee stoppen zal ik toch eens moeten kijken om dat geld in aandelen te steken ofzo, zodat het toch iets opbrengt. Anders kan ik het nog beter in crypto steken.
 
Ergens is het niet slecht dat je je basiskennis moet bewijzen voor je mag beginnen handelen. Dat was bij Binckbank ook zo maar die kennis moet opnieuw bewezen worden bij de overgang naar Saxo. Ik zit ook met een 'complex' aandeel dat ik in Saxo niet kan verkopen maar wel kon kopen in Binck:) Ook al zitten vloeken op die vragenlijsten ze. Maar die van de basis ETF's zou toch wel moeten lukken.
 
Ik wil mij gerust inlezen en zo, maar dat ze mij dan zeggen wat ik verkeerd invul zodat ik er kan uit leren voor volgende keer. Dit is gewoon mensen kloten. Op school daar worden uw toetsen ook verbeterd en dan kunt ge zien wat ge verkeerd had ingevuld.

bon, ik ben er nu doorgeraakt door die vragenlijst op Saxo Investor, maar krijg nu volgende melding als ik VWCE probeer te kopen:
"Het risico kan niet worden verhoogd als gevolg van de configuratie van de klant en uw handel wordt beperkt."
 
Laatst bewerkt:
Re=Bel is zoals andere platformen (bolero, keytrade, binckbank, degiro, etc). Je beheert dit volledig zelf.Als je je enkel wenst te beperken tot het beleggen in ETF's dan is dit niet zo heel moeilijk. Op internet kan je veel informatie vinden daarover. Je kan het heel simpel houden en alles beleggen in VWCE (wereldindex, goeie spreiding), dat is wat ik doe met het geld dat ik spaar voor mijn kinderen (vandaar mijn vraag want ik kan VWCE niet terug vinden in Re=Bel). Of je kan je meer verdiepen en een andere spreiding kiezen. Wat ik doen met mijn geld bv is

75% IWDA
15% EMIM
10% IUSN

Eventueel aanvullen als je denkt dat een bepaalde sector het goed gaat doen in de toekomst. Zo is er een specifieke ETF die zich focust op robotica. Hou er rekening mee dat Re=Bel niet de goedkoopste is qua kosten. Dus misschien beter om naar een ander alternatief te kijken. Je kan op het internet voldoende informatie vinden over alle kosten (instapkosten, beheerskosten, etc).
Die Re=bel is precies wel gemakkelijk in gebruik. Ik heb wat IWDA gekocht. Zou dat in kosten zo veel schelen met andere platformen? Ik ga daar niet frequent op traden hé.

Als ik die Saxo investor aan de praat krijg eens kijken om wat VWCE te kopen. Niet beleggen is geld verliezen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan