ETF's - Trackers - Indexing - Passive Investing - Mutual Funds - ...

als ik Koen Schoors zonet bezig hoorde heb ik er toch een beetje spijt van dat ik gisteren gekocht heb 😆

Ik beeld mij echt een dip van 15-20% in morgenochtend om 9u.
Eur-usd bijna 1.5% hoger dus dat wordt een -4-5% straks. 15-20% op een dag is wel heel extreem, nog maar een keer voorgevallen in de voorbije 50 jaar denk ik (Black Monday)

Voor de komende jaren: koop BRK en geen IWDA of S&P500.

Druist volledig in tegen het passief beleggen principe, maar ik zou het achteraf SNEU vinden dat ik het hier niet gezet heb :-D

Reden: indexen zijn momenteel serieus overgewaardeerd, terwijl Berkshire 15% ondergewaardeerd en een index op zijn eigen is.
@JanusDR Had je hier tarrifs ingerekend ? haha

oh my fucking god ben ik even blij dat ik mijn 6% winst genomen heb 3 dagen geleden.
Ik was sowieso al van plan om alles eruit te halen want ga met het geld een ander huis kopen.
Nu alles in een termijnrekening gooien voor 9 maand ofzo en dan zie ik wel.

IWDA begint eindelijk in de buurt te komen waar ik terug wou beginnen aankopen. Meeste IWDA verkocht aan 105 zoals hier vermeld. Nu ga ik stilaan beginnen met koopjes doen.

Al denk ik dat we nog lager kunnen, maar tegen 10% korting zeg ik toch geen nee.

wat een belachelijke comment is dit. Ik denk dat het roch wel duidelijk is dat je zulke zaken op een langere tijdsperiode moet bekijken ipv eens in te zoomen wat er op een korte periode wijzigt.
Jou comment is zeker zo belachelijk. Als je mijn comments hier zie dan weet je dat ik geen korte termijn belegger ben. Dit was gewoon een interactietje met Janus. Berkshire kan inderdaad volgend jaar terug slechter gaan presteren dan IWDA, nobody knows...

Zou ik m'n VanEck DFNS verkopen en WEBN mee kopen?

Uit nieuwsgierigheid: waarom, verwacht je om specifieke reden minder van DFNS of zie je de dip in WEBN als een betere opportuniteit?

Vandaag nog heel wat daling in mijn ETFs: 3 a 4%.
Al het moment om bij te kopen, of verwachten we nog verdere daling?

Ik zou zelf het risico niet lopen om nu bij te kopen als het de bedoeling is om een "koopje" te doen, ik vrees dat we nog veel volatiliteit kunnen verwachten de komende weken/maanden. Als je eerder bedoelt de maandelijkse vaste aankoop om voor lange termijn bij te houden, is vandaag geen slechter of beter moment dan morgen zou ik denken?

Ik zou zelf het risico niet lopen om nu bij te kopen als het de bedoeling is om een "koopje" te doen, ik vrees dat we nog veel volatiliteit kunnen verwachten de komende weken/maanden. Als je eerder bedoelt de maandelijkse vaste aankoop om voor lange termijn bij te houden, is vandaag geen slechter of beter moment dan morgen zou ik denken?
Tijdje geleden mijn Tesla aandelen verkocht, voor de grote dip. Waar begin deze week toch nog rare shenanigans mee bezig leken te zijn. Daar zit duister geld achter denk ik.

Anyway, Ik was aan het wachten op de dip van de fondsen. Dus tussen nu en een maand of zo zou ik willen kopen.
Maar ga ook nog wel eens kijken bij de aandelen of er koopjes zijn, misschien EU wapenfabrikanten die nu gezakt zijn, maar er wel gezond voor staan.

Tijdje geleden mijn Tesla aandelen verkocht, voor de grote dip. Waar begin deze week toch nog rare shenanigans mee bezig leken te zijn. Daar zit duister geld achter denk ik.

Anyway, Ik was aan het wachten op de dip van de fondsen. Dus tussen nu en een maand of zo zou ik willen kopen.
Maar ga ook nog wel eens kijken bij de aandelen of er koopjes zijn, misschien EU wapenfabrikanten die nu gezakt zijn, maar er wel gezond voor staan.

Altijd lastig om de dip te timen, maar ik zou verwachten dat we nog meer nerveuze reacties van de wereldwijde beurzen zullen zien de komende tijd. De stofwolk van de tarief-oorlog is volgens mij nog niet gaan liggen...

Altijd lastig om de dip te timen, maar ik zou verwachten dat we nog meer nerveuze reacties van de wereldwijde beurzen zullen zien de komende tijd. De stofwolk van de tarief-oorlog is volgens mij nog niet gaan liggen...
Plus nog de dreiging tov Iran en Rusland als er geen vredesgesprekken aangevat worden.

Had per uitzondering eens gewacht op Liberation dat, gisteren dan maar bijgekocht en nu dalen ze natuurlijk verder. Dat hoort er nu éénmaal bij he :)

We gaan hier niet supporteren voor een moord
Ik begin me af te vragen hoe rooskleuriger het leven er ging uitzien moest die kogel 5cm meer naar links geweest zijn vorig jaar. 🤦‍♂️ Hoor me toch bezig … spannende tijden.
Ik wacht nog even met bijkopen tot de tarieven definitief zijn en de chaos wat gaat liggen.

Terug
Bovenaan