ETF's - Trackers - Indexing - Passive Investing - Mutual Funds - ...

1 ETF van €12 met €4 transactiekosten aanhouden? :unsure:

(Jaja, ‘k weet dat 1 ETF van €12 belachelijk is. Heb nu een gerealiseerde winst van €2,78, net genoeg om zaterdag een pintje mee te gaan drinken.)
 
Vraagje voor diegene die ook sparen voor via een degiro of dergelijke voor hun kind(eren). Hoe pakken jullie het aan moest je plot komen te overlijden? Heb je uw accountgegevens gedeeld met iemand?
 
1 ETF van €12 is gewoon belachelijk hé.
Ben 2 jaar geleden begonnen met €10/maand, nu €30/maand en het is de enige ETF waar ik nooit van heb bijgekocht. Dus voila, nu zit ik inderdaad in de belachelijke situatie dat ik een ETF van €12 moet verkopen. Blijf het wel allemaal leuk vinden 😎
 
Ben van plan om volgende maand te starten met beleggen en men keuze is gevallen op DeGiro. Maar wat raden jullie me aan: maandelijks een kleiner bedrag storten, of gewoon jaarlijks een groot bedrag?
 
Ben van plan om volgende maand te starten met beleggen en men keuze is gevallen op DeGiro. Maar wat raden jullie me aan: maandelijks een kleiner bedrag storten, of gewoon jaarlijks een groot bedrag?

Ik ben nu zelf ook doorheen de registratie van Degiro aant gaan (dat scannen van uw paspoort, wtf, moest me nogal in bochten wringen). Ik ben van plan om in een keer zoveel mogelijk te investeren van wat ik kan missen (plus minus 1.500 euro, klein beginnen) en dan maandelijks tegen de 250 euro er aan toe te voegen.
Van wat ik gelezen heb, is time in the market belangrijker dan timing the market (zeker als beginner), dus ik ga niet telkens maanden wachten.
 
Omtrent DCA'en of eenmalig grote som:

Staan wel interessante video's op zijn kanaal.
Zeker voor Degiro-gebruikers (kernselectie, ...)
Ik gebruik zelf Bolero overigens.

Ik ben vrij nieuw in het ETF beleggen, maar heb aan zijn video's al wel wat gehad.
 
Ik ben nu zelf ook doorheen de registratie van Degiro aant gaan (dat scannen van uw paspoort, wtf, moest me nogal in bochten wringen). Ik ben van plan om in een keer zoveel mogelijk te investeren van wat ik kan missen (plus minus 1.500 euro, klein beginnen) en dan maandelijks tegen de 250 euro er aan toe te voegen.
Welke tracker wordt het?
 
Al die DCA video's houden best wel steek, maar in mijn ervaring houden weinig beleggers dat vol en een heel deel kapt er gewoon mee als het plots tegenzit (of ze stoppen toch met te storten). Dat is het voordeel van een lump sum investment, erin en er niet meer naar kijken en klaar.
 
Hangt ook af van de grootte van het bedrag vind ik. Heb je bv 40k op een spaarrekening staan en wil je beginnen beleggen zou ik precies toch wel spreiden over enkele maanden.
Het zal inderdaad wel kloppen dat als de beurs dan begint te zakken mensen stoppen met investeren. Of proberen te timen en dan weer te laat kopen.
 
Welke tracker wordt het?

Ik ben nog niet doorheen de authenticatie-procedure, dus ik weet niet of het beschikbaar is, maar indien wel ga ik waarschijnlijk de deze nemen:

Ik overweeg ook nog een tweede, maar ben niet zeker of ik ga voor de algemene S&P500 of eentje specifiek voor de Farma-sector. Als die uberhaupt bestaat, je ziet initieel niet snel de bomen door het bos.
 
20.000 foto's van mijn paspoort vanuit 5.000 verschillende posities later, ben ik eindelijk doorheen de verificatie van mijn persoonlijke gegevens. Nu nog mijn bank account verifieren en dat kan blijkbaar enkel via de ouderwetse methode van een overschrijving. De app die ze hanteren voor onmiddellijke overschrijvingen werkt maar met 5 banken.
Last but not least is zowel de website als de app enkel beschikbaar in de taal van het land waarin je je vertoeft. Alsof alle mensen in dat land automatisch de taal spreken. Hoe moeilijk kan het zijn om uw app ook in het Engels internationaal beschikbaar te stellen.

Alsof ik terug in de tijd ben gegaan naar 2005, wat een gigantische teleurstelling. Ik ga gelijk ook maar een account op eToro aanmaken om te kijken of dat echt niet beter kan.
 
20.000 foto's van mijn paspoort vanuit 5.000 verschillende posities later, ben ik eindelijk doorheen de verificatie van mijn persoonlijke gegevens. Nu nog mijn bank account verifieren en dat kan blijkbaar enkel via de ouderwetse methode van een overschrijving. De app die ze hanteren voor onmiddellijke overschrijvingen werkt maar met 5 banken.
Last but not least is zowel de website als de app enkel beschikbaar in de taal van het land waarin je je vertoeft. Alsof alle mensen in dat land automatisch de taal spreken. Hoe moeilijk kan het zijn om uw app ook in het Engels internationaal beschikbaar te stellen.

Alsof ik terug in de tijd ben gegaan naar 2005, wat een gigantische teleurstelling. Ik ga gelijk ook maar een account op eToro aanmaken om te kijken of dat echt niet beter kan.
Je had een account kunnen aanmaken op degiro.nl, werkt normaal evenzeer. Wel met Belgische tegenrekening dan.
 
Je had een account kunnen aanmaken op degiro.nl, werkt normaal evenzeer. Wel met Belgische tegenrekening dan.

De app op de telefoon die je dient te gebruiken om je paspoort te verifieren, werkt op basis van je locatie/verblijfplaats geloof ik. Die kwam toch automatisch in het Pools bij me binnen.

Nu goed, op zich geen GROTE problemen. Maar dat dit nog voorkomt in 2021, doet me toch vragen stellen bij de organisatie.
 
Bij IB was dat allemaal niet nodig, daar ging de validatie veel vlotter (vorig jaar nog een extra account voor iemand moeten openen). Misschien is het ondertussen wel veranderd.
 
Bij IB was dat allemaal niet nodig, daar ging de validatie veel vlotter (vorig jaar nog een extra account voor iemand moeten openen). Misschien is het ondertussen wel veranderd.

Zijn er daar veel kosten aan verbonden voor gewoon ETF's vast te houden en maandelijks bij te storten? (ik verwacht niet te cashen de eerste 5 jaar)
 
Zijn er daar veel kosten aan verbonden voor gewoon ETF's vast te houden en maandelijks bij te storten? (ik verwacht niet te cashen de eerste 5 jaar)
Als ik daar ETF's of opties koop is het altijd minder dan 1 dollar (soms 2-3 USD kosten). Wel inactivity fees, als je maandelijks niet actief fees genereert, dus als het is om puur passief te beleggen zijn ze wss niet ideaal.
 
20.000 foto's van mijn paspoort vanuit 5.000 verschillende posities later, ben ik eindelijk doorheen de verificatie van mijn persoonlijke gegevens. Nu nog mijn bank account verifieren en dat kan blijkbaar enkel via de ouderwetse methode van een overschrijving. De app die ze hanteren voor onmiddellijke overschrijvingen werkt maar met 5 banken.
Last but not least is zowel de website als de app enkel beschikbaar in de taal van het land waarin je je vertoeft. Alsof alle mensen in dat land automatisch de taal spreken. Hoe moeilijk kan het zijn om uw app ook in het Engels internationaal beschikbaar te stellen.

Alsof ik terug in de tijd ben gegaan naar 2005, wat een gigantische teleurstelling. Ik ga gelijk ook maar een account op eToro aanmaken om te kijken of dat echt niet beter kan.
20000 foto's? Met 2 3 pogingen was dat gelukt hoor. (voor en achterkant samen opgeteld). Ik vond heel de registratieproces juist vlot verlopen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan