Maar die meldingen van "je rijdt te snel" staan al over heel België (op streetview zelfs op de straat van de overtreding)...Ik kom ook niet klagen over 1 boete, wel over het feit dat er niet bewust te hard gereden werd en dit nu op een erg harde manier ons gepresenteerd wordt.
En ik begrijp maar al te goed dat volgens de letter van de wet elke nieuwe rit een nieuwe "beslissing" is om te snel te rijden.
Ik heb het hier dan ook over het redelijke/menselijke in deze situatie.
Ik heb geen pasklare oplossing voor je stelling, rekening houdend met de trage manier van werken die nu gehanteerd wordt. Wat in ons geval zou gelden is vanaf het moment dat je weet dat je de overtreding begaat je je gedrag aanpast. Daarna kan je niet meer van "per ongeluk" spreken op dagbasis.
Dus een snelle notificatie via mail of sms. Hell, zelfs liever elke keer de boete verdubbelen binnen een bepaalde termijn, als men zeker is dat je niet gewoon een menselijke fout maakt, maar je bewust te snel gaat rijden.
Die worden gewoon genegeerd tot er effectief controle is. Tja dan heb je toch echt al meldingen genoeg gehad?

Al genoeg ongevallen en bijna-ongevallen gezien van mensen die ook dachten het beter te kunnen inschatten.
)