Energieleveranciers

Zie mijn vorige post, is van exact dezelfde soort miseri. Die mensen kunnen niet op een normale manier communiceren. Meestal weigeren ze al via mail te sturen en bellen ze u gewoon op, en als je ze dan toch kan laten mailen dan weigeren ze ook een ketting met Fluvius ofzo op te zetten of onderling Fluvius / Luminus te communiceren nee je blijft gewoon een speelbal en die mensen kunnen enkel voorgekauwde informatie doorgeven. "ik zie hier nochtans dat ons systeem het heeft doorgegeven" "ik zie hier nochtans dat ons systeem niks heeft ontvangen" "ik zal intern de betreffende dienst aansturen ..."

Op een gegeven moment zette ik bij elk ticket bij "gelieve mij niet te bellen enkel via mail schriftelijk te reageren", alsook "gelieve bijgevoegd ook alle voorgaande ticketten aangaande dit probleem te vinden, met alle bijlages"... want die firma's hebben het geheugen van een goudvis en kunnen echt niks terugvinden.
Ik herken het 100%. Volgende stap is de ombuds dan maar en daar nogmaals alles uitleggen.
 
Nog mensen die problemen hebben met de 2 Luminus apps? Bij beide geeft hij de melding dat “de toestemming ontbreekt” om mijn gas en elektriciteit verbruik op te volgen. Als ik dan op de knop “vraag toestemming” klik, blijft hij maar laden. Foutje in hun systeem ?
 
Nog mensen die problemen hebben met de 2 Luminus apps? Bij beide geeft hij de melding dat “de toestemming ontbreekt” om mijn gas en elektriciteit verbruik op te volgen. Als ik dan op de knop “vraag toestemming” klik, blijft hij maar laden. Foutje in hun systeem ?
Hier dezelfde melding sinds vandaag.
 
Nog mensen die problemen hebben met de 2 Luminus apps? Bij beide geeft hij de melding dat “de toestemming ontbreekt” om mijn gas en elektriciteit verbruik op te volgen. Als ik dan op de knop “vraag toestemming” klik, blijft hij maar laden. Foutje in hun systeem ?
Ik heb hier ook problemen mee.

Vandaag kreeg ik wel 2 brieven in de bus van fluvius met instructies om toestemming te geven om mijn data te delen met Luminus, maar het is nog niet in orde. Misschien duurt het even voor dat doorstroomt ofzo.
Indien het binnen een paar dagen niet in orde is ga ik hun support eens contacteren.
 
Als ik nu vervroegd overstap van bv. Engie direct naar Luminus Basicflex (contract stopt sowieso 31/7) moet ik een opzegvergoeding betalen? Dus best wachten om het vanaf 1/8 te laten starten?
 
Als ik nu vervroegd overstap van bv. Engie direct naar Luminus Basicflex (contract stopt sowieso 31/7) moet ik een opzegvergoeding betalen? Dus best wachten om het vanaf 1/8 te laten starten?

Uit de algemene voorwaarden van Engie voor particulieren in België: geen verbrekingsvergoeding en vermits je al langer dan 6 maanden het contract hebt, ook geen extra maanden vaste vergoeding te betalen:

U kan uw Contract op ieder moment beëindigen, zonder verbrekingsvergoeding...

Indien uw Contract een variabele energieprijs heeft met een vaste vergoeding, en u uw Contract beëindigt in de eerste 6 maanden, dient u de vaste vergoeding pro rata 6 maanden te betalen. Indien u uw Contract beëindigt na meer dan 6 maanden, wordt de vaste vergoeding aangerekend pro rata het aantal effectieve leveringsdagen.
 
Vandaag ingetekend voor Luminus Basicflex. Ik neem aan dat Luminus de stopzetting bij de huidige leverancier regelt of moet ik dit zelf best doen? Heb namelijk nergens moeten aangeven wie de huidige leverancier is.
 
Gisteren nog eens mijn contract aangepast van electriteit. Van 17,8c€/kwh naar 14,15c€/kwh (Luminus comfy shine). Toch weer een mooi stuk eraf.
 
Heeft iemand toevallig ook iets vreemds opgemerkt wanneer je een basicfix (aardgas)contract hebt/aanpast (naar het laagste tarief steeds) in combinatie met maandelijkse afrekening?
 
Kijk, ik zeg niet dat de factuur fout is, maar de eenheidsprijs rechts vermenigvuldigt met de kWh prijs komt niet met de energiekost overeen. De eenheidsprijs ( 0,0641199 €/ kWh) kan ook niet met volledig februari overeenkomen want dat is het tarief dat ik in begin februari ben aangegaan. Dat gaat van start rond 21/2.)

Eleganter had geweest om het correct weer te geven in 2 lijnen met elks het aantal kwh wat met het contractuele eenheidsprijs overeenkomt of tenminste een gemiddelde.
 
Hoe schakelen jullie over naar het contract Basicfix van Luminus? We zijn hier klant maar ik kan deze formule nergens kiezen, of ik kijk er ergens over...
 
Kijk, ik zeg niet dat de factuur fout is, maar de eenheidsprijs rechts vermenigvuldigt met de kWh prijs komt niet met de energiekost overeen. De eenheidsprijs ( 0,0641199 €/ kWh) kan ook niet met volledig februari overeenkomen want dat is het tarief dat ik in begin februari ben aangegaan. Dat gaat van start rond 21/2.)

Eleganter had geweest om het correct weer te geven in 2 lijnen met elks het aantal kwh wat met het contractuele eenheidsprijs overeenkomt of tenminste een gemiddelde.
Dat is exact wat er op mijn factuur van september stond toen ik van Basic naar BasicFlex werd overgezet:
1EBbDFZ.png
 
Is er verschil van leveranciers voor de electriciteit die je op t net zet ?
K ga over 1 a 2 maand zonnepanelen plaatsen en m'n contract (variabel bij engie) loopt over 2 maand af.
Zou ik terug variabel nemen of vast?
 
Is er verschil van leveranciers voor de electriciteit die je op t net zet ?
K ga over 1 a 2 maand zonnepanelen plaatsen en m'n contract (variabel bij engie) loopt over 2 maand af.
Zou ik terug variabel nemen of vast?
Vraag 1: zeer zeker
Vraag 2: zelf te bepalen...
 
Terug
Bovenaan