Energieleveranciers

En de prijzen die ik nu zie met BasicFlex:

GAS
Bekijk bijlage 27662

ELEKTRICITEIT
Bekijk bijlage 27663
BasicFlexprijzen die ik nu in april zie:

GAS
1712294712512.png

ELEKTRICITEIT
1712294738141.png
 
Basicfix van maart tegenover Basicflex nu scheelt mij 25 euro per maand voor elektriciteit en gas samen. Vroeger zou ik ook voor de flex gegaan zijn, maar nu is de prijsgarantie van 2 jaar mij die 25 euro zeker waard.
 
Ook maar eens de Vtest opnieuw gedaan gezien Basicflex zo goedkoop staat, maar gelukkig zit ik nog steeds goed bij Ecopower.
Basicflex zou wel 100euro goedkoper uitkomen als Ecopower voor afname, maar voor injectie krijg ik 200euro meer van Ecopower. Wat op jaarbasis maakt dat Ecopower 100euro goedkoper uitkomt als Basicflex.
 
Met (hopelijk!) zonnige maanden in aantocht met weinig afname en vooral injectie toch sterk aan het overwegen om over te stappen van basicflex naar ecopower. Geen probleem met het iets duurdere tarief voor afname maar steekt mij wel tegen om verplicht zo een aandeel van €250 te moeten kopen. :shutup:
 
Basicfix van maart tegenover Basicflex nu scheelt mij 25 euro per maand voor elektriciteit en gas samen. Vroeger zou ik ook voor de flex gegaan zijn, maar nu is de prijsgarantie van 2 jaar mij die 25 euro zeker waard.
Ik heb het verschil nog niet berekend tussen fix en flex maar mijn maandelijks bedrag met fix is sowieso al laag.
Huidig voorschot staat op 70€ voor elektriciteit en 25€ voor gas. Voorgesteld staat zelfs nog wat lager.
 
Wel niet eerlijk, het telt niet voor vaste contracten. Vind ik niet eerlijk voor de maandelijkse basicfixswitchers.
 
Eindelijk!!!

Inderdaad. Nooit begrepen dat ze kwartier gegevens hebben bij digitale meters dat gewoon weggooien en je verbruikgegevens in een profiel steken en dan besluiten wat je betaalt. Whot?
 
Inderdaad. Nooit begrepen dat ze kwartier gegevens hebben bij digitale meters dat gewoon weggooien en je verbruikgegevens in een profiel steken en dan besluiten wat je betaalt. Whot?
Lijkt inderdaad gek maar ik denk dat je IT gewijs niet moet onderschatten wat voor effect dat heeft zo een hele omschakeling. Nuja, nu ze verplicht worden zal het wel plots snel kunnen allemaal :rolleyes:
 
Inderdaad. Nooit begrepen dat ze kwartier gegevens hebben bij digitale meters dat gewoon weggooien en je verbruikgegevens in een profiel steken en dan besluiten wat je betaalt. Whot?
Kwartiergegevens zijn niet relevant als de prijs per maand is.
 
Kwartiergegevens zijn niet relevant als de prijs per maand is.
Ja, Klopt gedeeltelijk. Mijn punt was gewoon dat ze exact weten hoeveel je verbruikt maar dan je in een slp profiel steken, er dus niets mee deden.

Ze gebruiken bvb de kwartiergegevens wel om je vermogen en het capaciteitstarief te berekenen.

Maar goed. We zijn blij dat het is veranderd
 
Ja, Klopt gedeeltelijk. Mijn punt was gewoon dat ze exact weten hoeveel je verbruikt maar dan je in een slp profiel steken, er dus niets mee deden.

Ze gebruiken bvb de kwartiergegevens wel om je vermogen en het capaciteitstarief te berekenen.

Maar goed. We zijn blij dat het is veranderd

We zijn blij dat het gaat veranderen. Vanaf juli pas.
 
Maar goed. We zijn blij dat het is veranderd

Als je zoals hier bijna constant thuis bent (door het jaar gezien) en we zitten dan nog eens bij ecopower (semi-vast), dan zal het enkel nadelig zijn vermoed ik. In de zomer halen we nagenoeg niets uit het net itt de winter.
Gas is vast, dus daar scheelt het niets.
 
Als je zoals hier bijna constant thuis bent (door het jaar gezien) en we zitten dan nog eens bij ecopower (semi-vast), dan zal het enkel nadelig zijn vermoed ik. In de zomer halen we nagenoeg niets uit het net itt de winter.
Gas is vast, dus daar scheelt het niets.
Goh. Ik denk niet nadelig. Als je veel thuis bent zoals je aangeeft zal je een normaal profiel hebben en was slp profiel redelijk juist.

Mijn ouders zijn maar een paar maand in belgie. Ze gaan (een beetje) profijt doen.
 
Goh. Ik denk niet nadelig. Als je veel thuis bent zoals je aangeeft zal je een normaal profiel hebben en was slp profiel redelijk juist.

Mijn ouders zijn maar een paar maand in belgie. Ze gaan (een beetje) profijt doen.

Maar in de zomer (goedkope periode) is alles gecovered met zonnepanelen als ik thuiswerk. In de winter (dure periode) moet ik dat uit het net halen. Met SLP zou dat wss meer gespreid zijn. Enfin, het is wat het is, ga daar niet van wakker liggen.
Het zou wel mooi zijn dat je in je overzicht kan zien wat je de afgelopen maanden effectief hebt verbruikt (in euro's dus), zodat je dat kan opvolgen zonder zelf te moeten rekenen. Voor veel mensen is dat een issue, mijn ouders bijvoorbeeld krijgen dat nietmeer uitgerekend, zeker niet als je capaciteitstarief in rekening wil brengen. Maar dat zal een stap te ver zijn wss.
 
Als je zoals hier bijna constant thuis bent (door het jaar gezien) en we zitten dan nog eens bij ecopower (semi-vast), dan zal het enkel nadelig zijn vermoed ik. In de zomer halen we nagenoeg niets uit het net itt de winter.
Gas is vast, dus daar scheelt het niets.
Idem hier. In de winter is mijn afname rond de 600-1100kWh per maand door de warmtepomp en EV.
In de zomer is dat maar 150kWh per maand want dat draait de warmtepomp niet en laad ik mijn auto op de zon. Dus via het SLP profiel werd een zeer groot deel van mijn winter verbruik naar de zomer geschoven.
Maar geen idee hoeveel verschil dat nu echt zou maken. Als de prijzen zo blijven, dan zit de grootste kosten in netkosten, accijns, ... en niet in de ruwe stroomprijs.
 
Terug
Bovenaan