Energieleveranciers

Je kan inderdaad beginnen met V-Test / mijn energie en wat simulaties doen. Persoonlijk kijk ik uit naar deze zomer om over te schakelen naar ecopower. Downside… je moet een aandeel kopen.
Upside, je krijgt dividend. Beter dan een schamele 0.1%.

Upside 2, 20 cent injectie tarief tot eind 2023.
 

Mijn excuus, ik ben de wettekst gaan lezen en er staat weldegelijk volgende uitzondering in. Werd nooit vermeld in de krantenartikels. Ecopower zou dus buiten de heffing vallen, hoewel ik mij afvraag of die distinctie niet kan gebruikt worden om de wet aan te vallen.

De in artikel 2, 106° en 107°, bedoelde energiege-
meenschappen van burgers en hernieuwbare energie-
gemeenschappen, of gelijkgestelde gemeenschappen
als bedoeld in de gewestelijke wetgevingen, zijn niet
onderworpen aan de heffing. Het hoofddoel van deze
gemeenschappen is het bieden van milieu, economische
of sociale voordelen, in plaats van financiële winsten te
maken. Zij hebben dus geen winstoogmerk. Voorts waakt
Verordening (EU) 2022/1854 erover dat investeringen
in projecten in verband met de energietransitie niet in
gevaar komen.
 
Mijn excuus, ik ben de wettekst gaan lezen en er staat weldegelijk volgende uitzondering in. Werd nooit vermeld in de krantenartikels. Ecopower zou dus buiten de heffing vallen, hoewel ik mij afvraag of die distinctie niet kan gebruikt worden om de wet aan te vallen.
Thanks, ik wilde je niet tegenspreken maar was vooral benieuwd, als aandeelhouder van Ecopower ;)
 
Persoonlijk kijk ik uit naar deze zomer om over te schakelen naar ecopower. Downside… je moet een aandeel kopen.
Ik had er al van gehoord maar wist niet goed wat ik er mij moest bij voorstellen. Ik heb wat zitten lezen op hun website en het lijkt mij wel een goed alternatief. Misschien stap ik ook wel over als ze weer klanten aannemen, 1 aandeel van 250€ is nog doenbaar om aan te schaffen.
In theorie zouden zij dus het goedkoopste moeten zijn voor stroom.
 
Tis eens iets anders 42 euro terugbetaald krijgen van engie🙈
De energiepremie is er hier al af.
Vind het wel een slecht systeem want diegene die het nodig hebben of diegene die een gat in hun hand hebben die doen het al op nog voor ze het nodig hebben.
 
Hier heeft Eneco net onze elektriciteitspremie 122 euro verwerkt. We wachten intussen op die van de gas (dewelke al sinds eind november bij Luminus zat) en de slotafrekening van elektriciteit tot 8 december wordt ook nog een leuke terugbetaling, aangezien onze panelen maar recent door de fluvius draaimolen zijn gedraaid, maar wel sinds voor de zomer stroom leverden met de bakken.

Die premies gaan we waarschijnlijk toch terugbetalen via de belastingen, maar met alle tax shifts en weetikwat zal dat waarschijnlijk onder de radar verdwijnen.
 
Mijn vaste loopt af op 20-12, normaal gaat dat stilzwijgend over op een variabele trimestrieel, maar die man van de klantendienst zei dat ik tot de laatste dag kan kiezen welke formule ik neem. Klopt dat? Ik kan in de engie klantenzone een andere variabele kiezen, maar dan start die vandaag. Eigenlijk moet ik dus wachten tot 20-12.

Wat als ik nu een andere leverancier wil, dan ook wachten of? Kan ik dat laten ingaan vanaf 21-12, of moet ik eerst die engie variabele laten ingaan?
 
Mijn vaste loopt af op 20-12, normaal gaat dat stilzwijgend over op een variabele trimestrieel, maar die man van de klantendienst zei dat ik tot de laatste dag kan kiezen welke formule ik neem. Klopt dat? Ik kan in de engie klantenzone een andere variabele kiezen, maar dan start die vandaag. Eigenlijk moet ik dus wachten tot 20-12.

Wat als ik nu een andere leverancier wil, dan ook wachten of? Kan ik dat laten ingaan vanaf 21-12, of moet ik eerst die engie variabele laten ingaan?
Leverancier switchen heb je normaal 30 dagen voor nodig, maar weet niet of dit ook geldt voor bij het einde van een contract. Zal waarschijnlijk afhangen van hoe snel de nieuwe leverancier je diensten kan overnemen.

Bij het aangaan van een nieuw contract elders kan je normaal een startdatum opgeven, mijn huidige contracten heb ik in augustus afgesloten en eind november en begin december laten ingaan.
 
Sinds anderhalve week kan ik in "Mijn Luminus" geen verbruik meer zien van elektriciteit en gas. De tab "Voorschotten" is ook grayed out en dus niet toegankelijk. Is dit een algemeen probleem waar meer mensen last van hebben?

Ik heb begin november wel een maandelijkse afrekening aangevraagd voor elektriciteit en gas. Wij hebben na de aanvraag vrij snel bevestiging gehad dat dit "binnen de 2 maanden" zou rond zijn. Alhoewel wij geen melding hebben gehad dat dit nu effectief is afgerond, zou het wel kunnen verklaren waarom "Voorschotten" nu klaarblijkelijk is uitgeschakeld in ons account? Maar hebben van Fluvius en Luminus dus nog geen bericht gehad dat maandelijkse afrekening in orde is...
 
Sinds anderhalve week kan ik in "Mijn Luminus" geen verbruik meer zien van elektriciteit en gas. De tab "Voorschotten" is ook grayed out en dus niet toegankelijk. Is dit een algemeen probleem waar meer mensen last van hebben?

Ik heb begin november wel een maandelijkse afrekening aangevraagd voor elektriciteit en gas. Wij hebben na de aanvraag vrij snel bevestiging gehad dat dit "binnen de 2 maanden" zou rond zijn. Alhoewel wij geen melding hebben gehad dat dit nu effectief is afgerond, zou het wel kunnen verklaren waarom "Voorschotten" nu klaarblijkelijk is uitgeschakeld in ons account? Maar hebben van Fluvius en Luminus dus nog geen bericht gehad dat maandelijkse afrekening in orde is...
Hier ook al een maand hetzelfde probleem. Geen maandelijkse afrekening of iets anders aangepast in deze periode overigens.
 
Hier ook al een maand hetzelfde probleem. Geen maandelijkse afrekening of iets anders aangepast in deze periode overigens.
OK, zal dus wel een algemener probleem zijn...

Twee maanden om maandelijkse afrekening in orde te krijgen, lijkt mij ook vrij snel overigens. Heb ander mensen hier op 't forum al horen spreken over 3-4 maanden wachttijd. Fluvius is uiteindelijk de bottleneck van alles.
 
Sinds anderhalve week kan ik in "Mijn Luminus" geen verbruik meer zien van elektriciteit en gas. De tab "Voorschotten" is ook grayed out en dus niet toegankelijk. Is dit een algemeen probleem waar meer mensen last van hebben?

Ik heb begin november wel een maandelijkse afrekening aangevraagd voor elektriciteit en gas. Wij hebben na de aanvraag vrij snel bevestiging gehad dat dit "binnen de 2 maanden" zou rond zijn. Alhoewel wij geen melding hebben gehad dat dit nu effectief is afgerond, zou het wel kunnen verklaren waarom "Voorschotten" nu klaarblijkelijk is uitgeschakeld in ons account? Maar hebben van Fluvius en Luminus dus nog geen bericht gehad dat maandelijkse afrekening in orde is...

Bij mij kwam dit door de maandelijkse afrekeningen, ik kan ook bijvoorbeeld geen meterstanden meer ingeven. Paar weken later een afrekening gehad en op mijn Fluvius stond sindsdien ook bij meteropname: 1ste van de maand ipv "jaarlijks op 1 apri" zoals daarvoor.
 
My Luminus is momenteel onbeschikbaar, omdat wij geen gegevens konden ophalen voor klantnummer X.

Dat krijg ik sinds gisteren (toegegeven kan al langer zijn ..zo vaak log ik daar niet in).
 
Bij mij kwam dit door de maandelijkse afrekeningen, ik kan ook bijvoorbeeld geen meterstanden meer ingeven. Paar weken later een afrekening gehad en op mijn Fluvius stond sindsdien ook bij meteropname: 1ste van de maand ipv "jaarlijks op 1 apri" zoals daarvoor.
OK, thanks om even na te kijken. Ga ik ook eens checken bij Fluvius.

Edit: @Limpi bij mij staat bij Fluvius nu ook idd "1e dag van elke maand" bij gas en elektriciteit. Maandelijkse afrekeningen zijn dus hier ook in orde. (y) We hadden ook nog altijd geen voorschotfactuur ontvangen voor december, dus had al wel vermoeden dat maandelijkse afrekeningen in orde waren, misschien.
 
Terug
Bovenaan