Energieleveranciers

Krijg dezelfde melding, maar voldoe nochtans aan alle voorwaarden die gesteld worden. Heb dus een mailtje gestuurd.

EDIT: zie net dat het federaal basispakket is toegewezen en als saldo in mijn voordeel op My Luminus vermeld staat. :woohoo:
Is me niet duidelijk of ze het geld dan gaan storten op mijn rekening
 
Over 3 dagen eindigt mijn contract met Luminus en stap ik over naar een andere leverancier, maar ze hebben via domiciliëring toch nog snel een voorschot voor de komende 3 maanden van mijn rekening geplukt. Tesamen met dat federaal basispakket moeten die mij wel nog heel wat geld dan. Ik hoop dat ze dat wat vlot gaan terugstorten...
 
Over 3 dagen eindigt mijn contract met Luminus en stap ik over naar een andere leverancier, maar ze hebben via domiciliëring toch nog snel een voorschot voor de komende 3 maanden van mijn rekening geplukt. Tesamen met dat federaal basispakket moeten die mij wel nog heel wat geld dan. Ik hoop dat ze dat wat vlot gaan terugstorten...
Een van de redenen waarom ik bij zulke leveranciers geen domiciliëring neem. Dat houd ik liever zelf onder controle.
 
Echt benieuwd hoe het hier gaat aflopen.

Mijn laatste voorschot bij Engie is betaald voor november dus ik ga in december nog een eindafrekening krijgen.
Voorlopig niks te zien van dat basispakket bij hun

Bij Luminus ga ik in december normaal een eerste voorschotfactuur krijgen

Bij wie moeten ze dat nu verrekenen ?
Op die eindafrekening (Engie) of op het nieuwe voorschot (Luminus) ?
 
Over 3 dagen eindigt mijn contract met Luminus en stap ik over naar een andere leverancier, maar ze hebben via domiciliëring toch nog snel een voorschot voor de komende 3 maanden van mijn rekening geplukt. Tesamen met dat federaal basispakket moeten die mij wel nog heel wat geld dan. Ik hoop dat ze dat wat vlot gaan terugstorten...

Een van de redenen waarom ik bij zulke leveranciers geen domiciliëring neem. Dat houd ik liever zelf onder controle.

Weet dat je die domiciliëring ook nog gewoon kan terugvorderen. Is een kleine moeite, mocht je het overwegen.
 
Is me niet duidelijk of ze het geld dan gaan storten op mijn rekening
Staat op de factuur:
Uiterlijk op 18 januari 2023 zullen we een eventueel saldo overschrijven op rekeningnummer BExx xxxx xxxx xxxx. Meer details over uw saldo vindt u in het factuuroverzicht in uw online klantenzone My Luminus
 
Ik heb mijn Optifix gas van augustus ook opgezegd, was eigenlijk veel te duur, terwijl wij echt veel moeite doen om te besparen. Omdat ik de Flow niet kon vinden bij Engie en ze mij de duurdere Easy in de strot wilden duwen heb ik maar gekozen voor Dats 24 (Colruyt). Iemand daar ervaring mee?
Enkel elektriciteit of ook gas stopgezet?
Ik ga vermoedelijk elektriciteit stopzetten, en omzetten naar Engie direct en gas (augustus, 24c nog even aanhouden).

Is het interessanter om voor elektriciteit in te tekenen op november tariefkaart? Of maakt dat door variabele prijzen niet uit?
 
Ik heb ook de optifix van augustus en verbruik enkel elektriciteit. Nu is mijn verbruik sinds opname nog niet superhoog maar ik zit met met zonnepanelen en terugdraaiende teller dus ik denk dat ik vast zit tot minstens eind augustus volgend jaar🤔. Mijn dagtarief kan ik bijna telkens op nul krijgen (of er net onder) en ik betaal enkel een klein stuk nachttarief... Tis een moeilijke afwegen waarmee ik nu het beste af ben. Vaste prijs voor 2 jaar is in de huidige tijd ook niet slecht ook al ben ik nu duurder af. Mijn terug draaiende teller maakt dat dit zeer vlot te verteren is!
 
Enkel elektriciteit of ook gas stopgezet?
Ik ga vermoedelijk elektriciteit stopzetten, en omzetten naar Engie direct en gas (augustus, 24c nog even aanhouden).

Is het interessanter om voor elektriciteit in te tekenen op november tariefkaart? Of maakt dat door variabele prijzen niet uit?

Ook gas stopgezet.
 
Terug
Bovenaan