Hallo, zou iemand mij kunnen helpen? Wij hebben een vakantiewoning met een eigen teller voor gas. Omdat de prijzen zo hoog zijn laten wij onze gasten betalen naar verbruik. Hebben een oude terugdraaiende teller in m3. Ik zou graag willen weten hoeveel wij bijvoorbeeld deze maand betalen per m3 (of kWH) gas, zodat we correct kunnen aanrekenen. Maar dat blijkt heel moeilijk precies te achterhalen... Het gaat enkel om de geïndexeerde energieprijs, niet om de vaste vergoeding, netwerkkosten of supplementen. Die kan ik er zelf bijtellen.
We hebben een contract DIRECT indexed bij Engie. Verbruik vorig jaar ongeveer 30.000 kWH gas (is heel veel, ik weet het. Maar gaat om 2 heel grote oude woningen en 6 volwassenen. Plus nu heel erg aan het opletten waardoor minder). Op het contract zie ik de formule: Afname: 1,8230 + 0,1000 x ZIG DAM. De ZIG DAM vind ik ook terug, voor oktober was die 44,5406 (€/Mwh?). Maar na berekening snap ik er niets van....
Is er hier een rekenkundig wonder

die me verder kan helpen zodat ik dit in de toekomst maand per maand kan berekenen? Heb Engie gebeld maar voor de (overigens vriendelijke) medewerkers aan telefoon blijkt het ook te moeilijk. Heel erg bedankt alvast!