Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben van een F36 overgestapt. Ik heb er geen spijt van. Ik zou wel ook de i4 bekijken als alternatief.Ik overweeg van mijn F31 naar een 2021 Model 3 LR over te stappen. Iets dat ik moet weten / waar ik rekening mee dien te houden?
Denk vooral dat je qua interieur en de algemene fijnheid wel een stap achteruit zet.Ik overweeg van mijn F31 naar een 2021 Model 3 LR over te stappen. Iets dat ik moet weten / waar ik rekening mee dien te houden?
Ja, interieur is zeker minder interessant. Ik ben recent eens eentje van binnenin gaan bekijken en in dezelfde week een G21 330E gaan testrijden. Die is natuurlijk een stuk leuker binnenin, maar ik denk toch dat het een full EV gaat worden. Ik had de Tesla erger verwacht, met de 2021 update valt het nog mee. Volgende week eens een Tesla testrijden. 't Is vooral de range + supercharger optie + vermogen die me aanspreken in de Tesla. Ik doe best veel kilometers (normaal, zonder Corona).Denk vooral dat je qua interieur en de algemene fijnheid wel een stap achteruit zet.
Waarom specifiek een tesla? Er zijn nog merken die een EV aanbieden die meer dan adequaat voor de dag komen.
Er zijn nog interessante EV’s natuurlijk. Een I4 of een polestar om er nu twee te noemen.Ja, interieur is zeker minder interessant. Ik ben recent eens eentje van binnenin gaan bekijken en in dezelfde week een G21 330E gaan testrijden. Die is natuurlijk een stuk leuker binnenin, maar ik denk toch dat het een full EV gaat worden. Ik had de Tesla erger verwacht, met de 2021 update valt het nog mee. Volgende week eens een Tesla testrijden. 't Is vooral de range + supercharger optie + vermogen die me aanspreken in de Tesla. Ik doe best veel kilometers (normaal, zonder Corona).
Aangezien hij veel km doet waarschijnlijk wel... En de i4 kennen we nog niet, maar de Polestar is toch een pak minder mobiekEr zijn nog interessante EV’s natuurlijk. Een I4 of een polestar om er nu twee te noemen.
Supercharger van tesla is wel tof, maar heb je dit echt nodig? Dat moet je u wel afvragen.
Tsja, de concurrentie maakt SUV's die niet echt snel opladen en veel verbruiken. Ik zal wel met een SUV rijden wanneer ik 70 of 80 ben. Maar nu zweer ik toch bij een berline.Denk dat je niks mis kan doen met een tesla. Maar de periode dat je voor een goede EV enkel bij tesla moest zijn is wel voorbij. De concurrentie staat ook niet stil.
De iX3 heeft toch gewoon rails op het dak? Waarom dan zo'n zuignappen (pas op met glazen dak...)?Wow. Zoveel verschil in verbruik... ik rekende op een seasucker (dakdrager met zuignappen ipv rails) voor mijn fiets(en). Het verbruik zal wellicht nog hoger liggen.
Klopt, Polestar is een 200kg zwaarder geloof ik, en heeft behoorlijk wat minder range door dat gewicht en omdat hij minder gestroomlijnd is. Ziet er wel wat beter uit binnen en buiten, maar voor mij zijn de range en de rijeigenschappen te belangrijk.Aangezien hij veel km doet waarschijnlijk wel... En de i4 kennen we nog niet, maar de Polestar is toch een pak minder mobiel
Dat is ook hetgeen mij het meeste tegenstaat, een SUV dat is echt niet mijn ding.Tsja, de concurrentie maakt SUV's die niet echt snel opladen en veel verbruiken. Ik zal wel met een SUV rijden wanneer ik 70 of 80 ben. Maar nu zweer ik toch bij een berline.
Bij de Duitse premioemmerken is er nog steeds geen betaalbare efficiënte berline te verkrijgen (misschien wordt de i4 dat wel).
Het gaat zelf niet over het snelladen dat sneller gaat, maar 't feit dat je dat minder vaak nodig hebt. Bij mooi weer kan je 450 km ver rijden met een Model 3 op de snelweg. Met die SUV's is dat bijna 150 km minder ver. Qua range moet je al die Duitse premioems vergelijken met de Model 3 SR+.Dat is ook hetgeen mij het meeste tegenstaat, een SUV dat is echt niet mijn ding.
Maar het snelladen lijkt mij geen probleem aangezien dit enkel kan bij superchargers, deze nog niet op elke oprit of hoek van de straat staan.
Als je dat echt vaak nodig hebt dan kan je tesla sterk overwegen. In alle andere gevallen lijkt het mij geen selling point te zijn voor mensen.
Mijn Model 3 kostte exact evenveel als mijn 420daEn over betaalbaar, is een tesla dan zo betaalbaar?
Jij onderschat toch de range van bepaalde concurrenten hoor. Er zijn héél veel tests waar een iX3 gemiddeld rond de 18kwh draait, en mijn beperkte ervaring zegt dat dat zeker niet onrealistisch is. Meer nog, heel makkelijk haalbaar. En dan zit je ruim boven de 400, niet aan 300.Het gaat zelf niet over het snelladen dat sneller gaat, maar 't feit dat je dat minder vaak nodig hebt. Bij mooi weer kan je 450 km ver rijden met een Model 3 op de snelweg. Met die SUV's is dat bijna 150 km minder ver. Qua range moet je al die Duitse premioems vergelijken met de Model 3 SR+.
Die range is niet zo heel belangrijk, maar wanneer je af en toe echt lange ritten moet doen is dat een belangrijk element, en dat gaf @zephir duidelijk aan.
Mijn Model 3 kostte exact evenveel als mijn 420da
Met de effectieve cijfers erbij:Jij onderschat toch de range van bepaalde concurrenten hoor. Er zijn héél veel tests waar een iX3 gemiddeld rond de 18kwh draait, en mijn beperkte ervaring zegt dat dat zeker niet onrealistisch is. Meer nog, heel makkelijk haalbaar. En dan zit je ruim boven de 400, niet aan 300.
Dat is een redelijk nutteloze vraag. Want je gaat later aankomen dan wanneer je 120 rijdt...Iemand ervaring met het gebruik/verbruik van een elektrische wagen aan hogere snelheden?
(160-190 km/u) op langere afstanden?
Vergeet er dan niet bij te vermelden dat je aan cherrypicking in de resultaten doet. De SR+ heeft vorige week die test een half uur sneller afgelegd dan jouw iX3. En de LR is sneller. Want zowel de test van de performance als de LR deze winter was ern nieuwe wagen met een foutieve laadcurve waardoor die echt veel tijd verloren. Dat is ondertussen opgelost. Bovendien is het testprotocol van Björn nadelig voor tesla want hij laadt die steevast op aan tesla superchargers V2 omdat die goedkoper zijn dan Ionity maar die beperken de laadcurve tot 150 kW.Met de effectieve cijfers erbij:
Model 3 sr+ haalt 296km
Model 3 performance haalt 391km
iX3 haalt 318km
Dus het verschil is 73km, geen 150km. En de long range is enkel getest in winter, maar de test is aan 120km/u continu en dan is het verschil met de performance miniem.
En op de 1000km doet de iX3 het iets beter dan de model 3 performance en Sr+. Namelijk alle 3 op 10:30, maar de gemiddelde temperatuur bij de iX3 lag 3,5 graden lager.
Optimale snelheid bij model 3 en e- tron is toch ver boven de 120 km/h hoor. Maar alleen wanneer er voldoende laadpalen zijn. Björn heeft dat ook eens gesimuleerd.Dat is een redelijk nutteloze vraag. Want je gaat later aankomen dan wanneer je 120 rijdt...
dat zou net goed gaan op een glazen dak, vanwege de perfecte suction.De iX3 heeft toch gewoon rails op het dak? Waarom dan zo'n zuignappen (pas op met glazen dak...)?
Volgens mij is het niet eenduidig of dakdragers VS Trekhaakdragers nu meer verbruiken. Afhankelijk van je daklijn, heeft een dakdragers een veel kleiner "frontaal" oppervlak he.
Ik heb nu zelf geen ervaring met dit systeem, maar ik heb ooit wel iemand zijn achterruit zien springen omdat hij zo'n zuignapsysteem voor fietsen had.dat zou net goed gaan op een glazen dak, vanwege de perfecte suction.
Voornamelijk omdat:
- je geen gedoe hebt met het monteren van rails
- de fietsen er veel sneller op staan
- je de seasucker kan meenemen naar alle volgende autos
- ik dan voor écht lange tochten ook de wagen van mijn vrouw kan gebruiken
Ja, was een reply op gsm en die sheet via smartphone lezen is zo evident niet. En dat waren op eerste zicht de meest vergelijkbare resultaten.Vergeet er dan niet bij te vermelden dat je aan cherrypicking in de resultaten doet. De SR+ heeft vorige week die test een half uur sneller afgelegd dan jouw iX3. En de LR is sneller. Want zowel de test van de performance als de LR deze winter was ern nieuwe wagen met een foutieve laadcurve waardoor die echt veel tijd verloren. Dat is ondertussen opgelost. Bovendien is het testprotocol van Björn nadelig voor tesla want hij laadt die steevast op aan tesla superchargers V2 omdat die goedkoper zijn dan Ionity maar die beperken de laadcurve tot 150 kW.
De LR heeft sinds 2 maanden ook nog een 4kWh extra accucapaciteit, goed voor nog eens 25-30 km.
Binnenkort test Björn de LR nog eens dan zal je wel zien dat ik gelijk heb. En dan kan je met die wagen nog altijd sneller dan in die test door bij ionity te stoppen of een V3 supercharger.