Auto Elektrische wagens

Tesla ging trouwens superchargers beginnen open stellen voor andere merken in Noorwegen in ruil voor subsidies. Enerzijds goed nieuws voor EV's, anderzijds valt een stuk van hun unique selling point dan wel weg.
Dat zijn geruchten. En er wordt gesproken over het beschikbaar maken in functie van bezetting en aan een andere prijs. Ik heb die SUC gefinancierd met de aankoop van mijn wagen… ik wil geen service verliezen…
 
Die Ioniq ziet er op deze "echte" foto's precies toch wat minder indrukwekkend uit dan het persmateriaal. Interieur lijkt pover/kaal en dat exterieur vind ik met die grijze trim onder dat zwart ook niet echt super.
 
Die Ioniq ziet er op deze "echte" foto's precies toch wat minder indrukwekkend uit dan het persmateriaal. Interieur lijkt pover/kaal en dat exterieur vind ik met die grijze trim onder dat zwart ook niet echt super.
oei nee, inderdaad. Ik krijg al pijn aan mij achterste van naar die zetels te kijken.
 
Die Ioniq ziet er op deze "echte" foto's precies toch wat minder indrukwekkend uit dan het persmateriaal. Interieur lijkt pover/kaal en dat exterieur vind ik met die grijze trim onder dat zwart ook niet echt super.
Goh, het scherm hadden ze met (veel) minder "rand" moeten maken, geen pianolak knoppen op het stuur, en het materiaal van het dashboard ziet er niet fantastisch uit (maar dat is in real life misschien minder erg). En de kleurencombinatie is inderdaad niet echt goed.
Als ik het zo snel bekijk, kost die uitvoering hier 59k€. Dat is exact 10k meer dan een Kona (en een goeie 15k meer dan een Honda E). Dat lijkt me min of meer in de "normale" lijn te liggen, dus ik vrees dat dit zowat de afwerking is die we gaan moeten verwachten in die prijsbracket.

Uiteindelijk is een Model Y ook geen hoogtepunt qua afwerking, en die is nog een pak duurder he.

oei nee, inderdaad. Ik krijg al pijn aan mij achterste van naar die zetels te kijken.
Een uitrustingsniveau hoger heeft blijkbaar wel "relax-zetels" vooraan. Maar of dat enkel het feit dat ze neerklappen is, of dat het ook effectief beter gevormde zetels zijn, dat durf ik niet zeggen.
 
Die Ioniq ziet er op deze "echte" foto's precies toch wat minder indrukwekkend uit dan het persmateriaal. Interieur lijkt pover/kaal en dat exterieur vind ik met die grijze trim onder dat zwart ook niet echt super.
Je haalt de woorden uit mijn mond. Nee dit ziet er niet zo super uit. Beetje ondermaats zelfs.
 
dealer? keuze?
De enigste keuze dat ik had was wit, zwart of blauw van kleur. De rest heeft het werk wel voor mij gekozen.
Maw ik mag in zedelgem erachter

Dat wordt dus stoppen aan de lader om thuis te geraken als ze EV's afleveren zoals een reguliere auto maw met een lege tank
 
Dat wordt dus stoppen aan de lader om thuis te geraken als ze EV's afleveren zoals een reguliere auto maw met een lege tank
idd bij mijn vorige had ik net genoeg benzine om tot aan het dichtsbijzijnde tankstation met enig geluk te geraken....
 
Eerste betaalbare familie-EV komt nu wel echt dichtbij. Sono Sion zou starten met productie in de eerste jaarhelft van 2023. De specificaties zijn ondertussen bijgesteld, zodat de wagen een grotere accu en grotere range krijgt.

Wagen zal 25 500 EUR kosten, maar het totale kostenplaatje voor mensen die niet vaak met de wagen rijden gaat deze echt niet veel duurder zijn dan een reguliere Citroën Berlingo Multispace (die nu blijkbaar ook al 21 000 EUR kost). Een elektrische Citroën Berlingo kost trouwens 35 000 EUR...

Wat ik fijn vind aan het concept, is dat ze de prijs van de accu apart verrekenen (54 kWH accu = 9500 EUR). En het feit dat ze de wagen zo veel mogelijk door de eigenaren zelf willen laten onderhouden. Ik hoop echt dat deze start-up succesvol is.
De waarborg die ze geven op de accu is wel een pak minder dan bij reguliere bedrijven...

 
Eerste betaalbare familie-EV komt nu wel echt dichtbij. Sono Sion zou starten met productie in de eerste jaarhelft van 2023. De specificaties zijn ondertussen bijgesteld, zodat de wagen een grotere accu en grotere range krijgt.

Wagen zal 25 500 EUR kosten, maar het totale kostenplaatje voor mensen die niet vaak met de wagen rijden gaat deze echt niet veel duurder zijn dan een reguliere Citroën Berlingo Multispace (die nu blijkbaar ook al 21 000 EUR kost).
I get your point, en ik volg uw logica, het is inderdaad "maar" 4.500 EUR duurder.
Maar... dat is nog steeds 20% duurder dan die Berlingo he, dat is best nog veel!!
 
I get your point, en ik volg uw logica, het is inderdaad "maar" 4.500 EUR duurder.
Maar... dat is nog steeds 20% duurder dan die Berlingo he, dat is best nog veel!!
Kijk eens naar de TCO… Geen onderhoud. 4000 km gratis rijden op zonne-energie. Andere inschrijvingstaksen. Dan wordt het plaatje anders.
Sono heeft ook aangegeven dat ze de tekeningen van onderdelen zouden vrijgeven voor 3D printing weet niet of dat nu nog zo is.
 
I get your point, en ik volg uw logica, het is inderdaad "maar" 4.500 EUR duurder.
Maar... dat is nog steeds 20% duurder dan die Berlingo he, dat is best nog veel!!
Geduld geduld, zelfs al laten we de TCO buiten beschouwing zal een elektrische wagen goedkoper te bouwen zijn dan een klassieke wagen.

Vraag me ook af wat de 2de hands markt gaat doen: nieuwe elektrische wagens gaan nog fors verbeteren terwijl de uitvoer naar o.a. Afrika niet aan de orde gaat zijn ...
 
Terug
Bovenaan