Voor mij is het statement: we zijn te gierig om 400 en 800V laden toe te staan.Mercedes maakt een duidelijk statement: ofwel laad je ultrasnel aan 800V laders, ofwel laad je traag met de laadpaal thuis of op kantoor.
'Premium' noemt men dat.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Voor mij is het statement: we zijn te gierig om 400 en 800V laden toe te staan.Mercedes maakt een duidelijk statement: ofwel laad je ultrasnel aan 800V laders, ofwel laad je traag met de laadpaal thuis of op kantoor.
Er is een onderdeel minder. Kostenbesparing en het kan niet defect gaan als het er niet is.
Omdat niemand weet dat dit het geval is. Dit is toch echt enorme dealbreaker als je 2x nadenkt.
Niettemin zal de CLA als zoete broodjes over de toonbank gaan.
800V mag dan wel de toekomst zijn, maar op heden lijkt het mij veel te vroeg om 400V uit te sluiten. Gewoon al het Tesla Supercharger netwerk, veruit de goedkoopste op lange afstand, sluit je hiermee al uit. Laat staan al die semi snelle laders aan de supermarkten die ook hun nut hebben. Bovendien wordt ook niet duidelijk gemaakt dat 400V laden niet mogelijk is wat toch wel voor enige bedenkingen zou moeten zorgen voor potentiële kopers.Snap de keuze wel.
800V is een toekomstgerichte en betere technologie. 400V is trager laden.
Snelladers met meer dan 250kW zijn algemeen al 800V compatibele laders. Het merendeel van de snelladers zijn dat en er worden nu vooral 800V laders geplaatst.
Hun eigen netwerk Ionity biedt ook 800V aan.
Er is een onderdeel minder. Kostenbesparing en het kan niet defect gaan als het er niet is.
Mercedes maakt een duidelijk statement: ofwel laad je ultrasnel aan 800V laders, ofwel laad je traag met de laadpaal thuis of op kantoor.
Gewoon al het Tesla Supercharger netwerk, veruit de goedkoopste op lange afstand, sluit je hiermee al uit.
Oude en vooral foute aanname.
Bericht in onderwerp 'Elektrische wagens' https://www.beyondgaming.be/threads/elektrische-wagens.1047/post-1504323
De Teslaprijzen gelden ook voor niet-teslarijders met een abonnement. En om gebruik te maken van dezelfde prijzen bij IONITY moet je even goed een abonnement aangaan.Dit idd. Tesla is het goedkoopst als je Tesla rijdt.
En verder in het topic wordt toch wel duidelijk dat tesla erg goedkoop is.Oude en vooral foute aanname.
Bericht in onderwerp 'Elektrische wagens' https://www.beyondgaming.be/threads/elektrische-wagens.1047/post-1504323
De Teslaprijzen gelden ook voor niet-teslarijders met een abonnement. En om gebruik te maken van dezelfde prijzen bij IONITY moet je even goed een abonnement aangaan.
Ik denk dat het een lease-topper gaat zijn. 4/5 jaar op 400V rondkachelen, en tegen 2030 heb je veel meer 800V infra, dus dan kan men bij de volgende lease voor een 800V wagen kiezen.
IONITY is zeker heel concurrerend qua prijs maar heeft een duurdere abonnementsprijs om dergelijke laadtarieven te bekomen (11,99 VS 9,99 per maand). Daarnaast zijn de prijzen bij IONITY vast en bij tesla variabel wat de vergelijking moeilijk maakt. Voor zover ik kan zien ging jij bij Tesla uit van het duurste tarief dat enkel geldig is tussen 16u en 20u. Vaak laad je dus bij Tesla aan een goedkoper tarief dan dat maar dat is dus tijd en locatie afhankelijk.Oude en vooral foute aanname.
Dus ja ik ben van mening dat 400V nu uitsluiten nog te vroeg is en een domme keuze van Mercedes is.
Ik heb ook nergens beweerd dat dat niet zo is. Maar objectief gezien zijn ze niet "veruit de goedkoopste".En verder in het topic wordt toch wel duidelijk dat tesla erg goedkoop is.
Net zoals Tesla als je geen Tesla rijdt.IONITY is zeker heel concurrerend qua prijs maar heeft een duurdere abonnementsprijs om dergelijke laadtarieven te bekomen (11,99 VS 9,99 per maand).
Dan kan jij niet analyseren. Ik ging duidelijk uit van een gemiddelde prijs.Voor zover ik kan zien ging jij bij Tesla uit van het duurste tarief dat enkel geldig is tussen 16u en 20u.
Wat is uw punt eigenlijk? Het gaat er toch om dat je zowel bij Ionity als bij Tesla lagere tarieven kan bekomen als je een abonnement neemt (dat je maandelijks kan opzeggen). Als je bij Ionity gaat laden zonder abonnement ben je ook veel duurder af dan met een abonnement (69 cent/kWh of 65 cent met de app), duurder dus dan het piektarief bij Tesla waarbij deze laatste slechts een beperkte periode geldig is terwijl Ionity 24/7 dat dure tarief hanteert.Net zoals Tesla als je geen Tesla rijdt.
In de tabel staat een voorbeeld voor een Tesla als voor een niet-Tesla aan de SC. Geen enkele is de goedkoopste op lange afstanden.
In uw post spreek je over rijden naar Frankrijk, dus dan ging ik ervanuit uit dat je tarieven van Frankrijk hanteerde.Dan kan jij niet analyseren. Ik ging duidelijk uit van een gemiddelde prijs.
Als ik de prijs voor een SC dichtbij te Edegem neem zie ik ook langere piektarieven: 53 ct van 9 tot 20u.
Het is vooral interessant om te weten als je eens naar het buitenland gaat en een laadpas nodig hebt.
En dan is het wel handig eens te vergelijken welke aanbieders er langs de route zijn en welke tarieven er zijn.
En op dat vlak is Ionity zeker concurrerend qua prijs met Tesla maar imo niet beter.

)
En net nu keldert die verkoop in Europa.TCHAINA!
Inloggen
www.knack.be
De EX30 werd oorspronkelijk enkel in China geproduceerd, maar vanwege de enorme Europese vraag – goed voor 80 procent van de wereldwijde verkoop – en om importheffingen te vermijden, besloot Volvo om de productie ook naar Gent te brengen.
Je kan dan nog altijd gaan voor de zogenaamde ballon lening , ge weet wel , je betaald een voorschot dan mag je 42 keer een “vrij goedkope” lening afbetalen en na 4 jaar geef je hem terug en neem je weer een andere .Ik voel me altijd zo arm als ik die prijzen van nieuwe auto’s zie.
Een CLA startende vanaf 58.000 euro.
Ik zie geen wereld waarin dat ik dat ooit kan betalen zonder een veel te zware lening aan te gaan. En laat ons eerlijk zijn, je hebt dan nog ‘maar’ een CLA…
En het is niet dat ik nog student ben of werkloos ofzo. Werk effectief al 16 jaar en heb een deftige job, maar dat is gewoon onbetaalbaar.
Ik ben soms jaloers op vrienden die geen moer geven om waarmee ze rond rijden![]()
)