Auto Elektrische wagens

Moet sporadisch nog eens publiek laden. Alle 4 laadpunten bij het zwembad bezet door plugin hybrides. Waarschijnlijk max 3kW voor een uurtje... frustrerend. Soit, ze hebben al het recht om daar te staan.
 
Voor de nieuwe wagen ben ik aan het overwegen om (volledig?) elektrisch te gaan. Thuis kan ik niet laden maar op het werk kan ik wel laden aan 40cent. Niet zo goedkoop als thuis kunnen laden maar toch nog best OK.
Wel zie ik een groot verschil tussen verschillende laadkaarten, smappee is dus bv die 40cent + 1.09€ 'startkosten', Shell recharge geeft dan weer 63cent aan.
Kan ik die kosten ergens gemakkelijk vergelijken of moet ik iedere app installeren en zelf bekijken?
Vanaf wanneer is het verplicht dat je ook met bancontact moet kunnen betalen?

Het is een belachelijk ontransparante kluwen.
Check E-flux eens. 3 euro per maand abonnement en geen transactiekosten. Of geen abonnement en 30 cent transactiekost per laadbeurt.
 
1 week later, staat er nog steeds... Alles was klaar, behalve op allerlaatste stap faalt de update.
Hij is terug! Nu eerst nog klooien met de app weer in orde te krijgen.
Het is een belachelijk ontransparante kluwen.
Check E-flux eens. 3 euro per maand abonnement en geen transactiekosten. Of geen abonnement en 30 cent transactiekost per laadbeurt.
E-flux is meestal ook de goedkoopste en je haalt die transactiekost er ook wel uit naar mijn ervaring.
 
E-flux is meestal ook de goedkoopste en je haalt die transactiekost er ook wel uit naar mijn ervaring.

Yup. Ik ben begonnen zonder abo, maar zelfs met de hybrid haal ik gemakkelijk 15tal laadbeurten per maand dus even kosteloos omgeschakeld naar de abonnementsvorm. Denk via chat of mail even een berichtje gestuurd en ze zetten dat om voor de lopende maand met dezelfde kaart.

Zeer goede ervaring daar dus.
 
Moet sporadisch nog eens publiek laden. Alle 4 laadpunten bij het zwembad bezet door plugin hybrides. Waarschijnlijk max 3kW voor een uurtje... frustrerend. Soit, ze hebben al het recht om daar te staan.
Wees blij, anders stond jij daar aan 3kW voor een uurtje
 
Niet gedacht dat ik het zelf ooit zou meemaken: publieke laadpaal wou m'n laadkabel niet meer loskoppelen.

Gebeld naar het nummer op de paal en gelukkig redelijk snel geholpen. Al werd de man aan de lijn ook een beetje zenuwachtig toen het eerst niet wilde werken.
 
Niet gedacht dat ik het zelf ooit zou meemaken: publieke laadpaal wou m'n laadkabel niet meer loskoppelen.

Gebeld naar het nummer op de paal en gelukkig redelijk snel geholpen. Al werd de man aan de lijn ook een beetje zenuwachtig toen het eerst niet wilde werken.
Hier ook al een voorgehad in centrum Leuven. Service van Allego was wel ok 👍🏻
 
Plugins laden vaak max 3-4kW. Nieuwe modellen kunnen sneller maar die zijn uiteraard nog een minderheid.

Bv: Nieuwe plugin Bwm X1 kan 7kW maar de 3 reeks zit nog vast aan 3.7kW.

Mijn X1 inderdaad aan 7KW en dat duurt 2u15min waarna ik melding krijg op men gsm en hem direct ga halen.
Aan diezelfde paal regelmatig EV's die vrijdagavond inpluggen en blijven hangen tot maandagochtend. Ik ben voorlopig nog afhankelijk van publieke palen dus ik begrijp de frustratie.
 
Plugins laden vaak max 3-4kW. Nieuwe modellen kunnen sneller maar die zijn uiteraard nog een minderheid.

Bv: Nieuwe plugin Bwm X1 kan 7kW maar de 3 reeks zit nog vast aan 3.7kW.
Mijn 4 jaar oude Merc haalt toch 7.6kw als plugin. Thuis aan gewone stekker wel 3.7.
Gezien de batterij kleiner is, is het ook "logischer" dat ze sneller aan de paal moeten, maar ik snap zeker dat full EV voorrang zou mogen hebben.
 
Q8 doet ook 7.

Ik begrijp de frustratie tbh. Laatste half jaar met de hybrid toch aan het leren dat er nog veel te weinig infrastructuur is op lokaal niveau. Hier in Gavere is het zowat op 1 hand tellen hoeveel laadpalen er staan. Op de 2 randparkings in het centrum staan er elks 2 palen, en dat is het zowat.
Dorp verderop op het dorpsplein ook zoiets. Nog een dorp verder ook zoiets.

Zelfs in een grotere gemeente als Oudenaarde is het huilen met de pet op.
 
Veel gemeenten hebben een handvol paaltjes gezet met subsidies enkele jaren terug. Daarna is er bijna nergens nog naar omgekeken en ondertussen stijgt het aantal elektrische wagens gestaag.
 
Als je nu een elektrische wagen zou kopen, welke zou dat dan zijn?

Kan deze inbrengen in de vennootschap. Snelheid en looks zijn niet belangrijk, veiligheid, betrouwbaarheid en praktisch in gebruik wel.
 
Terug
Bovenaan