Elektrische wagens

Inderdaad, maar ik heb de indruk dat we spreken over binnen 5 jaar...

en dan heb ik het over 1. deftige betaalbare prijzen voor EV en 2. overal laden met bankkaart en prijzen zoals aan ieder tankstation

Daar is Gabriels wel heel transparant in. Je kan betalen met bankkaart aan de terminals én de prijs staat geafficheerd bij de benzineprijzen. 54 cent voor een 300kW charger vind ik heel schappelijk.

De avonturen in de laadpaalwoestijn, deel 2.

Moest nog es in Luik zijn, en daarna door naar Duitsland. Poi ingesteld op de laadpaal in Waremme van Total Energies om snel bij te toppen tot 80%.

In panne :laugh:

Komt er daar een q4 toe die ook wil laden. Ik doe hem teken dat ni gaat.

kerel kwam es checken of ze al terug werkten, liggen er al een week uit.

Ionity in soumagne werkt ook nog altijd niet. Heb nog 50km range straks om een paal te zoeken richting Duitsland. Joy!

Moest nog es in Luik zijn, en daarna door naar Duitsland. Poi ingesteld op de laadpaal in Waremme van Total Energies om snel bij te toppen tot 80%.

Ga je nu ook nooit meer laden bij Total Energies? Tegen het einde van het jaar heb je geen enkele keuze meer.

Herinnering:
Ga jij bij geen enkele Delhaize meer shoppen omdat 1 kassierster je geen goeiedag heeft gezegd?

Ik heb bij elke provider al eens problemen gehad, maar om daarom "never again" te zeggen lijkt een beetje kinderachtig.

Dan moet je een Lucent kopen aan 180k€, als dat enige is dat telt.
Ik ben er echter van overtuigd dat de prijs van het voertuig ook van tel is. Grotere accu = hogere aanschafprijs
Wat een onnozele opmerking. Je weet meer dan goed genoeg wat ik bedoelde.

Komt er daar een q4 toe die ook wil laden. Ik doe hem teken dat ni gaat.

kerel kwam es checken of ze al terug werkten, liggen er al een week uit.

Ionity in soumagne werkt ook nog altijd niet. Heb nog 50km range straks om een paal te zoeken richting Duitsland. Joy!
Tesla app installeren en bij de Supercharger in Luik gaan?

Bon, ook de laatste keer dat we laden in de ondergrondse parking in Aalst. Het is gemakkelijk dacht ik, we moeten toch een paar uur in't stad zijn en meestal parkeren we daar toch (op de -3) maar nu toch es de -1 aan de laadplekken geprobeerd.
Het is al geen goedkope parking qua parkeertarief (centraalst gelegen parking) maar voor een 11kW charger overdrijven ze nu toch wel es...

82 cent voor een kWh, dat zijn fastcharger tarieven é.
En dan nog idle fee durven vragen terwijl je al moet betalen om te mogen parkeren.
Hopmarkt? 😅 ze hebben er een heleboel palen bijgeplaatst. Jammer genoeg wel willen compenseren met de kWh prijs..

Wat een onnozele opmerking. Je weet meer dan goed genoeg wat ik bedoelde.
En wat met jouw opmerking dan? Lees nog eens terug wat ik schrijf, de producent die de hoogste C heeft bij laden staat het verst. Dan kom jij met een opmerking dat je toch liever de wagen hebt die iets meer km laadt in 20 min , maar die is wel 10k€ duurder. De enigste reden waarom die sneller laadt in 20 min is omdat hij een veel grotere accu heeft.
Voor 10 k€ kan je 10-20 kWh accu extra voorzien in de goedkopere ID7 en dan laadt die een pak sneller op 20 min (want hogere C)

Ga je nu ook nooit meer laden bij Total Energies? Tegen het einde van het jaar heb je geen enkele keuze meer.

Herinnering:

Publiek toegankelijke snellaadpalen bij bedrijven (kantoren) zoeken, die zorgen er precies beter voor dat hun palen blijven werken - vooral als het de vestiging is waar de grote baas zelf werkt en moet opladen :p

Maar dat deel van Wallonië is sowieso wel een laadpaalwoestijn, en als de grote aanbieders zoals Total dan nog eens steken laten vallen, is het helemaal een feest.

Aangekomen met 11km op de range bij een 360kw charger van optimile. Wegens sub 25% op de batterij: geen conditionering mogelijk dus nu aan het laden met 39kw :( hopelijk gaat het nog iets omhoog tegen dak aan de 50% zit

Moest nog es in Luik zijn, en daarna door naar Duitsland.
Wallonië is een achtergesteld gat en er is veel ruimte voor verbetering, maar zó erg is de regio rond Luik nu ook weer niet.

- Meerdere Fastneds op de E40 (Ok, de laatste in die richting is nog voor Tienen, anders in Landen met stukje rondrijden)
- TotalEnergies Waremme (die blijkbaar aan het staken was, is en blijft Frans natuurlijk 🤡 )
- Ionity in Bierset (ligt niet op een snelwegparking maar omweg is beperkt)
- Tesla supercharger in Luik vlak aan een afrit
- Ionity in Tignee (ligt langs andere kant snelwegparking maar vlot bereikbaar via brug)

Ik ging tijdje geleden eens tanken met mijn dinosaurus auto en mijn regulier tankstation had geen E10 meer op voorraad.

Wallonië is een achtergesteld gat en er is veel ruimte voor verbetering, maar zó erg is de regio rond Luik nu ook weer niet.

- Meerdere Fastneds op de E40 (Ok, de laatste in die richting is nog voor Tienen, anders in Landen met stukje rondrijden)
- TotalEnergies Waremme (die blijkbaar aan het staken was, is en blijft Frans natuurlijk 🤡 )
- Ionity in Bierset (ligt niet op een snelwegparking maar omweg is beperkt)
- Tesla supercharger in Luik vlak aan een afrit
- Ionity in Tignee (ligt langs andere kant snelwegparking maar vlot bereikbaar via brug)

Ik ging tijdje geleden eens tanken met mijn dinosaurus auto en mijn regulier tankstation had geen E10 meer op voorraad.

Tienen - Luik is wel 60 km, dat is gelijk zeggen dat het niet zo erg gesteld is met tankstations rond Luik want rond Brussel of Gent zijn er veel (bekeken t.o.v. de range van een ICE vs. EV) :p

Bierset is sowieso een handig plan B (ondanks het rondrijden met die werken) maar als Waremme plat ligt, kan je er bijna zeker van zijn dat Bierset vol staat, dat is anders ook al vaak het geval overdag. Dat Fastned nog maar wat uitbreidt in België, die installeren tenminste vaak 8 laadplaatsen tegelijk in plaats van 4.

Een tankstation zonder benzine, dat is ook wel pech hebben. Ik denk dat ik in heel mijn leven nog maar 2 keer meegemaakt heb dat een tankstation zonder brandstof zat.

En wat met jouw opmerking dan? Lees nog eens terug wat ik schrijf, de producent die de hoogste C heeft bij laden staat het verst. Dan kom jij met een opmerking dat je toch liever de wagen hebt die iets meer km laadt in 20 min , maar die is wel 10k€ duurder. De enigste reden waarom die sneller laadt in 20 min is omdat hij een veel grotere accu heeft.
Voor 10 k€ kan je 10-20 kWh accu extra voorzien in de goedkopere ID7 en dan laadt die een pak sneller op 20 min (want hogere C)
Dat zeg ik toch nergens? Jij begon over prijs....

Jij haalde aan dat jouw manier (laadsnelheid in kw/h) een beter beeld gaf van welke fabrikant technisch verder stond. Ik zei dat voor de consument het toch niet boeit wie technisch verder staat, die wil gewoon weten hoeveel "km" die per uur naar binnen krijgt.

Jij begint dan over "oh maar als niets anders boeit dan kost de auto 9 miljoen womp womp"...het ging over iets specifieks, je weet het zelf ook. Tuurlijk boeit de prijs, dat weten we, maar als het over laadsnelheid gaat...komaan man.

Kzou nog niet te vroeg juichen. Kheb eens een laadsessie gehad die pas na 3-4 weken te voorschijn kwam in de app.

Kut met peren :D Just binnengelopen.

Hierbij de bon voor uw laadsessie met de Chargemap Pass op Monday, the 5 February 2024 at 16:03 pm.​

Amai, das wel gek snel eigenlijk. Daar doet mijn Tesla minstens 50% langer over;

Die kar laadt zot snel tussen die 2 batterij percentages...

De curve komt traag op gang als ik onder de 15% ga, maar dan stijgt ie langzaam door tot ie aan 30% geraakt en dan ist vollen bak.

Gisteren bij 31% of zo ben ik onmiddelijk aan +200 gestart en ik wist meteen, dit wordt "fast"food :lol:

Terug
Bovenaan