Auto Elektrische wagens

Als ze de huidige richtprijs kunnen aanhouden zal de Q4 een verkooptopper worden. Als je nu al ziet hoe populair de e-Tron is en ze hun ervaringen en 'missers' gaan kunnen rechtzetten in het nieuwe model, gaat het in elk geval een zeer interessante wagen worden.

Wij hebben zonet onze Model 3 verkocht en een tweedehands e-Tron 55 gekocht. Ik had nog even getwijfeld om te wachten op een Q4 e-Tron maar ik heb mezelf voorgenomen geen nieuwe wagens meer te kopen, vandaar.
 
Als ze de huidige richtprijs kunnen aanhouden zal de Q4 een verkooptopper worden. Als je nu al ziet hoe populair de e-Tron is en ze hun ervaringen en 'missers' gaan kunnen rechtzetten in het nieuwe model, gaat het in elk geval een zeer interessante wagen worden.

Wij hebben zonet onze Model 3 verkocht en een tweedehands e-Tron 55 gekocht. Ik had nog even getwijfeld om te wachten op een Q4 e-Tron maar ik heb mezelf voorgenomen geen nieuwe wagens meer te kopen, vandaar.
Geen nieuwe wagens meer omwille van de prijs?
 
Wat was de reden van verkoop voor de Model 3? 😊
Afwerking en interieur in het algemeen en gebrek aan comfort. Ook veel problemen gehad met ratels en kapotte draagarm was de druppel. Wel allemaal opgelost maar geeft geen vertrouwen.

Geen nieuwe wagens meer omwille van de prijs?
Inderdaad teveel verlies bij nieuwkoop en we kopen particulier dusja.
 
Maar als iedereen met de trein wilt gaat dat ook niet :p

Ken zo een die getrouwd is met ne groene en die dus geen wagen hebben wegens ecologische reden. Maar gaan wel min. 1* per jaar op verlof met auto van haar ouders, min 1* per maand naar supermarkt met auto van haar ouders en voor de rest rijden ze ook altijd wel met iemand zijn auto mee.
Ken ook zo ene, heeft zelfs geen rijbewijs willen halen uit principe. Als ze ergens naartoe willen, nemen ze dan maar de auto van de schoonouders en zijn vriendin moet rijden. :ROFLMAO:
Die gasten/vrouwen zijn toch wat zielig nee?
Zo letterlijk nooit uwen eige plan kunnen trekken. Constant afhankelijk van den enen of den anderen. Constant hopen op goodwill van die mensen.

Ik zou er bv. al totaal niet mee moeten af komen hoor bij mijn vader. Den enige keer dat mijne pa mij ooit met z'n wagen liet rijden was als em zelf niet meer in wettige staat was om er mee te rijden of zoiets (heel uitzonderlijk dus een paar keer op vele jaren tijd of zo dat ik mee was & BOB moest zijn). Zelfs nog toen ik daar nog woonde.

En dan nog ... ik zou al snel naar mijn hoofd gegooid krijgen van 'ge zijt oud genoeg, koop zelf een wagen'. Of in het ergere geval, dat je zelfs geen rijbewijs hebt -> 'ga zelf eens om een rijbewijs manneke'.

Dus ja ... wat zielig als je telkens iemand anders moet lastig vallen.
Je mag principieel ergens tegen zijn, maar dan moet je consistent zijn en uwe plan trekken volgens uw principes. En dus niet constant een ander er mee lastig vallen!

En uiteraard bedoel ik dus niet dat het te veel gevraagd moet zijn om uitzonderlijk eens te vragen van 'wilt ge mij eens naar Zaventem voeren zodat ik daar geen 2w parking moet betalen' e. Maar zo voor de dagelijkse sleur of elke keer ge eens buiten wilt. Nah ... ain't happ'ning.
 
Daarnet met de Polestar 2 gereden, vond ik echt wel een zeer aangename wagen. Nu mijn baas overtuigen!
Geen last gehad van software glitches? Ik vond hem qua finish en rijden veel fijner dan de Model 3, maar toen ik er in oktober mee ging testrijden had de software toch behoorlijk wat bugs. Navi die ineens gewoon rebootte was er bv een van de ergste van.
 
Als ze de huidige richtprijs kunnen aanhouden zal de Q4 een verkooptopper worden. Als je nu al ziet hoe populair de e-Tron is en ze hun ervaringen en 'missers' gaan kunnen rechtzetten in het nieuwe model, gaat het in elk geval een zeer interessante wagen worden.

Wij hebben zonet onze Model 3 verkocht en een tweedehands e-Tron 55 gekocht. Ik had nog even getwijfeld om te wachten op een Q4 e-Tron maar ik heb mezelf voorgenomen geen nieuwe wagens meer te kopen, vandaar.
Laten we dan hopen dat tegen dan de problemen met de software opgelost zijn. Platform is blijkbaar erg ruk, vreselijk traag ook. Eén van mijn medewerkers ging absoluut elektrisch rijden, maar is met de ID.3 gaan rijden en was helemaal niet onder de indruk van de MMI, spraakherkenning werkte van geen kanten, navigatie erg traag, menustructuur veel te ingewikkeld, selectieknoppen niet reactief genoeg,...
 
Geen last gehad van software glitches? Ik vond hem qua finish en rijden veel fijner dan de Model 3, maar toen ik er in oktober mee ging testrijden had de software toch behoorlijk wat bugs. Navi die ineens gewoon rebootte was er bv een van de ergste van.
De meerdere terugroepacties doen hem imo ook geen goed. Zeker als een wagen zo lang in ontwikkeling is, zou je toch verwachten dat de software al redelijk goed in orde is...
 
Het blijft een first gen product, de eerste iteratie van Tesla was ook niet om over naar huis te schrijven.
Plus dat Polestar gebruik maakt van Android auto, dus ze zijn voor hun software afhankelijk van externe leveranciers.

@ugar : als het dat maar is. De ID.3 eigenaars die ik ken hebben fratsen voor als: compleet bevriezen van de MMI. Wegvallen van functies (cruise control, automatisch koplampen, regensensor onder andere). Laadpoort die niet wil openen. Software die niet wil linken met een laadpaal wanneer ze nog maar 11km range hebben. Totale crash van interface en reboot tijdens het rijden. VW heeft het toen opgelost door bepaalde functies tijdelijk uit te schakelen. Wanneer ze die terug gingen inschakelen na een update konden ze niet zeggen.
 
Er staat dit jaar trouwens nog een EV in de startblokken die volgens mij heel wat alternatieven (zelfs Tesla) kan overschaduwen.
- 58 kWh / 73 kWh accu
- 450 km / 550 km WLTP
- RWD / 4WD aandrijflijnen met meer dan voldoende vermogen
- tot 232 kW laadsnelheid aan snellader
- 11kW AC laden
- 3000 mm wielbasis (dat is de interieurruimte vergelijkbaar met een Mercedes E/BMW 5) voor een wagen van 4640 mmm lang.
- modulair interieur laat toe om de individuele stoelen van de achterbank naar voor of achteren te verschuiven
- 10-80% laden in 18 minuten
- bi-directioneel laden (dus auto kan ook als thuisbatterij gebruikt worden met een maximale output van 3.5 kW)

En welke wagen mag dat dan wel zijn : de Huyndai Ioniq 5, of beter gezegd de Ioniq 5 want Hyundai start een apart subbrand voor EV's onder de naam Ioniq. De Hyundai Kona EV was een wagen die ondanks zijn baksteen-design zeer efficiënt bleek, ik vermoed dat deze met een geweldige CX het heel wat andere concurrenten moeilijk gaat maken
Ik weet dat voor veel mensen de badge op de wagen belangrijk is, maar ik denk dat ik deze gewoon zou verkiezen boven mijn huidige Model 3. Hij is vee praktischer (op voorwaarde dat hij ook een trekhaak heeft).
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
@ugar : als het dat maar is. De ID.3 eigenaars die ik ken hebben fratsen voor als: compleet bevriezen van de MMI. Wegvallen van functies (cruise control, automatisch koplampen, regensensor onder andere). Laadpoort die niet wil openen. Software die niet wil linken met een laadpaal wanneer ze nog maar 11km range hebben. Totale crash van interface en reboot tijdens het rijden. VW heeft het toen opgelost door bepaalde functies tijdelijk uit te schakelen. Wanneer ze die terug gingen inschakelen na een update konden ze niet zeggen.
En de Q4-etron is dus gebouwd op hetzelfde IT platvorm, er zou ondertussen al wat beterschap zijn, maar ze zijn nog lang niet waar ze moeten zijn.
 
Niet alleen de Q4 E-tron, ook bv de Golf 8 zit met dezelfde miserie. Gewoon iets minder :)

Die Ioniq 5 ziet er wel tof uit, ik vind hem wat weg hebben van een moderne Lancia Delta (de oude he, niet die opgeblonken Fiat Bravo)
Als die bi-directioneel kan laden is dat wel heel interessant. Ben wel is benieuwd hoe ze gaan voorkomen dat ge op het werk elentriek meeneemt voor thuis :')
 
Niet alleen de Q4 E-tron, ook bv de Golf 8 zit met dezelfde miserie. Gewoon iets minder :)

Die Ioniq 5 ziet er wel tof uit, ik vind hem wat weg hebben van een moderne Lancia Delta (de oude he, niet die opgeblonken Fiat Bravo)
Als die bi-directioneel kan laden is dat wel heel interessant. Ben wel is benieuwd hoe ze gaan voorkomen dat ge op het werk elentriek meeneemt voor thuis :')
Bij mij zou dat simpel zijn: door aan te geven dat wanneer ze er misbruik van maken ze ontslag om dringende reden mogen verwachten.
Het is niet zo moeilijk om het verbruik per km te berekenen en te zien wie er sjoemelt
 
Nee dat is idd niet zo moeilijk om te bepalen, maar is dat echt sjoemelen? Mijn vriendin kent daar bv geen hol van en die zou gewoon thuis én op het werk inpluggen. Als uw wagen leert "ik laad elke dag overdag op tussen 9 en 5" en die begint gewoon thuis af te geven, is dat dan echt sjoemelen?
 
Niet alleen de Q4 E-tron, ook bv de Golf 8 zit met dezelfde miserie. Gewoon iets minder :)

Die Ioniq 5 ziet er wel tof uit, ik vind hem wat weg hebben van een moderne Lancia Delta (de oude he, niet die opgeblonken Fiat Bravo)
Als die bi-directioneel kan laden is dat wel heel interessant. Ben wel is benieuwd hoe ze gaan voorkomen dat ge op het werk elentriek meeneemt voor thuis :')
Dat ivm Ioniq 5 en Lancia Delta is exact wat ik ook al gezegd heb. Ik vind hem er echt wel stoer uitzien.
 
Ik kijk al uit naar de Ioniq's me Martini Livery, putdekselvelgen en dakspoilertje
 
Terug
Bovenaan