Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Gisteren 250km autostrade gereden. Nog 300km staat er te lezen. Veel zuiniger dus dan korte ritten. (heb 140km/u gereden)
Typisch voorbeeld: een drempel. Een ACC doet geen fluit, bij een limiter ga je nog even van het gas.Iemand die leert autorijden geeft soms meer gas dan nodig omdat die de gewennigheid op het gaspedaal nog niet heeft. Dus ideaal om dan de begrenzer aan te zetten zodat die niet ineens onbedoelt een sprintje trekt in een zone 30.
Zoals eerder gezegd is dit het enige nut dat ik mij zou kunnen bedenken om de begrenzer te gebruiken. Iemand die al eens met een deftige ACC heeft rondgereden zal niet gemakkelijk nog terugkeren naar een begrenzer waar je nog zelf nog gas moet geven. In mijn geval wil ik eigenlijk zo weinig als mogelijk zelf aan de pedalen komen.
Ik rijd altijd en overal met ACC, ook in een zone 30. Ik zie niet in wat daar gevaarlijk idioot aan is, die ACC vertraagt indien hij voetgangers of fietsers ziet. 0% risico dat ik te snel rijd, 0% kans dat ik een voetganger of een fietser ga aanrijden.Typisch voorbeeld: een drempel. Een ACC doet geen fluit, bij een limiter ga je nog even van het gas.
Of een zone 30 met zebrapaden. Met een EV ben je op 2 seconden je rijbewijs kwijt, en cruise control is in zo’n situatie niet alleen nutteloos maar ook gevaarlijk idioot.
Bij een limiter heb je nog 100pct de controle die je anders hebt, maar 0 risico dat je te snel rijdt.
Als ik vertrek op de oprit is dat de eerste knop die ik indruk. Icm bordherkenning en automatisch aanpassen van de limiet is dat een zegen.
Ook in druk verkeer is dat gewoon 100 keer beter. Je hebt complete controle over je optreksnelheid, hoe dicht je komt of hoe ver je blijft,… ACC is enkel geschikt voor lege snelwegen.
Ge kunt nog altijd op uwe gas duwen he, ge weet wel, wat ge ook moet doen zonder ACC...Ik doe nooit ACC in het centrum. Je kan bv nooit een fietser voorbijsteken terwijl je die perfect kan passeren door 0,5m te laten
Ik geloof nooit dat hij “hangjongeren” die opeens beslissen om voor uw wagen te springen juist gaat interpreteren. Never. Zolang die wagens geen oogcontact leggen en vol zitten met AI geloof ik er geen snars van dat dat even goed werkt (met voetgangers/honden/…).Ik rijd altijd en overal met ACC, ook in een zone 30. Ik zie niet in wat daar gevaarlijk idioot aan is, die ACC vertraagt indien hij voetgangers of fietsers ziet. 0% risico dat ik te snel rijd, 0% kans dat ik een voetganger of een fietser ga aanrijden.
Veel beter dan dat je dat zelf kan interpreteren hoorIk geloof nooit dat hij “hangjongeren” die opeens beslissen om voor uw wagen te springen juist gaat interpreteren. Never. Zolang die wagens geen oogcontact leggen en vol zitten met AI geloof ik er geen snars van dat dat even goed werkt (met voetgangers/honden/…).
Maar goed. Meningen zeker? Ik héb (een dondersgoede) ACC en een LIM en ik weet wat best/leukst/veiligst is. En dat is het laatste.
Ik ben een extreme believer in AI en automatisatie. Ook dat er al systemen bestaan om dergelijke zaken te spotten. Maar het is niet uitzonderlijk dat een 3.5T bord aanzien wordt als 35km/u, of een bord dat enkel voor vrachtwagens geldt ook wordt meegenomen. Zolang zelfs dát niet foutloos kan, geloof ik niet dat ze een uitdagende blik van een kwispelende labrador beter gaan inschatten dan ik dat kan.Veel beter dan dat je dat zelf kan interpreteren hoor
Ik ben een extreme believer in AI en automatisatie. Ook dat er al systemen bestaan om dergelijke zaken te spotten. Maar het is niet uitzonderlijk dat een 3.5T bord aanzien wordt als 35km/u, of een bord dat enkel voor vrachtwagens geldt ook wordt meegenomen. Zolang zelfs dát niet foutloos kan, geloof ik niet dat ze een uitdagende blik van een kwispelende labrador beter gaan inschatten dan ik dat kan.
Als ik een tennisbal zie rollen over straat, dan kijk ik uit mijn doppen, want die komt van ergens en de kans bestaat dat die labrador er binnen een seconde ook zal staan. Die “staat van paraatheid” heb je niet. Ik laat dan mijn gas los en begin te vertragen ipv vol door te rijden (of dat nu 30, 50 of 70 is).
Komt erbij dat je mss net niet wil dat hij stopt, want die voetganger is misschien al bijna het zebrapad over, of die loper gaat heel snel. De wagens zien een object en gaan vertragen, terwijl dat misschien totaal niet meer moet.
Cruise control zou im(h)o verboden moeten zijn op banen < 70km/u. We kunnen ook gewoon wachten op natuurlijke selectie om de idioten eruit te halen die het wel doen, maar dat kost teveel onschuldige slachtoffers.
Ik geloof nooit dat hij “hangjongeren” die opeens beslissen om voor uw wagen te springen juist gaat interpreteren. Never. Zolang die wagens geen oogcontact leggen en vol zitten met AI geloof ik er geen snars van dat dat even goed werkt (met voetgangers/honden/…).
Mijn wagen vertraagt sowieso wanneer ik een voetganger op de stoep passeer, zelfs wanneer die geen aanstalten maakt om over testeken. Als die dat wel doet dan remt de wagen harder dan ik kan. Dus ook voor een voetganger die voor een zebrapad staat te wachten.Ik geloof nooit dat hij “hangjongeren” die opeens beslissen om voor uw wagen te springen juist gaat interpreteren. Never. Zolang die wagens geen oogcontact leggen en vol zitten met AI geloof ik er geen snars van dat dat even goed werkt (met voetgangers/honden/…).
Maar goed. Meningen zeker? Ik héb (een dondersgoede) ACC en een LIM en ik weet wat best/leukst/veiligst is. En dat is het laatste.
Ok. Laat ons er dan vanuit gaan dat hij altijd op tijd kan remmen.Mijn wagen vertraagt sowieso wanneer ik een voetganger op de stoep passeer, zelfs wanneer die geen aanstalten maakt om over testeken. Als die dat wel doet dan remt de wagen harder dan ik kan. Dus ook voor een voetganger die voor een zebrapad staat te wachten.
En nu draai je het weer helemaal om. Nu is ACC te veilig, daarnet nog niet veilig genoeg?Ok. Laat ons er dan vanuit gaan dat hij altijd op tijd kan remmen.
Hoe irritant is het dan niet dat hij bij elke voetganger op de stoep die geen aanstalten maakt al gaat vertragen. Jouw voorbeeld. En een duidelijk voorbeeld van ACC/AI die dat nooit juist kan inschatten.
Ik wil helemaal niet vertragen voor een voetganger die niet gaat oversteken. Ik wil 30 rijden waar ik 30 mag. Geen 20 en al zeker geen 35+
Te veilig? Plots 6km/u rijden omdat er een voetganger op het voetpad loopt is totaal niet veilig. Jij leest toch ook wat je wil lezen heEn nu draai je het weer helemaal om. Nu is ACC te veilig, daarnet nog niet veilig genoeg?
Indien de wagen vertraagt in zo'n geval, dan geef ik een kleine tik op 't gaspedaal, en dan is dat voorbij.
Constant, ik weet niet waar jij dat hoort. Ik kom meestal amper aan mijn gas of rempedaal gedurende de volledige rit. Af en toe eens corrigeren of wat extra acceleren wanneer ik iemand voorbijrijd of als eerste aan 't verkeerslicht sta.Te veilig? Plots 6km/u rijden omdat er een voetganger op het voetpad loopt is totaal niet veilig. Jij leest toch ook wat je wil lezen he
Ik hoor constant bijsturen: gas geven, remmen,… als je dat dan toch moet doen, dan heb je er niks aan.
Waarom, de FUCK, loopt die volwassene weg, nadat die kleine, op een haar na, overreden is door een truck
Uw voet heeft de rempedaal nog niet aangeraakt als je dat zelf moet doen... (al is dit auto emergency braking, dat staat ook op zonder cruise control...)
Het is niet dat je met cruise control niet mag remmen he? Het lijkt precies alsof dat je wanneer je met cruise control rijdt, je op de achterbank ligt te slapen. Ik rij zeker niet minder alert met ACC op dan zonder. Ik moet tenminste niet constant op de snelheidsmeter kijken (of de limiter aanpassen).
Om het niet te moeten zien gebeuren? Trauma much?Waarom, de FUCK, loopt die volwassene weg, nadat die kleine, op een haar na, overreden is door een truck