Auto Elektrische wagens

Maar dan zit je vooral met een wat verouderde ACC he.
Tegenwoordig remmen die gewoon af voor scherpe bochten. Een ACC remt ook niet af tot en snelheid trager dan uw voorligger he, dus je gaat helemaal geen 60 rijden op de autostrade, maar even snel als diegene voor u (ahja, anders rij je in zijn gat he...) En de moment dat die terug opzij gaat, gaat hij gewoon terug optrekken.

Allé, ieder zijn ding he :D, maar ik verschoot dat er hier zo veel mensen dan wel een snelheidslimiter gebruiken. Die moet je dan nog continu gaan instellen op de juiste snelheid waarbij dan een bepaalde "stand" van uw gaspedaal plots van gedrag gaat veranderen. Ik vind dat persoonlijk verschrikkelijk om mee te rijden.

Ieder zijn gewoonte zeker? Ik rij er nu al bijna 7 jaar mee rond en ik zou écht niks anders meer willen. Nu terug op ACC gaan moeten rijden gaat raar aanvoelen.

En de mijne vertraagt wel enorm hard als er iemand invoegt zodat ie automatisch de minimum afstand gaat respecteren, als er dan opnieuw iemand invoegt dan heb ik het al voorgehad dat ik extreem vertraagde op de snelweg.
 
Ik vind dat echt niet. Vooral het gedeelte waarbij er mensen zonder reden invoegen. Op den duur rij je nog 60 per uur op de snelweg.

En voor sommige bochten hier in de streek vertraag je best, dat doet een adaptieve ook niet tenzij je een voorligger hebt die zelf de vertraging ingezet heeft.

De nieuwe Megane zou dat probleem wel aangepakt hebben hoor ik.

Maar persoonlijk heb ik graag de controle over mijn voertuig via mijn rechtervoet en dan is een limiter handiger dan een ACC.
Dat kan Volkswagen en vermoedelijk andere merken ondertussen ook wel al.

Daarnaast kan je ook anticiperen en de CC tijdig afzetten zodat je uitbolt naar de juiste snelheid en terug activeren.

Maar iedereen rijdt zoals die wilt 😉
 
Dat kan Volkswagen en vermoedelijk andere merken ondertussen ook wel al.

Daarnaast kan je ook anticiperen en de CC tijdig afzetten zodat je uitbolt naar de juiste snelheid en terug activeren.

Maar iedereen rijdt zoals die wilt 😉

Maar wat een gedoe toch telkens, 0, resume, 0 resume, 0, resume, 0, resume

mijn rechtervoet doet dat in een automatische reflex.
Iedereen zijn voorkeur idd.
 
Nadeel bij de mijne (ook al een oudere generatie, van 2015 ondertussen) is dat ie geen volledige stilstand doet met ACC, dus in stadsverkeer is dat een absoluut drama.
 
Maar dan zit je vooral met een wat verouderde ACC he.
Tegenwoordig remmen die gewoon af voor scherpe bochten. Een ACC remt ook niet af tot en snelheid trager dan uw voorligger he, dus je gaat helemaal geen 60 rijden op de autostrade, maar even snel als diegene voor u (ahja, anders rij je in zijn gat he...) En de moment dat die terug opzij gaat, gaat hij gewoon terug optrekken.
Model 3 vertraagt ook gewoon voor bochten. Wel naar een snelheid die iets lager is dan ik zelf rijd in zo'n bocht, maar toch nog vrij vlot. Alleen bij heel scherpe bochten (bvb U-turn) vertrouw ik daar niet op, zou kunnen dat het werkt maar heb het nog niet uitgetest.
 
Dat kan Volkswagen en vermoedelijk andere merken ondertussen ook wel al.

Daarnaast kan je ook anticiperen en de CC tijdig afzetten zodat je uitbolt naar de juiste snelheid en terug activeren.

Maar iedereen rijdt zoals die wilt 😉
Die volkswagen lijkt me dat alleen te kunnen als je een gps locatie ingevoegd hebt. Anders heb ik het nog niet gemerkt dat hij zichzelf aanpast naar ronde punten of bochten.
Meestal 'chicken' ik wel out want dat is toch soms redelijk vlot hoe hij een bocht pakt.
 
Nadeel bij de mijne (ook al een oudere generatie, van 2015 ondertussen) is dat ie geen volledige stilstand doet met ACC, dus in stadsverkeer is dat een absoluut drama.
Nogmaals dezelfde tip : ga eens rijden met die wagens. Die ACC op de Model 3 is echt van een ander niveau als wat je in jouw vorige auto had. En ik denk dat je bij de meeste andere merken ook een veel geavanceerder systeem gaat terugvinden. Ik rijd altijd met ACC (zoals in altijd en overal).
 
Maar wat een gedoe toch telkens, 0, resume, 0 resume, 0, resume, 0, resume

mijn rechtervoet doet dat in een automatische reflex.
Iedereen zijn voorkeur idd.
:rofl:als je vinger opheffen al een heel gedoe is.
Trouwens een veel minder gedoe dan je voet te moeten opheffen hoor.
 
:rofl:als je vinger opheffen al een heel gedoe is.
Trouwens een veel minder gedoe dan je voet te moeten opheffen hoor.

ik vind dat een gedoe (op de mijne). Ook omdat de resume niet dezelfde vlotheid heeft als mijn rechtervoet.

Ik rij al bijna 30 jaar met de auto, mijn rechtervoet is een automatisme qua inhouden/optrekken in druk verkeer.
 
Die volkswagen lijkt me dat alleen te kunnen als je een gps locatie ingevoegd hebt. Anders heb ik het nog niet gemerkt dat hij zichzelf aanpast naar ronde punten of bochten.
Meestal 'chicken' ik wel out want dat is toch soms redelijk vlot hoe hij een bocht pakt.

Die kan dat ook mbv de de camera in de voorruit dacht ik.
Vertrouw dat niet, speedlimiter en zelf gas controleren. Nog zuiniger dan ACC ook want ACC op VW coast niet maar remt vrij bruusk.
 
Ik weet niet op welke manier je dat wilt gebruiken om je kinderen te leren rijden, maar gewoon tijdens het rijden is dat super handig.
Je moet immers minder op je tellers kijken om zeker te zijn dat je de max snelheid niet overschrijd, je bent dus beter op de weg aan het letten.
Iemand die leert autorijden geeft soms meer gas dan nodig omdat die de gewennigheid op het gaspedaal nog niet heeft. Dus ideaal om dan de begrenzer aan te zetten zodat die niet ineens onbedoelt een sprintje trekt in een zone 30.
Zoals eerder gezegd is dit het enige nut dat ik mij zou kunnen bedenken om de begrenzer te gebruiken. Iemand die al eens met een deftige ACC heeft rondgereden zal niet gemakkelijk nog terugkeren naar een begrenzer waar je nog zelf nog gas moet geven. In mijn geval wil ik eigenlijk zo weinig als mogelijk zelf aan de pedalen komen.
 
Die kan dat ook mbv de de camera in de voorruit dacht ik.
Vertrouw dat niet, speedlimiter en zelf gas controleren. Nog zuiniger dan ACC ook want ACC op VW coast niet maar remt vrij bruusk.
Bij BMW doet hij dat gewoon op basis van waar je bent (GPS, je moet geen richting meegeven om te weten dat er een bocht aan komt he).
Als je effectief de gps ingeeft, dan gaat hij ook remmen aan kruispunten waar je moet afdraaien etc.
 
Maar dan zit je vooral met een wat verouderde ACC he.
Tegenwoordig remmen die gewoon af voor scherpe bochten. Een ACC remt ook niet af tot en snelheid trager dan uw voorligger he, dus je gaat helemaal geen 60 rijden op de autostrade, maar even snel als diegene voor u (ahja, anders rij je in zijn gat he...) En de moment dat die terug opzij gaat, gaat hij gewoon terug optrekken.

Bij mijn E-Tron is dat gek: die heeft geen ACC, maar remt wel automatisch (regeneratief) voor oa. ronde punten of wanneer de wagen vindt dat je te dicht bij je voorligger rijdt, en ik denk zelfs ook als je te snel rijdt via verkeersborden detectie.

Alleen doet ie dat enkel als de gewone cruise control niet op staat, dan gaat hij enkel regeneratief remmen/coasten om bergaf de snelheid te handhaven.

Wat ik me wel afvroeg: gaan de remlichten aan als je bij Audi (of andere merken) regeneratief remt? Dus niet via het rempedaal...
 
Wat ik me wel afvroeg: gaan de remlichten aan als je bij Audi (of andere merken) regeneratief remt? Dus niet via het rempedaal...
Best eens testen door iemand achter jou te laten rijden ofzo 😛 ik vind dat toch nuttige informatie want om de vijf botten uw remlichten aan laten gaan is ook maar ambetant voor de achterligger.
Bij Tesla gaan de remlichten pas aan als je het gaspedaal vrij ver tot volledig los laat. Lichtjes lossen triggert de remlichten niet. Het handige daar is dat je dat ziet op je scherm.
 
Best eens testen door iemand achter jou te laten rijden ofzo 😛 ik vind dat toch nuttige informatie want om de vijf botten uw remlichten aan laten gaan is ook maar ambetant voor de achterligger.
Bij Tesla gaan de remlichten pas aan als je het gaspedaal vrij ver tot volledig los laat. Lichtjes lossen triggert de remlichten niet. Het handige daar is dat je dat ziet op je scherm.
Haha ja, dan eens een geschikt moment vinden om m'n vrouw achter mij te laten rijden terwijl we contact houden via telefoon :D

Bij Audi heb je twee manuele standen, de lichtste stand remt imho niet hard genoeg om remlichten te rechtvaardigen, de strafste stand dan weer wel. Ik vind het wel een fijn systeem om te gebruiken. De lichste stand is ideaal om te vertragen bij een kruispunt met voorrang van rechts waar je sowieso al niet snel rijdt. De strafste is ideaal om af te remmen om een afslag naar rechts te nemen.
 
Haha ja, dan eens een geschikt moment vinden om m'n vrouw achter mij te laten rijden terwijl we contact houden via telefoon :D

Bij Audi heb je twee manuele standen, de lichtste stand remt imho niet hard genoeg om remlichten te rechtvaardigen, de strafste stand dan weer wel. Ik vind het wel een fijn systeem om te gebruiken. De lichste stand is ideaal om te vertragen bij een kruispunt met voorrang van rechts waar je sowieso al niet snel rijdt. De strafste is ideaal om af te remmen om een afslag naar rechts te nemen.

Je remlichten gaan normaal aan als je een bepaalde deacceleratie doet. Bij gewoon coasten/uitbollen zal dat dus niet aangaan, vanaf je voelbaar vertraagd zal dat wel zijn.
 
Wat ik me wel afvroeg: gaan de remlichten aan als je bij Audi (of andere merken) regeneratief remt? Dus niet via het rempedaal...
Kvind het niet meer terug maar bij VW is de maximale regeneratie 0.25G en de remlichten springen aan vanaf 0.13G of hoger.

Iedereen met een EV stelt zich die vraag :p Ik had ver al een test willen doen met de madam die achter mij rijdt en kon zeggen of de remlichten aangingen of niet.
Maar dan toch maar op het internet opgezocht. If its on the internet it must be true right?
 
Kvind het niet meer terug maar bij VW is de maximale regeneratie 0.25G en de remlichten springen aan vanaf 0.13G of hoger.

Iedereen met een EV stelt zich die vraag :p Ik had ver al een test willen doen met de madam die achter mij rijdt en kon zeggen of de remlichten aangingen of niet.
Maar dan toch maar op het internet opgezocht. If its on the internet it must be true right?
Merci! Heel interessant en ergens wel logisch dat het zo bepaald wordt. Had net in de handleiding gekeken maar daarover vond ik niets terug...
 
Terug
Bovenaan