Auto Elektrische wagens

Alles is sportief na mijn Espace :laugh:

hell, 6 seconden naar 100, ik ga niet weten waar ik het heb :laugh: In theorie doet de mijne dat in 8,5 seconden maar ik rij al 2-3 jaar in Eco modus, dus 0-100 zal ergens rond het dubbele van de Tesla liggen :laugh:

Je bent die snelle acceleratie wel quasi-instant gewoon - althans dat gevoel had ik toch. Het was wel heel ontnuchterend als ik opnieuw een lange rit deed met onze volgeladen X3 18d :D

Wat wel altijd heel plezant en indrukwekkend blijft zijn de hernemingen van pakweg 70-120 :)
 
Je bent die snelle acceleratie wel quasi-instant gewoon - althans dat gevoel had ik toch. Het was wel heel ontnuchterend als ik opnieuw een lange rit deed met onze volgeladen X3 18d :D

Wat wel altijd heel plezant en indrukwekkend blijft zijn de hernemingen van pakweg 70-120 :)
Ik blijf het toch apart vinden, die acceleratie. Gisteren nog enkele keren voluit geaccelereerd op een tweebaansweg waar je 120 mag, de gemiddeld wagen ligt dan 100-150 m achter je. Blijft gewoon absurd snel, ik heb wel de LR…
 
Ik blijf het toch apart vinden, die acceleratie. Gisteren nog enkele keren voluit geaccelereerd op een tweebaansweg waar je 120 mag, de gemiddeld wagen ligt dan 100-150 m achter je. Blijft gewoon absurd snel, ik heb wel de LR…

Heb tijdens de testrit met de LR is 5 keer kort na elkaar plankgas gegeven en toen werd ik al wat misselijk. En ik was dan nog de bestuurder. Acceleratie is leuk maar in de praktijk vind ik vooral snelle hernemingen nuttig in dagdagelijks verkeer.
 
Heb tijdens de testrit met de LR is 5 keer kort na elkaar plankgas gegeven en toen werd ik al wat misselijk. En ik was dan nog de bestuurder. Acceleratie is leuk maar in de praktijk vind ik vooral snelle hernemingen nuttig in dagdagelijks verkeer.

Ik vermoed dat de standaard range ook een degelijke herneming heeft?
 
Heb tijdens de testrit met de LR is 5 keer kort na elkaar plankgas gegeven en toen werd ik al wat misselijk. En ik was dan nog de bestuurder. Acceleratie is leuk maar in de praktijk vind ik vooral snelle hernemingen nuttig in dagdagelijks verkeer.
Ja, de hernemingen bij de meeste EV's zijn gewoon heel leuk. Bij de iX3 is het als je van 50 doortrekt echt nog heel snel, terwijl dat zeker niet de snelste ev ooit is.
 
Wat wel jammer is aan Tesla is dat er geen instant speedlimiter is, dat je niet boven een bepaalde snelheid kan. Je kan via de boordcomputer blijkbaar wel ergens een max speed instellen om je kinderen die met de auto rijden te beschermen maar er zit niks in zoals bij Renault zodat je in een zone 30 met 1 tik op het stuur er voor zorgt dat je niet per ongeluk boven de 30 per uur op gps kan.

Da's toch een functie die ik best vaak gebruik en op dat gebied wint de E-Tech toch wel weer.

Kzal es een lijstje moeten maken met de pro's en cons.
Die snelheidsbegrenzer is iets wat ik ook heel vaak gebruik, meer zelfs dan de cruisecontrol.
 
Ik vermoed dat de standaard range ook een degelijke herneming heeft?
Meer dan voldoende, vermoed ik.
Ik zou zeggen, ga eens testen.

Nog even opgezocht
450 Nm koppel voor de Model 3 RWD, dat is behoorlijk veel, zeker omdat dat onmiddellijk beschikbaar is.
 
Zie echt het nut niet in van zo’n begrenzer behalve dan misschien voor uw kinderen te leren autorijden. In al die jaren heb ik dat ding eens 5min opgezet enkel en alleen om te zien of dat werkte.
Ik weet niet op welke manier je dat wilt gebruiken om je kinderen te leren rijden, maar gewoon tijdens het rijden is dat super handig.
Je moet immers minder op je tellers kijken om zeker te zijn dat je de max snelheid niet overschrijd, je bent dus beter op de weg aan het letten.
 
Zie echt het nut niet in van zo’n begrenzer behalve dan misschien voor uw kinderen te leren autorijden. In al die jaren heb ik dat ding eens 5min opgezet enkel en alleen om te zien of dat werkte.
Ik gebruik dat dagelijks, in stad bij zone 30, op de steenweg hier (trajectcontrole), op de e40 richting zee (trajectcontrole), op de ring van bxl 100 per uur.

Op de snelweg zou je adaptieve cc kunnen gebruiken maar telkens moet er een pipo invoegen waardoor die van mij weer extra afstand moet houden. Neenee, bij drukker verkeer zweer ik bij de limiter.
 
Net iets gelezen dat een zwaar minpunt is bij de model 3 basic: de speakers zouden op niveel trekken. Voor premium audio moet je naar de LR. :(

Dan wint de Renault toch wel weer met z'n Harman Kardon installatie.
 
Net iets gelezen dat een zwaar minpunt is bij de model 3 basic: de speakers zouden op niveel trekken. Voor premium audio moet je naar de LR. :(

Dan wint de Renault toch wel weer met z'n Harman Kardon installatie.
Ga ze gewoon eens allebei testen, zou ik voorstellen.
 
Ik gebruik dat dagelijks, in stad bij zone 30, op de steenweg hier (trajectcontrole), op de e40 richting zee (trajectcontrole), op de ring van bxl 100 per uur.

Op de snelweg zou je adaptieve cc kunnen gebruiken maar telkens moet er een pipo invoegen waardoor die van mij weer extra afstand moet houden. Neenee, bij drukker verkeer zweer ik bij de limiter.

Ik gebruik uitsluitend de limiter, ACC gebruik ik nooit. En gebruik dat op alle wegen.
De Arteon heeft wel lane assist op de speed limiter, dat hebben niet alle auto’s…
 
Ik snap echt niet dat er zoveel mensen een limiter gebruiken. (Adaptive) Cruise control doet net hetzelfde maar dan beter...

Ik vind dat echt niet. Vooral het gedeelte waarbij er mensen zonder reden invoegen. Op den duur rij je nog 60 per uur op de snelweg.

En voor sommige bochten hier in de streek vertraag je best, dat doet een adaptieve ook niet tenzij je een voorligger hebt die zelf de vertraging ingezet heeft.

De nieuwe Megane zou dat probleem wel aangepakt hebben hoor ik.

Maar persoonlijk heb ik graag de controle over mijn voertuig via mijn rechtervoet en dan is een limiter handiger dan een ACC.
 
Ik vind dat echt niet. Vooral het gedeelte waarbij er mensen zonder reden invoegen. Op den duur rij je nog 60 per uur op de snelweg.

En voor sommige bochten hier in de streek vertraag je best, dat doet een adaptieve ook niet tenzij je een voorligger hebt die zelf de vertraging ingezet heeft.

De nieuwe Megane zou dat probleem wel aangepakt hebben hoor ik.

Maar persoonlijk heb ik graag de controle over mijn voertuig via mijn rechtervoet en dan is een limiter handiger dan een ACC.
Maar dan zit je vooral met een wat verouderde ACC he.
Tegenwoordig remmen die gewoon af voor scherpe bochten. Een ACC remt ook niet af tot en snelheid trager dan uw voorligger he, dus je gaat helemaal geen 60 rijden op de autostrade, maar even snel als diegene voor u (ahja, anders rij je in zijn gat he...) En de moment dat die terug opzij gaat, gaat hij gewoon terug optrekken.

Allé, ieder zijn ding he :D, maar ik verschoot dat er hier zo veel mensen dan wel een snelheidslimiter gebruiken. Die moet je dan nog continu gaan instellen op de juiste snelheid waarbij dan een bepaalde "stand" van uw gaspedaal plots van gedrag gaat veranderen. Ik vind dat persoonlijk verschrikkelijk om mee te rijden.
 
Terug
Bovenaan