Auto Elektrische wagens

Mijn eerste bedrijfswagen in 2007 had dat allemaal, voor 18400€ ;).

@MrKend54l , metallic lak is een vereiste van de werkgever, net zoals bleutooth, een radio met media (cd, sd,…) en GPS. Vanaf E klasse auto’s komt daar een lederen interieur bij.

Natuurlijk heeft BMW een beter interieur, maar de opties die ik opsom zijn zowat het minimum. Anders doe ik met plezier een stap terug naar VW/Skoda.
Ja maar ge gaat die opties allemaal hebben eh :p
Al die wagens zijn bijna standaard met een business pack uitgerust. Heb nog geen enkele gezien zonder. Dus kan je zeggen dat dit gewoon standaard kit is.
 
Ja maar ge gaat die opties allemaal hebben eh :p
Al die wagens zijn bijna standaard met een business pack uitgerust. Heb nog geen enkele gezien zonder. Dus kan je zeggen dat dit gewoon standaard kit is.
Hopen dat ik genoeg budget heb voor een premium merk eh.
Aangezien mijn ouders een GLA en mijn zus een Mercedes A hebben gekocht kan ik niet achterblijven eh 😅.
 
Hopen dat ik genoeg budget heb voor een premium merk eh.
Aangezien mijn ouders een GLA en mijn zus een Mercedes A hebben gekocht kan ik niet achterblijven eh 😅.
Een man van uw kaliber hoort in een premium te rijden eh! ;)

Zal ervan af hangen denk ik. Als je wat ruimte kan inboeten zou ik toch denken dat een 3er in uw budget zou passen. Of een andere premium SUV.
Persoonlijk zou ik geen A4, C of wagen met dat interieur meer nemen. Voelt al een beetje gedateerd aan.
 
Een man van uw kaliber hoort in een premium te rijden eh! ;)

Zal ervan af hangen denk ik. Als je wat ruimte kan inboeten zou ik toch denken dat een 3er in uw budget zou passen. Of een andere premium SUV.
Persoonlijk zou ik geen A4, C of wagen met dat interieur meer nemen. Voelt al een beetje gedateerd aan.

Die ruimte opgeven kan wel, dat is ook niet bepalend geweest bij de keuze van de Arteon, want dan had ik een superb combi gekozen.
Enige waarbij dat makkelijk is, is dat mijn fietsen daar ingaan zonder wiel uit te nemen, of ons springkasteel dat ik daar zo net in kwijt kan.
Maar in weze kan ik ook de sprinter daarvoor gebruiken natuurlijk :).
Ik vind de huidige 3 reeks de eerste echte mooie 3 reeks, heb daar nooit interesse in gehad tot nu.
Maar dat is geen elektrisch voertuig natuurlijk.
 
Net alles vastgelegd voor de eerste échte vakantie met de EV, richting Provence.
Aangezien we op een zaterdag in de Provence verwacht worden, en mijn vrouw geen zin heeft om een dag verlof extra te nemen, gaan we dus in de drukte naar 't Zuiden rijden. De fietsen moeten ook mee, op de trekhaak, en die gaan het verbruik aanzienlijk in de hoogte jagen...
Vrijdag al een eerste 420 km afleggen en overnachten in de buurt van een snellader. In theorie heeft het hotel ook een laadpaal, die snellader op 5 km is een plan B.

Dan de volgende morgen direct na het ontbijt vertrekken zodat we om 10h00 aan de supercharger in de buurt van Bourge-en-Bresse kunnen opladen. In plaats van daarna als lemmingen mee aan te schuiven in de files tussen Lyon en Orange gaan we dan richting Chamberry, we zouden dan om 11h30 aan Le Lac-du-Bourget moeten aankomen, perfect om daar relaxed te lunchen in één van de vele restaurants met zicht op het meer. Tegen 14h30-15h00 daar vertrekken om dan tegen 18h00-18h30 op onze bestemming aan te komen (afhankelijk van de drukte op de Autoroute du Soleil).

Lijkt veel gedoe, maar ik ga er van uit dat ik op deze manier best wel rustig kan rijden. Ik probeer een stop meestal zo snel mogelijk af te haspelen, nu weet ik gewoon dat ik 15 - 20 min pauze kan en moet nemen.

Terugkomen doen wij altijd vroeg (vertrekken om 06h30, dan ben je voor 09h00 door Lyon en is het de hele dag rustig rijden). Die rit (volgens de snelste weg, zal net geen 10u duren voor 929 km. Met 4 stops van 12-28 min. Ik denk niet dat dat zo verschillend is van onze rit vorig jaar.
 
Denk dat het eerder een probleem zal zijn van moeten aanschuiven als ik de beelden van hier vorig jaar kan geloven
Dat was voornamelijk in Duitsland, en ik mijd opzettelijk de allerdrukste ogenblikken als extra zekerheid. Er zijn het voorbije jaar in ieder geval heel wat Tesla's bijgekomen.
Ik ga er van uit dat ik niet veel moet aanschuiven.

Zijn supercharges dan zo moeilijk om te vinden onderweg?
Een Tesla stuurt je via navigatiesysteem naar de supercharger, dus moeilijk te vinden zijn die niet. Hangt een beetje af van de drukte...
 
Dat was voornamelijk in Duitsland, en ik mijd opzettelijk de allerdrukste ogenblikken als extra zekerheid. Er zijn het voorbije jaar in ieder geval heel wat Tesla's bijgekomen.
Ik ga er van uit dat ik niet veel moet aanschuiven.
Ik keek vooral naar de Noorse laadstations, soms 2-3 uur aanschuiven
 
Dat was voornamelijk in Duitsland, en ik mijd opzettelijk de allerdrukste ogenblikken als extra zekerheid. Er zijn het voorbije jaar in ieder geval heel wat Tesla's bijgekomen.
Ik ga er van uit dat ik niet veel moet aanschuiven.


Een Tesla stuurt je via navigatiesysteem naar de supercharger, dus moeilijk te vinden zijn die niet. Hangt een beetje af van de drukte...
Ik vraag me wel af of Tesla hun aantal superchargers VS verkochte wagens eigenlijk stijgt of daalt. Gezien hun verkoopscijfers moet dat toch bijna zeker dalen?
 
Ik vraag me wel af of Tesla hun aantal superchargers VS verkochte wagens eigenlijk stijgt of daalt. Gezien hun verkoopscijfers moet dat toch bijna zeker dalen?
Er komen wel nog steeds heel wat superchargers bij ook... Ze hebben vooral in Duitsland enorm veel SUC uitgerold 't voorbije jaar.
En bovendien zetten ze nu ook V3 superchargers, die heel wat sneller laden. Ik ben benieuwd wat het gaat geven
 
Net alles vastgelegd voor de eerste échte vakantie met de EV, richting Provence.
Aangezien we op een zaterdag in de Provence verwacht worden, en mijn vrouw geen zin heeft om een dag verlof extra te nemen, gaan we dus in de drukte naar 't Zuiden rijden. De fietsen moeten ook mee, op de trekhaak, en die gaan het verbruik aanzienlijk in de hoogte jagen...
Vrijdag al een eerste 420 km afleggen en overnachten in de buurt van een snellader. In theorie heeft het hotel ook een laadpaal, die snellader op 5 km is een plan B.

Dan de volgende morgen direct na het ontbijt vertrekken zodat we om 10h00 aan de supercharger in de buurt van Bourge-en-Bresse kunnen opladen. In plaats van daarna als lemmingen mee aan te schuiven in de files tussen Lyon en Orange gaan we dan richting Chamberry, we zouden dan om 11h30 aan Le Lac-du-Bourget moeten aankomen, perfect om daar relaxed te lunchen in één van de vele restaurants met zicht op het meer. Tegen 14h30-15h00 daar vertrekken om dan tegen 18h00-18h30 op onze bestemming aan te komen (afhankelijk van de drukte op de Autoroute du Soleil).

Lijkt veel gedoe, maar ik ga er van uit dat ik op deze manier best wel rustig kan rijden. Ik probeer een stop meestal zo snel mogelijk af te haspelen, nu weet ik gewoon dat ik 15 - 20 min pauze kan en moet nemen.

Terugkomen doen wij altijd vroeg (vertrekken om 06h30, dan ben je voor 09h00 door Lyon en is het de hele dag rustig rijden). Die rit (volgens de snelste weg, zal net geen 10u duren voor 929 km. Met 4 stops van 12-28 min. Ik denk niet dat dat zo verschillend is van onze rit vorig jaar.

Ik ben erg benieuwd hoe het zal verlopen!

Zoiets houdt me nog tegen zuiver elektrisch te gaan. Nu rij ik elektrisch voor korte ritten en toch op 1 tank en zonder verplichte wachtrijen aan laadpunten naar de provence. Je ervaring wordt op prijs gesteld.
 
Zo dat op de minuut uw reis plannen neemt voor mij wel al een heel deel van het vakantiegevoel weg. De vakantie start als ik de hof afrij. Maar als ik dan moet liggen rekenen en op uur en tijd moet rijden dan stopt het wel :p
 
Zo dat op de minuut uw reis plannen neemt voor mij wel al een heel deel van het vakantiegevoel weg. De vakantie start als ik de hof afrij. Maar als ik dan moet liggen rekenen en op uur en tijd moet rijden dan stopt het wel :p
Ik moet in theorie niet rekenen hoor, de auto doet dat voor me. Ik zou ook een dag vroeger kunnen vertrekken zonder zorgen. En twee jaar geleden was er ook geen enkel probleem richting Zuid-Frankrijk.
Maar met de verkoop van de elektrische wagens het voorbije jaar zou het kunnen dat er dit jaar wel een probleem is. En die fietsen op de trekhaak maken het ook wat lastiger, zonder fietsen rijd ik naar daar met drie keer 15 min stoppen.
 
Serieus aant twijfelen om dit jaar naar polen te rijden met de EV.
A better routeplanner doet er 2u30 langer over dan ICE
 
Zo dat op de minuut uw reis plannen neemt voor mij wel al een heel deel van het vakantiegevoel weg. De vakantie start als ik de hof afrij. Maar als ik dan moet liggen rekenen en op uur en tijd moet rijden dan stopt het wel :p
Voor mijn scenario valt dat eigenlijk allemaal nog wel mee. De reizen die wij met de auto zouden doen, bevatten 1 of hoogstens 2 keer opladen onderweg. Auto geeft zelf die route, dus je moet daar eigenlijk niet veel aan doen.
Het zal natuurlijk iets stressvoller zijn, dat geef ik graag toe. Maar het is nu ook niet dat je daar heel de tijd aan moet denken.
 
Ik bracht mijn 316dA binnen voor een oliewissel en ze vonden het daar bizar dat ik een iX3 besteld had zonder ooit hybride of EV te rijden (muv een epische Tesla P85 ervaring 5j geleden). Als vervangwagen heb ik dan een 225xe penisverkleiner meegekregen - reed veel beter dan hij eruitziet, maar toch wel blij om terug in mijn slak te stappen.

Bij het terugbrengen van de sleutel kreeg ik echter ook de kans om een testritje met de iX3 in te boeken, dus morgen ga ik eindelijk weten hoe mijn volgende 4 jaar gaan voelen op automotive vlak. Wel tof van Verstraeten dat ze dit ook spontaan voorstellen aan iemand die al gekocht heeft. Die garage blijft goeie punten scoren bij mij.
 
Terug
Bovenaan