Auto Elektrische wagens

Ik bedoel in het algemeen he, het kan zijn dat dat voor jouw baas daar niet achter kijkt.
Maar ik ken ook wel wat mensen die in die prijsklassen kijken, zelfs boven de 200k en die gaan niet zonder 2x nadenken zomaar 15k er bij lappen.
Algemeen gezien is dat inderdaad veel geld.
 
Gisteren een Audi E-Tron met mijn collega besteld. Zal binnenkort is zeggen hoe hij rijdt. Fotootje zal ik ook posten dan, heb er geen helaas.
 
ID.4 heeft meer kofferruimte dan de e-troon. Geldt ook voor de Skoda Enyaqi.
Ook zeer ruim binnen : Hyundai Ioniq5.
 
Dat is nu eens 1 van de wagens waar ik benieuwd naar ben. Nog niet gezien (ik weet niet of ze ze al leveren?) maar imo is dat best een goeie deal.
Deze week eentje zien staan langs de weg bij een Ford dealer. Ik ben eens gestopt om die te bekijken, die deurhendel is echt wel een raar ding trouwens :D
En van een vriend in de haven van Antwerpen gehoord dat er al een hele hoop geleverd zijn in België.
Ik vraag me af of ze snel leverbaar zijn aangezien ze ook met weinig optionele zaken komen.
 
Vandaag bevestiging van installateur laadpaal. Helaas max 7.3kw mogelijk hier.
verzwaring naar drie-fase wat kostelijk. Jammer maar helaas
 
Vandaag bevestiging van installateur laadpaal. Helaas max 7.3kw mogelijk hier.
verzwaring naar drie-fase wat kostelijk. Jammer maar helaas
Van EV-rijders online gehoord dat die 3fase echt niet zo noodzakelijk is, tenzij je echt regelmatig lange afstanden doet.
De kans dat je 2 dagen na elkaar de hele batterij leegtrekt is voor de meeste gebruikers zeer klein.
 
Zelfs dan kun je in een 10tal uur terug volledig vullen aan 7.4kW. Dan moet je dus leegrijden, laat toekomen en in minder dan 10 uur weer de volle range nodig hebben.

En dan kan je ook nog fast-chargen als het echt nodig is.
 
Deze week eentje zien staan langs de weg bij een Ford dealer. Ik ben eens gestopt om die te bekijken, die deurhendel is echt wel een raar ding trouwens :D
En van een vriend in de haven van Antwerpen gehoord dat er al een hele hoop geleverd zijn in België.
Ik vraag me af of ze snel leverbaar zijn aangezien ze ook met weinig optionele zaken komen.
Worden momenteel inderdaad volop geleverd.
Bestelling juni = productie september, dan nog tranporttijd (Mexico) van +- 8 weken en eenmaal aangekomen in Antwerpen krijgen ze nog een extra kwaliteitscontrole waar je nog eens wat tijd voor moet bij rekenen. Pakweg 6tal maand dus voor levering.
 
Zelfs dan kun je in een 10tal uur terug volledig vullen aan 7.4kW. Dan moet je dus leegrijden, laat toekomen en in minder dan 10 uur weer de volle range nodig hebben.

En dan kan je ook nog fast-chargen als het echt nodig is.
Fast chargen lijkt mij in veel gevallen een heel dure zaak te worden. Goed voor af en toe. Maar als je dat vaak doet dan is dat een financiële aderlating.
 
Fast chargen lijkt mij in veel gevallen een heel dure zaak te worden. Goed voor af en toe. Maar als je dat vaak doet dan is dat een financiële aderlating.
Ook niet overdrijven he, ik zit nu op 19kwh/100km
Met ionity komt dit dus neer op 15€. Of zo'n 10l benzine. Daar kwam ik met de i30 dan 110km ver mee met hetzelfde rijgedrag...
Dus het is dan iéts duurder dan benzine, maar ook geen financiële aderlating.
 
Ook niet overdrijven he, ik zit nu op 19kwh/100km
Met ionity komt dit dus neer op 15€. Of zo'n 10l benzine. Daar kwam ik met de i30 dan 110km ver mee met hetzelfde rijgedrag...
Dus het is dan iéts duurder dan benzine, maar ook geen financiële aderlating.
En volledig aftrekbaar (als ik het goed op heb toch) indien het een bedrijfswagen is, dus voorlopig valt dat zeer goed mee.
 
De octavia IV heeft een optie ‘reduced charging current’, iemand een idee aan hoeveel kw deze dan nog oplaadt? Vind er online niet veel over terug.
 
Raar om dat optioneel te maken, dat lijkt mij toch een vrij belangrijke functionaliteit.
Tenzij ze verwachten dat alle laadpalen slim gaan zijn en dat je daarop kan bepalen hoe snel je laadt.
 
Terug
Bovenaan