Auto Elektrische wagens

Yeh ik durf geen Taycan, omwille van klanten en medewerkers. En van die Porsche configurator ga ik ook altijd duizelen. Nog niet geprobeerd om een Taycan met de opties uit te rusten waarmee ik de GT zou willen maar ik vermoed dat dat toch een stukje duurder wordt.

Ok, bij deze heb ik weer een tijdverdrijf voor vanavond 😀
Je durft niet omwille van uw klanten? Maar je durft dan wel voor elk gewerkte dag een factuur van 1200€ opmaken? :p
Allez in hoop toch dat uw klant slim genoeg is om te beseffen dat iemand goed boert als je hem elke maand 25k overmaakt.
Natuurlijk is een wagen symbool van welvaart. Maar wat is er daar mis mee? Jij steelt dat geld niet (allez toch niet in de context van effectief onvrijwillig afnemen, in een andere context misschien wel :p)?

Nooit goed begrepen. Hier in het dorp rijdt de apotheker ook met een panamera, schande van het dorp! Men vergeet wel dat heel het dorp naar daar gaat om haar super advies en omdat ze veel in stock heeft waardoor je onmiddellijk geholpen bent of zeker de zelfde dag nog geholpen zijt.
 
Toevallig gisteren exact hetzelfde gezegd, precies of ze hebben allemaal hun 911 ingeruild voor een Taycan.
In het juiste kleur kan ik hem wel nog smaken.

edit: en ik ben wel fan van het klepje die je laadpunt verbergt :) Schuift mooi weg in de body.
 
Je durft niet omwille van uw klanten? Maar je durft dan wel voor elk gewerkte dag een factuur van 1200€ opmaken? :p
Allez in hoop toch dat uw klant slim genoeg is om te beseffen dat iemand goed boert als je hem elke maand 25k overmaakt.
Natuurlijk is een wagen symbool van welvaart. Maar wat is er daar mis mee? Jij steelt dat geld niet (allez toch niet in de context van effectief onvrijwillig afnemen, in een andere context misschien wel :p)?

Ik vind er zelf niets mis mee hoor. En degene die de rekeningen maandelijks betaalt zit meestal ook niet tussen degenen met wie ik op dagelijkse basis moet samenwerken. Allezja, dan zit je daar met interne leidinggevenden die pakweg met een 3-reeks rondrijden (mooie wagen, daar niet van!) en komt je daar als consultant met een giga dikke wagen aan... Velen zullen dat geen probleem vinden, zullen dat nog wel de max vinden ook, maar ik heb wel al eens een scheve reactie ook gehad, en dat maakt dat ik dan liever niet nog eens met een Porsche kom aanzetten ook.

En een even belangrijk deel zijn de eigen medewerkers natuurlijk. Ja, ik ben leidinggevend, maar we werken ook niet met ezels he, die weten ook dat dat ultiem gefinancierd wordt met de marge die op elke consultant wordt genomen (ja, ook ikzelf, en in niet geringe mate, maar toch).

Ik ga er zelf nooit iemand op aankijken. Doe wat je graag doet. Maar even terzijde: als het ooit zover komt dat ik die GT neem, dan ga ik dat niet bekijken als een troostprijs tov een Taycan hoor. :)
 
Laatst bewerkt:
Jep, maar een wagen is in onze cultuur nu eenmaal ook een statussymbool (voor velen)

Ik trek me er alvast geen hol van aan.
Gelijk heb je, jammer dat velen dat niet doen, er staan hier in de buurt genoeg lambo’s, Ferrari’s, McLaren’s, RR, Bentley’s en andere exoten. Echter willen die losers er niet mee rijden want ze staan altijd op stal, enkel om eens naar de place ma tu vu te rijden. Ik vind dat complete onzin, geniet daar gewoon van en wie dat niet kan betalen zal blij zijn er eentje te zien toch.
 
En een even belangrijk deel zijn de eigen medewerkers natuurlijk. Ja, ik ben leidinggevend, maar we werken ook niet met ezels he, die weten ook dat dat ultiem gefinancierd wordt met de marge die op elke consultant wordt genomen (ja, ook ikzelf, en in niet geringe mate, maar toch).
Ik denk dat dit een veel belangrijker aspect is, zoniet het enige aspect is in de IT-sector.
De meeste klanten gaan het een worst wezen, die weten allemaal dat de tarieven grotendeels voor kennis is en werk te leveren op basis van die kennis. Die betalen dan niet voor jouw auto, maar voor de kennis. Er komen amper producten aan te pas, buiten wat licenties hier en daar.
Bij werknemers ligt het wat anders, zij zijn degene die werken voor jouw wagen uiteindelijk.
En als je ze dan niet supergoed betaalt, kan dat wel wat zuur overkomen dat je met een gigantisch dure wagen afkomt.
Betaal je ze wel supergoed, dan zeg ik, go for it :D
 
Is bij ons niet anders, 2 zaakvoerders.

1 had RR sport, nu Porsche Cayenne deze genomen omdat hij niet meer naar klanten gaat. Kostprijs van de 2, op enkele 1000 euro gelijk.
Andere zaakvoerder die wel naar klanten gaat heeft terug een x545e genomen omdat porsche te opzichtig is.
Kostprijs ook weer gelijkend.

Jammer maar zo is het nu eenmaal
X545e qua prijs gelijk aan een Cayenne?
 
Ik vind er zelf niets mis mee hoor. En degene die de rekeningen maandelijks betaalt zit meestal ook niet tussen degenen met wie ik op dagelijkse basis moet samenwerken. Allezja, dan zit je daar met interne leidinggevenden die pakweg met een 3-reeks rondrijden (mooie wagen, daar niet van!) en komt je daar als consultant met een giga dikke wagen aan... Velen zullen dat geen probleem vinden, zullen dat nog wel de max vinden ook, maar ik heb wel al eens een scheve reactie ook gehad, en dat maakt dat ik dan liever niet nog eens met een Porsche kom aanzetten ook.

En een even belangrijk deel zijn de eigen medewerkers natuurlijk. Ja, ik ben leidinggevend, maar we werken ook niet met ezels he, die weten ook dat dat ultiem gefinancierd wordt met de marge die op elke consultant wordt genomen (ja, ook ikzelf, en in niet geringe mate, maar toch).

Ik ga er zelf nooit iemand op aankijken. Doe wat je graag doet. Maar even terzijde: als het ooit zover komt dat ik die GT neem, dan ga ik dat niet bekijken als een troostprijs tov een Taycan hoor. :)

Er wordt inderdaad naar gekeken. Ik heb nog een consultant geweten die 15 jaar geleden een dag-rate van vlot boven de € 2000 had en die parkeerde zijn Porsche Cayenne liever niet in het zicht van de klant omwille van de reacties. Terwijl je rationeel weet dat iemand van dat kaliber zich zonder problemen een auto in die prijsklasse kan permitteren.
 
Toch nog eens vergeleken, waar ik een e-tron GT naar mijn goesting configureer op 118K zit ik voor een Taycan met zoveel mogelijk gelijk getrokken uitrusting op 135K. Vind ik toch significant verschil, temeer daar ik meer korting verwacht bij Audi.

Grootste verschil is de batterij: bij Audi standaard de grootste, bij Porsche moet je daar meer dan 7000 euro voor betalen. GT heeft ook standaard het panorama dak, bij de Porsche kost dat dik 1700.
 
Toch nog eens vergeleken, waar ik een e-tron GT naar mijn goesting configureer op 118K zit ik voor een Taycan met zoveel mogelijk gelijk getrokken uitrusting op 135K. Vind ik toch significant verschil, temeer daar ik meer korting verwacht bij Audi.

Grootste verschil is de batterij: bij Audi standaard de grootste, bij Porsche moet je daar meer dan 7000 euro voor betalen. GT heeft ook standaard het panorama dak, bij de Porsche kost dat dik 1700.
Ik denk nu wel dat Porsche ofwel evenveel korting of zelfs meer korting zal geven hoor.
Puur speculatie natuurlijk. Maar het verschil catalogusprijs is nu toch ook niet van die grootorde dat je ineens in een andere klasse zit natuurlijk.
Tot je dan de taycan ziet, dat is voor mij toch echt wel op alle vlakken een fijnere wagen. Allez een E-tron is voor alle duidelijkeid al een heel fijne wagen natuurlijk.
 
X545e qua prijs gelijk aan een Cayenne?
Mijn vorige manager wou graag een Macan, maar is uiteindelijk voor de X5 45e gegaan om diezelfde redenen. En die X5 was toch een pak duurder...
Ik kreeg een beetje dezelfde reacties hier toen ik een i30N kocht he, er waren wel wat mensen die dat raar vonden om daarmee naar klanten te rijden. Uiteindelijk enkel maar positieve reacties op gehad.

Ik denk nu wel dat Porsche ofwel evenveel korting of zelfs meer korting zal geven hoor.
Puur speculatie natuurlijk. Maar het verschil catalogusprijs is nu toch ook niet van die grootorde dat je ineens in een andere klasse zit natuurlijk.
Tot je dan de taycan ziet, dat is voor mij toch echt wel op alle vlakken een fijnere wagen. Allez een E-tron is voor alle duidelijkeid al een heel fijne wagen natuurlijk.
Ik ben het ooit gaan vragen en het antwoord is vrij duidelijk: "Porsche doet niet mee aan korting".
Dus door het verschil in korting zal het prijsverschil wel oplopen. Van uit Porsche standpunt vind ik het niet slim om zo'n gelijkaardige wagen binnen Audi te laten releasen. Door de Porsche in het "betaalbare" spectrum te houden, en vroeger te releasen hebben ze hun doelpubliek natuurlijk wel al een tijdje overtuigd om eentje te kopen, maar het zou kunnen dat de verkoop van Taycans ineen stuikt he. (Als het prijsverschil effectief zo groot zou zijn na korting).

Hoe zou het trouwens nog zijn met de eerste generatie elektrische supercars? Zouden die nog rondrijden?
mercedes-benz-sls-amg-electric-drive-c387428032019151533_1.jpg

Nog wel opvallend als je er nu over denkt. 150 mijl EPA-range, en 3.9s naar 100. Dat is 50 mijl minder en even snel als de Taycan 4S.
Of deze:
2015-audi-r8-e-tron.jpg

Die had een grotere range en even snel als de Taycan 4S :p Ook wel een beetje (veel) duurder :D
 
Cayenne was een 129k, X545e kwam op 115k als ik me niet vergis. Zoveel verschil is dit niet meer in die prijsklassen.
Nu ge het zegt. Ik had de Cayenne duurder verwacht eigenlijk.
Het is dat de Levante geen hybride is, want die zit ook nog in die prijsklasse dan
 
Maar het verschil catalogusprijs is nu toch ook niet van die grootorde dat je ineens in een andere klasse zit natuurlijk.

Goh, maar het is echt wel nog eens een pak erbij he. Mijn psychologische grens lag eigenlijk rond de 100K, ik wil dan nog wel ff opstretchen naar 110 ofzo om die GT te nemen, maar als ik dan voor een Taycan naar mijn goesting nog eens van daar naar 130K moet springen dan vind ik het toch een brug te ver hoor. Uiteindelijk stopt het ergens. :)

Tot je dan de taycan ziet, dat is voor mij toch echt wel op alle vlakken een fijnere wagen. Allez een E-tron is voor alle duidelijkeid al een heel fijne wagen natuurlijk.

Mja, ik denk dat dat enerzijds heel relatief is en anderzijds ook subjectief. Exterieur vind ik de Audi mooier, interieur zal de Porsche wel op een hoger niveautje staan maar ik voel mij dan wel weer lekker thuis in het Audi interieur. Qua rijden scheelt het qua snelheid niet veel, de Audi is dan weer comfortabeler en de Taycan sportiever? Taycan nog niet gereden, maar dat de Audi heel comfortabel is (en ik vond dat best verrassend) kan ik dan wel weer beamen.
Als totaalpakket vind ik die GT echt wel een dijk van een wagen zonder dat ik goesting heb in meer.

Met de RS e-tron GT denk ik er wel lichtjes anders over, dan ga je echt voor de ultieme prestaties zonder nog echt naar het prijskaartje te kijken en dan lijkt de Porsche mij veel logischer.

Eigenlijk had Audi een RWD e-tron GT moeten hebben naast de "gewone" e-tron GT. En dan Porsche de 4S en de Turbo. Ik denk dat dat qua lineup veel coherenter was geweest.
 
Bwa enige reden dat hij geen andere genen had was uiterlijk naar klanten toe.
Shortlist was onderanderen nog x750d, x545e, m5 en 8xx.
Dus geld was niet echt een probleem.
Ik bedoel in het algemeen he, het kan zijn dat dat voor jouw baas daar niet achter kijkt.
Maar ik ken ook wel wat mensen die in die prijsklassen kijken, zelfs boven de 200k en die gaan niet zonder 2x nadenken zomaar 15k er bij lappen.
 
Terug
Bovenaan