EK 2020 | Groep E (Spanje, Polen, Zweden, Slovakije)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jammer dat die Spanjaarden dit soort voetbal niet hebben afgestraft. Hoe is dit nu mogelijk zeg...
Het was een beetje teveel van de Zweden en al zeker dat tijdrekken tsjonge tsjonge. Precies een cursus gekregen van Böloni.

Wat een verschrikkelijke dag voor de pronostiek zeg.
 
En dan te zeggen dat de beste kans nog voor de Zweden was :)
Ik gok dat de Spanjaarden volgende match wel zullen beginnen met Thiago in de basis? Vond het precies toch allemaal een stapje sneller gaan vanaf dat die mee deed. Al lost dat natuurlijk niet op dat er daar vooraan niemand loopt die een bal in de netten kan leggen (of zelfs nog maar durft te trappen) maar bon.

Benieuwd ook of die Isak een one hit wonder gaat zijn (tegen het land waar hij speelt) of of die jongen nog gaat bevestigen de komende 2 matchen. Het was zeker niet allemaal op techniek en kunde alleen maar hij hield daar bij momenten toch maar mooi een hele Spaanse verdediging aan de klap :)

Gek trouwens dat er bij vele Oost-Europese landen minder en minder spelers meedoen die echt gekend zijn op het Europees toneel. Zowel Polen, Slowakije als Tsjechië (en in minder zin Kroatië) speelden met een hoop gasten waar ik nog nooit van gehoord heb. Toegegeven, ik heb het afgelopen seizoen bitter weinig EL gezien maar toch. Het is toch quasi onmogelijk dat het hele Oostblok zijn lichting minder is nu? Of spelen de toppers toevallig allemaal voor landen die niet geselecteerd zijn omdat ze Lewandovski-gewijs het enige lichtpunt zijn in heel hun ploeg?
 
Ik vond die wel zeer opvallend. Kan nog ne goeie worden. Genen suppertopper, maar ne subtopper
Jop, zou nog wat body moeten kweken en dan kan hij alles. Nu werd hij nog iets te makkelijk opzij gezet eens het duel wat fysieker werd. Maar qua techniek en uithouding deed hij dat heel goed.

Toch zeker een jongen om int oog te houden!
 
Ik heb duidelijk het Spaans voetbal te lang genegeerd, want ik had gedacht dat ze met de vingers in de neus zouden winnen. Ik had ook met 1 hand genoeg om de spelers te tellen van Spanje die ik herkende.
Nu goed, accident de parcours weliswaar. Tegen Polen en Slovakije moeten ze wel instaat zijn om probleemloos te winnen.
 
En dan te zeggen dat de beste kans nog voor de Zweden was :)
Ik gok dat de Spanjaarden volgende match wel zullen beginnen met Thiago in de basis? Vond het precies toch allemaal een stapje sneller gaan vanaf dat die mee deed. Al lost dat natuurlijk niet op dat er daar vooraan niemand loopt die een bal in de netten kan leggen (of zelfs nog maar durft te trappen) maar bon.

Benieuwd ook of die Isak een one hit wonder gaat zijn (tegen het land waar hij speelt) of of die jongen nog gaat bevestigen de komende 2 matchen. Het was zeker niet allemaal op techniek en kunde alleen maar hij hield daar bij momenten toch maar mooi een hele Spaanse verdediging aan de klap :)

Gek trouwens dat er bij vele Oost-Europese landen minder en minder spelers meedoen die echt gekend zijn op het Europees toneel. Zowel Polen, Slowakije als Tsjechië (en in minder zin Kroatië) speelden met een hoop gasten waar ik nog nooit van gehoord heb. Toegegeven, ik heb het afgelopen seizoen bitter weinig EL gezien maar toch. Het is toch quasi onmogelijk dat het hele Oostblok zijn lichting minder is nu? Of spelen de toppers toevallig allemaal voor landen die niet geselecteerd zijn omdat ze Lewandovski-gewijs het enige lichtpunt zijn in heel hun ploeg?
Toch echt een rot, maar echt rotinvalbeurt van hem? Zoveel balverlies, zoveel lateraal geklungel? Ik vroeg me gisteren oprecht af of hij in Engeland het shotten is afgeleerd?
Verder was het bij Spanje veel te traag en steeds op hetzelfde tempo, zonder al te veel versnellingen. En als ze dan eens versnelden, dan was er (uiteraard) onmiddellijk dreiging.
Goed voorbeeld van hun slome spel: Jordi Alba die geen achterlijn meer haalt en steeds maar terugdraaide eens hij tegen de rechtsback kwam. En als het dan eens 2x lukt om die achterlijn wél te halen, zie je direct dat er toch dreiging is.
En wel eens met Mulder gisteren: Morata is de man van de missers, en als ie scoort, wordt het meestal afgekeurd door de VAR. Dus Moreno moet altijd starten.
 
Toch echt een rot, maar echt rotinvalbeurt van hem? Zoveel balverlies, zoveel lateraal geklungel? Ik vroeg me gisteren oprecht af of hij in Engeland het shotten is afgeleerd?
Ik ga eerlijk bekennen dat ik niet echt 100% gefocusd gekeken heb maar ik had precies de indruk dat alles net iets sneller ging, al was hij individueel idd niet zo wauw inderaad. Misschien omdat ik me gewoon steenhard aan het ergeren was aan Rodri ervoor dat ik daarom die foute indruk kreeg. Rodri leek hem gewoon veel meer weg te steken en wou precies niet echt in het spel voorkomen (of ik verwacht er gewoon teveel van, ook mogelijk)
Soit, het was in elk geval idd veel te traag en teveel gebrei, zonder veel gevaar eigenlijk. Ik vind het eigenlijk erg jammer dat die ene reuzekans van de Zweden er niet in ging. Ik was benieuwd of Spanje niet beter kon of gewoon hun energie niet wou verspelen en er (verkeerdelijk) vanuit ging dat het zo ook wel zou lukken.
 
Thiago toch idd maar zwak ingevallen, maar eigenlijk was Spanje in het algemeen heel slordig qua passing. Dat zijn we toch niet gewoon als we kijken naar een paar jaar terug... passes achter de man, in de voeten van de tegenstander,...
 
De eerste helft waren ze wel goed, gewoon slechte afwerking.. De 2de helft was triestig om zien, nutteloos balbezit houden. Dan liever een beetje minder balbezit en wat meer risicopassen. Beetje minder als Barcelona en een beetje meer zoals City :)
 
Stef Wijnants met zijn gezeik altijd dat de match die hij becommentarieert op niks trekt en er op het EK te veel zwakke ploegen mogen deelnemen, neem dan uw ontslag he man, ge moogt blij zijn dat ge daar zit
 
Stef Wijnants met zijn gezeik altijd dat de match die hij becommentarieert op niks trekt en er op het EK te veel zwakke ploegen mogen deelnemen, neem dan uw ontslag he man, ge moogt blij zijn dat ge daar zit
Beetje verzuurd dat hij de mooie matchen niet krijgt zeker :crazy:
 
Stef Wijnants met zijn gezeik altijd dat de match die hij becommentarieert op niks trekt en er op het EK te veel zwakke ploegen mogen deelnemen, neem dan uw ontslag he man, ge moogt blij zijn dat ge daar zit
Net zoals zijn commentaar op niets trekt.

Er mogen veel te zwakke commentatoren commentaar geven op het EK. :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan